bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Nån som har koll på detta och vad man kan byta till för trottelförgasare och bestyckningar och sånt? Bor ju uppe i norr så tillgången på Mikuni VM32 och VM34 är hyfsat stor men kommer då från snöskotrar. Vad jag misstänker är dock att två 32 mm åt fanders för stort till en 250 cc, nästa fundering är skillnaden på förgasare mellan två och fyrtakt annat än bestyckning.
Håller på med ett Cafe Racer bygge på en Honda CB250N -81 och det sitter vacuumgasare på den och jag skulle helst vilja slita bort den fula luftburken men det är tydligen ett helsike att få dessa förgasare att funka med öppna filter så därför funderar jag på om man helt enkelt skulle byta förgasarna.
Om man kollar här så verkar det ju som att VM förgasarna skall funka till både två och fyrtakt http://www.mikunioz.com/shop/vm26-606-26mm-vm-carburetor/ och här finns ju ett VM30 kit dock till CB350 http://www.mikunioz.com/shop/honda-cb350-dual-mikuni-vm30-carb-conversion-kit/ Skulle nog tippa på att 26 mm är en lämpligare storlek på gasare till 250 cc.
Vad säger ni klokt att byta till trottelgasare och tjorva med att bestycka dessa eller är det lika bra att försöka bestycka om vacuumförgasarna. Känns dock som att det är enklare att bestycka "vanliga" trottelgasare.
Håller på med ett Cafe Racer bygge på en Honda CB250N -81 och det sitter vacuumgasare på den och jag skulle helst vilja slita bort den fula luftburken men det är tydligen ett helsike att få dessa förgasare att funka med öppna filter så därför funderar jag på om man helt enkelt skulle byta förgasarna.
Om man kollar här så verkar det ju som att VM förgasarna skall funka till både två och fyrtakt http://www.mikunioz.com/shop/vm26-606-26mm-vm-carburetor/ och här finns ju ett VM30 kit dock till CB350 http://www.mikunioz.com/shop/honda-cb350-dual-mikuni-vm30-carb-conversion-kit/ Skulle nog tippa på att 26 mm är en lämpligare storlek på gasare till 250 cc.
Vad säger ni klokt att byta till trottelgasare och tjorva med att bestycka dessa eller är det lika bra att försöka bestycka om vacuumförgasarna. Känns dock som att det är enklare att bestycka "vanliga" trottelgasare.