rogbo
Smygbusar när ingen ser...
- Gick med
- 5 Jun 2008
- Ort
- Umeå
- Hoj
- 07' FZ1SA 11' Z1000SX, 06' ZX10R, 15' S1000RR, -16' Thruxton R, -22´ Tiger Rally Pro, -22* Scrambler 1200XE, -01´TT600R
Bortsett från andra färger och kromade detaljer istället för borstade så är det väl bara fjädring, bromsar och andra handtag/knappar som skiljer R från S? Motor- och avgasmässigt ska de väl vara identiska? Kan det ha varit att en av hojarna fortfarande har originalmappen som har en tendens att vara lite ryckigare?
Ja precis, de har ju samma motorspecifikationer så det bör väl bara vara mappningen som skiljer? R:en känns mer kraftfull pga hur den levererar kraften, mer direkt och rappt. Jag hittade ingen körlägesväljare på classicen (blind testpilot eller bortvald av Triumph?), den standardmapp som satt i påminde mig som sagt om R:ens körläge "road" som är lite tamare i gasresponsen och hur kraften levereras. Jag upplevde den jag körde inte särskilt ryckig, iaf inte mer än R:en,
Båda hojarna är finfina och i mitt tycke förvånansvärt olika i körkänslan, jag gillar verkligen färgsättningen hos de gröna och vita 1200rna och skulle gärna haft en R med någon av de färgsättningarna.
/Roger