Tror jag tar mig en Whisky

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
Kom precis på att jag ju var till Frankfurt på Bilmässa, å därifrån tog jag ju med mig en 12:årig singelmalt. Måste läppja lite på den nu!!!!

Skål!!!

//D

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Skål, Taz!

Jag har en flaska med The Balvenie, Doublewood stående här... (också en 12-årig single malt) Köpt i England i februari! Men jag dricker inte så'nt där eldvatten, så jag tänker bara skålen och hur illa jag grinar efteråt, OK?!?

:hej

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
Yasha skrev:
Skål, Taz!

Jag har en flaska med The Balvenie, Doublewood stående här... (också en 12-årig single malt) Köpt i England i februari! Men jag dricker inte så'nt där eldvatten, så jag tänker bara skålen och hur illa jag grinar efteråt, OK?!?

"Men käre gulle männisch", som man skulle sagt i mitt hemland. Inte kan du bara tänka på det heliga? Än mindre grina illa av det. Åk genast till bolaget å införskaffa en flaska Laphroigh!!! Öppna, lufta den, häll upp, vädra, drick, njut!

//D

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Jag har provat mig igenom större delen av det skotska sortimentet av single malter. En skotte tog oss med på whisky-provning på en bar med hundrasjuttielva olika sorter från alla de där små oåtkomliga distillerierna med konstiga namn. Och han kunde säga vilken sida de kom från beroende av smaken och visst, de smakade olika, och vissa var mer eller mindre drickbara, men INGEN av dem var god! Så mig lurar du inte!

Jag har pimplat i mig Laphroaig, Talisker, Lagavulin, Glenmorangie, Balvenie, Glenfiddich, Bowmore, you name it. Det var lowlands och highlands och rökigt och fruktigt och *suck* FY, vad jag mådde illa...

:p

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
Hörru, håll dig till Höljestråden, där ska du få smaka på saker du aldrig trodde existerade. Trientalis Europea, blandat med Lingon, om du vågar.
//D

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Jaha, så nu vet jag inte vad jag pratar om eller vad? :confused:

Min mamma har sagt att jag inte ska dricka så'nt som fula gubbar bjuder på! :eek:

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
Hörru, hacka inte på mitt utseende, var nöjd med vad du får... din mamma besökte inte nordVärmland, eller hur? Då hade hon nog lagt ett undantag där. Gubbarna må vara fula, men ärliga är de och intet ont uppsåt har de... erh(!?)

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Det hade ABSOLUT inget med ditt utseende att göra, käre Taz! Det var UPPFÖRANDET jag åsyftade!!! :fakta

Och naturligtvis ska jag smutta på det som värmlandsgubben bjuder. Om vi nu kommer dit nå'n gång... :hej

Oops, det där kan man ju tolka lite som man vill, men smuttandet jag pratar om har med så'nt som kommer från flaska i glas att göra, INGENTING ANNAT!!! :eek:

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
Yasha skrev:
Oops, det där kan man ju tolka lite som man vill, men smuttandet jag pratar om har med så'nt som kommer från flaska i glas att göra, INGENTING ANNAT!!! :eek:

Oj då... å det som bjuds från dunk då, eller PETflaska? Där uppe är det hemgjorda vattnet bättre än det du köper... :fakta

Ett råd om du kommer dit, ta vara på det som bjuds (drickbart eller ätbart)... allt annat som önskas, det får man ta (kottar och tallbarr)! Så funkar det uppe i Värmlandsskogen. Blir du hungrig får du springa ut i skogen, bita ihjäl en älg och laga en balja med mos. Glöm inte att dela med dig... :D En älg räcker oftast till flera än en.

//D

:D :p :crash

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Som ni spammar, så har väl den fina maltdrycken avdunstat vid det här laget :)

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Hoho! Vicket irr det är i denna tråd! :rock

Taz o Yasha: :tummenupp

Underhållande och utvecklande på samma gång. Många whiskeys har ni kunskap i! :fakta Respect.

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Vi visade visst våra rätta jag här... :rodnar

Och jag som inte ens tycker OM whisky!!! :3freak

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Taz skrev:
Huvva, så det blev. :hej

Satt visst och spelade gitarr och sjöng, drack whisky och spammade för fulla muggar igårkväll... :eek:

//D

Någon wiskey blir det nog inte i kväll men destå mer öl :öl
Slå gärna en pling om det är någon av er som ska på krogen i kväll!!!

Skål :öl

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Mille 2K
Nu vaknade malt tarmen till och tyvärr så sög jag i mig mina Guiness igår, men en Lagavulin går ju alltid ner.

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Jag skall oxo ut ikväll med jobbarkompisar. Vi kanske ses på lokal?!

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Taz skrev:
Huvva, så det blev. :hej

Satt visst och spelade gitarr och sjöng, drack whisky och spammade för fulla muggar igårkväll... :eek:

//D
Jag vare sig drack, spelade gitarr eller sjöng, men spammade, det gjorde jag! :crash

Puss då! :hej

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...