Hej
Jag har problem att få min CBR1000F att gå rent på låga varv. Vid varvtal från 1000 varv upp till ca 3000 går den ojämt, troligen missar den på någon cylinder. Står jag på tomgång och varvar upp till ca 2000 så puffar den på någon cylinder.
Kompresseionsprov är taget på motorn med ett nästan helt jämt kompförhållande mellan cyllarna. Hojjen är helt origianl med originalsystem, alla munstycken i förgasarna är av originalstorlek. Förgasarna är även rengjorda.
Någon som har något tips på vad man kan göra. Något problem verkar det vara med lågfartsdelen i förgasarna. Jag har provat att skruva ut pilotskruvarna först ett kvarts varv, sedan ett halvt varv. Jag tyckte den gick en aningen bättre efter det.
Tilläggas ska göras att hojjen är ganska sliten och förgasarna är förmodligen slitna de med.
Jag har problem att få min CBR1000F att gå rent på låga varv. Vid varvtal från 1000 varv upp till ca 3000 går den ojämt, troligen missar den på någon cylinder. Står jag på tomgång och varvar upp till ca 2000 så puffar den på någon cylinder.
Kompresseionsprov är taget på motorn med ett nästan helt jämt kompförhållande mellan cyllarna. Hojjen är helt origianl med originalsystem, alla munstycken i förgasarna är av originalstorlek. Förgasarna är även rengjorda.
Någon som har något tips på vad man kan göra. Något problem verkar det vara med lågfartsdelen i förgasarna. Jag har provat att skruva ut pilotskruvarna först ett kvarts varv, sedan ett halvt varv. Jag tyckte den gick en aningen bättre efter det.
Tilläggas ska göras att hojjen är ganska sliten och förgasarna är förmodligen slitna de med.