TSCHUL skinnställ

TomTroll

Hojlös
Gick med
31 Mar 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawazaki ZZR600-94 + några ännu äldre
Dirtfighter skrev:
2283731 någon som vet något om kvaliten på dom skinnställena?
köpte ett på ebay nyss :gnissla
köpte modell 108 för 251€ :banana

Jag har ett och det är helt ok. Man får hjälpa till en aning när man klär på sig så att skydden hamnar rätt och innertyget känns aningen vekt i sömmar. För övrigt är det helt klart otroligt prisvärt :)
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Ett sådant skulle man kanske ta och inhandla.. jag såg på deras hemsida att de bara hade ner till storlek 48, kan det passa på mig som är 173cm/74kg egentligen? Har fått för mig att jag ska ha 46 (men jag vet inte, kör med goretex nu och inte skinn...), men det skiljer kanske mellan de olika tillverkarna också? Någon som vet om det kan passa till min längd?
 

TomTroll

Hojlös
Gick med
31 Mar 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawazaki ZZR600-94 + några ännu äldre
lahi skrev:
2286342 Ett sådant skulle man kanske ta och inhandla.. jag såg på deras hemsida att de bara hade ner till storlek 48, kan det passa på mig som är 173cm/74kg egentligen? Har fått för mig att jag ska ha 46 (men jag vet inte, kör med goretex nu och inte skinn...), men det skiljer kanske mellan de olika tillverkarna också? Någon som vet om det kan passa till min längd?

Jag köpte 48 på auktion genom ebay.de i vintras. Det var tyvärr för litet för mig. Är 170 cm/65 kg. Det hade nog passat precis om det fått töja sig lite och man aldrig ville kunna ha jeans och liknande klädsel under.
Jag kunde skicka tillbaka och få bytt till storlek 50 om jag stod för frakten, men sålde det genom annons på sh istället för en ganska billig peng och köpte st 50 istället. Det sitter lite löst utan kläder under och lite tight med kläder under så det är en bra kompromiss. Passar bra i ben, men är kanske något stort över bröstet.
Alltså tror jag inte 48 är för stort för dig. Tvärtom.
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
TomTroll skrev:
2286480 Jag köpte 48 på auktion genom ebay.de i vintras. Det var tyvärr för litet för mig. Är 170 cm/65 kg. Det hade nog passat precis om det fått töja sig lite och man aldrig ville kunna ha jeans och liknande klädsel under.
Jag kunde skicka tillbaka och få bytt till storlek 50 om jag stod för frakten, men sålde det genom annons på sh istället för en ganska billig peng och köpte st 50 istället. Det sitter lite löst utan kläder under och lite tight med kläder under så det är en bra kompromiss. Passar bra i ben, men är kanske något stort över bröstet.
Alltså tror jag inte 48 är för stort för dig. Tvärtom.
Tackar för infon :tummenupp Då får det kanske bli ett i storlek 50 istället. Eller kanske 52, eftersom jag är 173 cm. Hmmm, klurigt det där... att vara ungefär mitt emellan storlekarna, men det töjer ju sig lite också, så 50 blir kanske lagom.
 

Mammas Nya Kille

Bäst i test!
Gick med
4 Feb 2006
Ort
Gävle
Hoj
wr250f
Fick hem stället idag och är GRYMT nöjd :tummenupp
Jag är 179 och väger 78kg och strl 52 sitter som en smäck med underställ under.
Dock tog jag bort axelskydden då jag tycker dom mest satt ivägen.
Lite snålt med fickor var det väl åxå en i brallorna och en i jackan.

Mycket prisvärt tycker jag.
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Dirtfighter skrev:
2305802 Fick hem stället idag och är GRYMT nöjd :tummenupp
Jag är 179 och väger 78kg och strl 52 sitter som en smäck med underställ under.
Dock tog jag bort axelskydden då jag tycker dom mest satt ivägen.
Lite snålt med fickor var det väl åxå en i brallorna och en i jackan.

Mycket prisvärt tycker jag.
Gött! Kan det ha varit 1,5 veckas leveranstid ungefär? Passar 52 dig så borde ett 50 passa mig. Nu är det nog snart dags att shoppa! :)
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Såja, nu har jag beställt ett sådant här! http://www.tschul.de/shop.pl?f=NR&c=0105BLK&t=tschul_temartic&KAT=Motorradkombis&TITEL=Motorrad-Lederkombi%20aus%20stabilem%20Rindsleder Och Nej! jag är ingen gr-wannabee... tyckte bara att skinnstället var snyggt och matchar min hoj ganska bra :tummenupp Hoppas bara att min utlandsbetalning funkade bra :gnissla Ni som har gjort detta med internetbanken, det var väl bara att fylla i bankens nummer och firmans (Tschul's) kontonummer och leta upp rätt bank med hjälp av knappen. Kryssa för utlandsbetalning mm mm. Pengarna försvann från mitt konto iallafall... får se om skinnstället dyker upp :)
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Jag fick hem mitt ställ idag och det sitter perfekt överallt :) Inte ens en hängröv. Jag tog storlek 50 och det blev bra till mina 173 cm/74 kg. Snyggt är det också :tummenupp
 

Bifogat

  • tschul.jpg
    tschul.jpg
    81.2 KB · Visningar: 97

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
lahi skrev:
2387423 Jag fick hem mitt ställ idag och det sitter perfekt överallt :) Inte ens en hängröv. Jag tog storlek 50 och det blev bra till mina 173 cm/74 kg. Snyggt är det också :tummenupp


Såg dig brumma runt i HBG idag. Stället matchade ju hojen fint ;)
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
xyx skrev:
2388579 Såg dig brumma runt i HBG idag. Stället matchade ju hojen fint ;)
Ja, visst gör det :) Svart hoj med kromdekaler, svart ställ med silvertext :tummenupp Kan nästan inte bli mer matchat. Det fick bli en liten runda in till Hbg för lite poserande och cruising :hihi
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top