J-Bone skrev:Grym!!
Älskar såna lite udda maskiner.
Goodstuff skrev:TRX rockar fetast!
Lite fler bilder på samma hoj.
Mavve skrev:Hur häftig som helst!!!
KRK skrev:Mmm...den är helt okej!
Undrar om pferrer har något färdigt kit för ombyggnad?
Har man pengar till sommaren så kan det mycket väl bli en TRX. Är ute efter en twin och prisvärdare än TRX verkar det bli svårt att finna!
Goodstuff skrev:Just den här hojen ägs inte av Pferrer, tror jag, utan av en kille som heter Andreas någonting. Sök på nätet för han har en tysk hemsida. Han har nog köpt Pferrers R7 kraschkåpor och modifierat sin egen hoj. Tex har han atgit bort delar av bakramen så den biten är modifierad och de R7-delar som Pferrer säljer är inte anpassade till TRX. Det blir ju en del fixande själv.
TRX ligger på 19,75 när F-bolagen räknar vikt/effekt. Maxgränsen för klass fem är 20 så det är så bra det kan bli.
Det du läst om angående ventiler gäller tidiga 96r. Andra hojar ska inte ha de problemen. Min har varit perkfekt de gånger jag kollat ventilerna, 3000 mil körda nu.
HansJ skrev:Tjena!
Det finns fler bilder på www.trx850.de, välj "Galleri". En del mer njutbara bilder än andra...
MVH,
Hasse
OT som det mesta: Vi talade med 2 mekar på olika Yamahacenter, bägge sa att det inte var nåt problem och att de själva skulle ha lämnat status quo till nästa service. Den ena gick så långt som att säga att spelet är så väl tilltaget att det inte är några problem att gå ner till under 0,1 på denna motor...utan att bränna några ventiler.UrbanTiger skrev:Låter farligt med för lite spel.
Hur skulle det kunna bli för mycket spel om ni ställde ventilerna. Menar du att det bara finns shims i klassningen 0.1 mm till TRX ?
De vill vara väldigt säkra på att det fungerar trots missbruk för att ingen ska kunna klaga på deras produkter...UrbanTiger skrev:Brukar ju finnas en anledning till att tillverkaren satt vissa gränser för ventilspelet.
Det har jag åxå hört..Om en mekaniker uttrycker sig på det sättet skulle jag byta verkstad alternativt byta hoj till en Honda. Hondaverkstäder har i alla fall utbildade mekaniker (har jag hört )
HansJ skrev:Tja, goa och goa, som sagt, en del har det och andra inte.
-lite slö motor; men ger en lagom "effektdos" som är hanterlig
-gott ljud, skönt drag
-bra kvickt chassi, byt framfjädrar och ev andra framok, enl. andra blåser man ifrån många nyare sporthojar om det svänger, själv har jag inte provat...
-tung, ja i jämförelse med modernare hojar, fulltankad väger den ca 220 kg (vägd hos SBP), enl. papper 192 kg torr. Tji enkla wheelies...
-utstrålning, antingen älskar man utseendet eller inte... jag vet vad jag tycker!
-udda, finns visst ca 150 i hela Sverige
Angående ventilerna så är det som sagt inte alla som har problemet. Jag har ett ramnummer på 7000 nånting, och min lär visst ha det problemet. Kommer inte ihåg från vilket ramnr det skulle vara åtgärdat. Det enda det egentligen innebär i praktiken är att man ska kolla ventilspelet dubbelt så ofta som rekommenderat, dvs e 2400 mil i stället.
Kolla på www.trx850.com oxå, där har Goodstuff lagt ut sina bilder, oxå en del "goa" bilder!!!
/Hasse
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |