Tryckavlastande madrass

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Hoj
...Rsv4
Är det någon här som vet om man kan få hjälp att skaffa en tryckavlastande madrass? Jag har levt med smärta i kroppen i 15 år och funderar på att skaffa en men dom kostar ju rätt så mycket. Eller vilket märke ska man ha?

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Har en Tempurmadrass .Sen har Jysk nån för runt 1000kr faktist inte så stor skillnad

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag köpte på IKEA. Fungerar precis som Tempur. Vet inte om den finns kvar dock, i sortimentet (Sultan Tafjord, kan den hetat så?).

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Hoj
...Rsv4
Jag köpte på IKEA. Fungerar precis som Tempur. Vet inte om den finns kvar dock, i sortimentet (Sultan Tafjord, kan den hetat så?).
Ok! Den jag har nu är ifrån Ikea men va väl en "vanlig" tyckte den var dålig. kan ju kolla där också och jämföra

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Jag tror inte du ska ha för höga förhoppningar på en Tempurmadrass. Jag har en och det är i o f s en ganska skön madrass, men jag tycker den blir lite för varm och den gör inga under för ryggen. Om du har en dålig madrass idag kanske du tycker det är stor skillnad, men har du en bra vanlig madrass idag, så lär skillnaden inte vara jättestor. Man kan be om en lånemadrass och testa under några dagar innan man bestämmer sig.

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Ut och prova lite sängar, det är det bästa. Tempur passar inte alla, precis som min madrass inte passar alla.

Jag köpte min säng på ett varuhus där man kunde prova sängarna på ett bra sätt vilket gjorde det enklare att hitta rätt. Inget fel alls på Ikeas bättre sängar, men det är inte samma möjlighet att prova madrasserna i butiken.

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Haft tempurmadrass i mer än tio år och det har gjort under med min rygg!

Kom ihåg att den kan kräva nån eller några veckors tillvänjning då de är helt annorlunda än en vanlig madrass att ligga på.

Nu vill jag inte ha något annat :)

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Tycker min tempurmadrass sjunkit ihop lite i mitten - vad gör man åt det??

Har två singel i en dubbelsäng, så brukar växla mellan de båda, men har såklart en favoritsida!!

nadako

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2014
Tycker min tempurmadrass sjunkit ihop lite i mitten - vad gör man åt det??

Har två singel i en dubbelsäng, så brukar växla mellan de båda, men har såklart en favoritsida!!

Köper ny :)?
Har haft vår madrass länge nu gissar på 7-8 år och den har blivit mjukare över tid.
Eftersom ryggen värker efter en natt i någon annan säng är det värt pengarna...

Finns ju kopior av "trög elastisk skum " och liknande namn som är billigare.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO