Motorrad
ABECEDET
Kollar om det finns intresse för TT nu på tisdag.
Rösta gärna i min poll så slipper ni skriva inlägg om ni tänkt komma eller ej.
Motorrad skrev:2246476Kollar om det finns intresse för TT nu på tisdag.
Sniper skrev:2246616Bättre och köra idag!! kommer in ett lågtryck i kväll sägs det, så det passar
ju bra med skitväder när man ändå ska sitta inne och titta på fozzball i morgon
Någon som vill köra någon go runda idag? gärna nu på en gång!!
Fluffig skrev:Fotboll vad är det?
Boffen skrev:2246979Fotboll är en sport där man i lag sparkar en rund boll med avsikt att få in den i motståndarlagets målbur. Det lag som gör flest mål vinner matchen. Fotboll spelas på en gräsplan på ca 100 x 60 m. Man spelar två halvlekar på 45 minuter plus eventuell tilläggstid. Vissa matcher (t.ex. finaler) får inte sluta oavgjort utan avgörs med någon form av övertid eller straffsparksläggning.
Varje lag har en målvakt och tio utespelare, där man vanligen delar upp det i backar, mittfältare och anfallare beroende på vilken uppgift spelaren har på planen. Hur många av respektive spelartyp som ingår i ett lag beror på vilket spelsystem man valt att spela med. 4-4-2 innebär tex. att man spelar med fyra backar, fyra mittfältare och två forwards. Det är ett mycket vanligt spelsystem i modern fotboll men många lag spelar även 3-5-2 och på senare tid har även 4-3-3 blivit allt populärare.
[- sNaIjK -] skrev:2247037kan vi inte förkorta TT så man hinner hem till matchen..?
Du är ju ett ämne för nya tränarrollen för HIFBoffen skrev:2246979Fotboll är en sport där man i lag sparkar en rund boll med avsikt att få in den i motståndarlagets målbur. Det lag som gör flest mål vinner matchen. Fotboll spelas på en gräsplan på ca 100 x 60 m. Man spelar två halvlekar på 45 minuter plus eventuell tilläggstid. Vissa matcher (t.ex. finaler) får inte sluta oavgjort utan avgörs med någon form av övertid eller straffsparksläggning.
Varje lag har en målvakt och tio utespelare, där man vanligen delar upp det i backar, mittfältare och anfallare beroende på vilken uppgift spelaren har på planen. Hur många av respektive spelartyp som ingår i ett lag beror på vilket spelsystem man valt att spela med. 4-4-2 innebär tex. att man spelar med fyra backar, fyra mittfältare och två forwards. Det är ett mycket vanligt spelsystem i modern fotboll men många lag spelar även 3-5-2 och på senare tid har även 4-3-3 blivit allt populärare.
Boffen skrev:2246979Fotboll är en sport där man i lag sparkar en rund boll med avsikt att få in den i motståndarlagets målbur.
Fluffig skrev:2247783blir det inte ensamt att sitta helt själv när någon annan leker med bollen?
Usch nejBoffen skrev:2247827Nej absolut inte. Se enligt bilden. Alla vill åt den lilla roliga bollen. Alla tycker det är jätteroligt.
Dede skrev:2247236Rundan måste dock gå upp mot Eket/Örkelljunga. Ska helst vara i dom trakterna runt 19:30...
Boffen. Min hjälte!Boffen skrev:2246979Fotboll är en sport där man i lag sparkar en rund boll med avsikt att få in den i motståndarlagets målbur. Det lag som gör flest mål vinner matchen. Fotboll spelas på en gräsplan på ca 100 x 60 m. Man spelar två halvlekar på 45 minuter plus eventuell tilläggstid. Vissa matcher (t.ex. finaler) får inte sluta oavgjort utan avgörs med någon form av övertid eller straffsparksläggning.
Maverick_ou812 skrev:2248717Boffen. Min hjälte!
Äntligen någon som försöker utbilda dom som inte förstått tjusningen med "det gröna fältets schack".
Förstår inte varför man måste gilla antingen motorsport eller fotboll?
Jag tar varje tillfälle jag kan att dricka pilsner och tjoa med kompisar. Sen får dom visa vad som helst på TV!
Me like uGlenning skrev:2248905Man behöver inte antingen gilla motorsport eller fotboll. Det räcker utmärkt med att bara avsky fotboll.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|