Triumph Thruxton-tråden

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Kanske kan det vara svårt att förstå för alla er hemmamekare men jag lyssnade på verkstan. "Det går inte att sätta passagerarfotpinnarna fram."
.
Tack vare Middletons otroligt hyggliga erbjudande att köpa hans originalpinnar, och att han dessvärre bara hittade de bakre, stack jag till garaget för att undersöka saken närmare. Fem min senare var den på plats. Skevt ack ja men ändock nåt av det vackraste jag sett.. (Bromsen funkar trots sin härligt moderna design.)

View attachment 432401

Styret är fortfarande lite snett trots ansträngning men det ska nog fungera ändå. Jag får klara mig med en spegel men jag har kört utan så även det ska nog gå bra. Bara jag får köra.

View attachment 432402

Än en gång ett stort tack till MIDDLETON. Utan dig hade jag säkert inte fått ändan ur vagnen och undersökt saken närmare. Semestern är räddad!
LIVET PÅ EN PINNE!
Så såg min broms också ut! Fick värma och kröka tillbaks, sen sprack den så jag fick svetsa ihop den. Nu finns bara ärret kvar ?

iFKH

Medlem
Gick med
7 Feb 2015
Hoj
Triumph Thruxton
384f362ce6af30b0d2b7fd4aa9c874fc.jpg

It's alive!

Skickat från min iPhone med Tapatalk

RobinAug

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2015
Hoj
2010, Triumph Thruxton
Har någon här blockat bort luftburken från sin hoj, insprutning modellen. Vad gjorde ni med slangen som suger luft som gick från burken upp in under tanken??

Bifogat

• IMG_20160801_184141.jpg
    IMG_20160801_184141.jpg
    1 MB · Visningar: 54
Last edited:

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Var ett tag sen jag postade nått här!
Provkörde lite hojar förra veckan bla en Street Twin och en Thruxton R.
Men det kom en annan hoj i vägen denna gång också.
Det var pga mitt inbyte jag hade som gjorde att det inte blev nån Trajja denna gång.
Men gud vad underbar Thruxton R var att köra och den gick ju som en oljad blixt. :yoparty

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Har någon här blockat bort luftburken från sin hoj, insprutning modellen. Vad gjorde ni med slangen som suger luft som gick från burken upp in under tanken??

Yes, jag har gjort det. Luftburken är ersatt med pod-filter och allt som hade med SAI:en att göra har jag plockat bort och pluggat hålen i toppen med skruvar inhandlade just för det.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
lekte vinkivink leken hela eftermiddan i norge igår, idag när jag tankade såg jag att jag kommit 24 mil på knappt 11 liter soppa. Glidit i 100-120 rätt konsekvent. Får ta av hatten och bocka inför både triumph och Keihin som levererat en sån kanon kombo av prestanda och ekonomi. Kör ju ändå i princip öppet rätt igenom med ovala k&n och hemsmidda högflödes dämpare.. häftigt!
Eller 0.45 kanske är helt normalt, vad vet jag. Aldrig kommit så långt på en tank innan.
45d5086e3e12f31923b622ce827d5162.jpg

Snabb fika i beitostölen ?

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hoj
Eller 0.45 kanske är helt normalt, vad vet jag. Aldrig kommit så långt på en tank innan.

Jag har börjat att hamna under 0,5 l/mil emellanåt sedan jag bytte till 19-kuggs framdrev; även vid inspirerad körning.

Jag och brorsan har lekt i några dagar så jag kan meddela att ibland dricker en Thruxton mer än ett Monster och ibland mindre. :p Och till min förvåning så höll det italienska "skräpet" hela vägen. ;)

thruxton_monster.jpg

Så nu har jag kört lite över 200 mil sedan min semester började för två veckor sedan; tyngdpunkten under fyra av sex dagar i sadeln. Min gamla kropp är trött och sliten nu. ^^

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag har börjat att hamna under 0,5 l/mil emellanåt sedan jag bytte till 19-kuggs framdrev; även vid inspirerad körning.

Jag och brorsan har lekt i några dagar så jag kan meddela att ibland dricker en Thruxton mer än ett Monster och ibland mindre.Och till min förvåning så höll det italienska "skräpet" hela vägen. ;)

View attachment 432504

Så nu har jag kört lite över 200 mil sedan min semester började för två veckor sedan; tyngdpunkten under fyra av sex dagar i sadeln. Min gamla kropp är trött och sliten nu. ^^
Insprut borde man kunna ställa ganska magert..? Är det någorlunda intelligent borde det alltid gå snålare än förgasare tycker jag.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Apropå vädret: Vad tycker norsk länsmann om dina ljuddämpare? Jag har funderat på om jag skulle våga åka dit med mina rovdjur.
Äh, dom låter helt civiliserat numera med ull och perforerade rör i. Rören är grova dock, så ingen luft hindras ? blir desto ljudligare om man krämar på lite!

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hoj
Insprut borde man kunna ställa ganska magert..? Är det någorlunda intelligent borde det alltid gå snålare än förgasare tycker jag.

Intelligent är nog inte ordet som jag skulle använda, men du har ju betydligt fler parametrar och justeringspunkter än vad som är möjligt med en förgasare, så, ungefär som du säger, du kan optimera betydligt mer. Jag har typ bara koll på EFI-motorn, så jag vet inte hur mycket det diffar i förbrukning.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Jag kör också min EFI på runt 0,5 med 19 kuggar fram. Ibland lite, lite mindre. Någon gång mer (snabb körning på motorväg).

Har inte haft några "sammandrabbningar" med vare sig svensk (de finns ju knappt - bara kameror...) eller norsk polis med mina TOR. Men TOR är ju tämligen diskreta vid jämn gas/låga varv.

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hoj
Har inte haft några "sammandrabbningar" med vare sig svensk (de finns ju knappt - bara kameror...) eller norsk polis med mina TOR.

Hallands Nyheter skrev häromdagen att det råder fri fart för motorcyklister på svenska vägar. Jag vet inte om man skall skratta eller gråta...

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Hallands Nyheter skrev häromdagen att det råder fri fart för motorcyklister på svenska vägar. Jag vet inte om man skall skratta eller gråta...
I halland vågar jag knappt hålla skyltat.. här uppe pinnar man på som faen stundtals, får säga att jag glömt vilken härlig maskin detta är när jag strulat med dom andra customliken. Skål! Trollstigen till frukost imorrn!

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hoj
Felvisning av hastighet

Det här är nog bara relevant för oss med de CANBUS-anslutna mätarna (LCD-mätarna), men om man går upp till 19 kuggar på framdrevet så stämmer inte hastighetsmätningen längre. Vid lägre farter så är faktisk hastighet -- enligt GPS-navigatorn -- samma som mätarfart och vi högre farter så börjar mätaren till och med att visa för lite. Normaltsett så visar ju en hastighetsmätare alltid lite för mycket, så det kan vara värt att tänka på. Jag skall undersöka om man kan skruva på det med TuneECU, för det finns fall där det går, men jag är inte säker på att Thruxton är ett av dem.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år