Tryckimpregnerade reglar, långa

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Någon som har koll på om det finns någon handlare som säljer långa reglar I fasta längder, för leverans i Stockholmsområdet?

Behöver 45x90 som är 5.4 meter långa
samt
45x45 som är 5.2 meter långa.

Googlat en del, men det verkar vara svårt med fasta längder, och ännu svårare över 5 meter...

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Nä, fast det sägs vara brist på virke för att sågverken hinner inte med alla hemester. Om enklare hade jag kikat på obehandlat och kokat ihop något själv, kan inte vara så svårt att bräcka miljöslabbet som används idag.

Köpte långvirke förra året, sibirisk lärk eller va det hette på 6 meter men det var i Dalarna från en halvpensionerad såg så det har du väl inte så mycket nytta av :)

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Verkar lösa sig någorlunda bra. Hittad inte precis exakt vad jag önskade mig, men good enough. Beijer i Häggvik.

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Triumph
Får du tag i 45x90 så kan du ju om inte annat såga upp typ 45x45.
Blev avrådd från detta när det gällde just tryckt virke. Tydligen kunde det ruttna snabbare då det var sämre rötskydd inne i virket än utsidan med dagens impregnering. Huruvida det stämmer vet jag inte, men än har inte mina klyvda reglar ruttnat.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nä, fast det sägs vara brist på virke för att sågverken hinner inte med alla hemester. Om enklare hade jag kikat på obehandlat och kokat ihop något själv, kan inte vara så svårt att bräcka miljöslabbet som används idag.

Köpte långvirke förra året, sibirisk lärk eller va det hette på 6 meter men det var i Dalarna från en halvpensionerad såg så det har du väl inte så mycket nytta av :)
Nåja, hemester är en sak, export till länder där de betalar bättre för virket är av större vikt.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping