Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
jojje1963 skrev:Kan man inte trycksätta tanken med turbotrycket iställetför att ha en pump när man kör förgasare?
ska du ha kompressor på hojjen?jag tycker det låter urdumt hela iden.jojje1963 skrev:Kan man inte trycksätta tanken med turbotrycket iställetför att ha en pump när man kör förgasare?
jojje1963 skrev:Urdumt sa alla när jag satte turbo på min första Bonneville oxå, smartare att köpa en Daytona om man vill ha mer HP. Jepp, dom har ju rätt.
1000R skrev:Jag menade bara att du bör vara lite försiktig så du inte skadar dig om någonting går fel.![]()
Jag har jobbat som besiktnings man på DNV och har sett vad som kan hända
om ett tryckkärl brister.
Vi provtryckte alltid tryckkärl med vatten vid driftsprov eftersom det inte blir lika destruktiva resultat om tex en svets skulle brista.
Bas_Rutten skrev:Förordar en provtryckning med vätska jag med.... Då händer det inget värre ä'n att kärlet spricker och vattnet rinner/sprutar ur... Med luft kan det bli drygt....![]()
![]()
![]()
+
eller
![]()
jojje1963 skrev:är ju ok!
Mr Helmut skrev:En tanke från en okunnig snubbe
Även fast att du har fler tankar hur skulle det gå med dig om bensinen skulle antändas? har du flera jojje1963 på hyllan också?
jojje1963 skrev:Ser nu att du kanske inte menade att jag var okunnig..
Klart jag inte vill brinna upp, det är därför jag undersöker om nån provat innan och det är oxå därför jag ska provtrycka med vatten först. Efter det så är jag nog redo att ta chansen att köra så. Har gjort farliga saker i mitt 42 åriga liv än detta.
jojje1963 skrev:Jag klandrar ingen här om min tank spricker,jag har fler.
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |