Trotteln fastnar i fullgasläge

Chrippa

Bartender
Gick med
18 Sep 2004
Hoj
Honda CB 650 '81/Triumph Thunderbird '66
Hej, har problem med min ena Amalförgasare på Triumphen. I trottlens övre läge fastnar den ifall jag gasar, den är även trög att "trycka ut" uppåt om jag skulle ta ut trottlen. Kan jag polera den med något? Finns det risk att cylindern i förgasaren är skev och inte trottlen?

1200-papper på trottel och förgasarhus och sen autosol för finishen. Kika efter så att det inte är mässningsstyrningen (om sådan finns) i förgasarkroppen för trotteln som är sliten - isf lär du byta hela förgasarhuset.

1200-papper på trottel och förgasarhus och sen autosol för finishen. Kika efter så att det inte är mässningsstyrningen (om sådan finns) i förgasarkroppen för trotteln som är sliten - isf lär du byta hela förgasarhuset.

Har gnuggat lite med stålull ett tag nu, och såg ett litet "jack" på utsidan av förgasarkroppen. motsvarande ställe på insidan hade en lite "bula" uppskattningsvis en halv millimeter bred, o precis så tjock att man känner den me fingrarna.

Jag fick trottlen att röra sig väldigt fint, men än så har den tendens att vilja fastna i fullgasläge (1 av 20 gånger när jag gasar fullt så fastnar den, men trillar ner igen bara man knäpper på utsidan med fingret. Motorns eget skakande borde sköta de tycker man, men jag skulle gärna polera bort all störning av trottlens rörelse.

Dock, gaswirens hölje är för långt för wiren, så trottlarna når inte ända ner. Går det utan problem att lossa en av ändarna på en wire, skära bort lite plasthölje o trycka på metalländen igen?

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back