Tt 20/6

TT 20/6

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Motorrad

ABECEDET
Gick med
16 May 2005
Hoj
Kawasaki Z650, 2020
Kollar om det finns intresse för TT nu på tisdag.
Rösta gärna i min poll så slipper ni skriva inlägg om ni tänkt komma eller ej.

Sniper

Guest
Motorrad skrev:
2246476 Kollar om det finns intresse för TT nu på tisdag.
Rösta gärna i min poll så slipper ni skriva inlägg om ni tänkt komma eller ej.

Bättre och köra idag!! kommer in ett lågtryck i kväll sägs det, så det passar
ju bra med skitväder när man ändå ska sitta inne och titta på fozzball i morgon :)

Någon som vill köra någon go runda idag? gärna nu på en gång!!

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Sniper skrev:
2246616 Bättre och köra idag!! kommer in ett lågtryck i kväll sägs det, så det passar
ju bra med skitväder när man ändå ska sitta inne och titta på fozzball i morgon :)

Någon som vill köra någon go runda idag? gärna nu på en gång!!

Trodde inte att du hade någon hoj längre... :va

Smygköper du hojar? Vad i så fall? :banana

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Daytona 675
Fluffig skrev:
Fotboll vad är det?

Fotboll är en sport där man i lag sparkar en rund boll med avsikt att få in den i motståndarlagets målbur. Det lag som gör flest mål vinner matchen. Fotboll spelas på en gräsplan på ca 100 x 60 m. Man spelar två halvlekar på 45 minuter plus eventuell tilläggstid. Vissa matcher (t.ex. finaler) får inte sluta oavgjort utan avgörs med någon form av övertid eller straffsparksläggning.

Varje lag har en målvakt och tio utespelare, där man vanligen delar upp det i backar, mittfältare och anfallare beroende på vilken uppgift spelaren har på planen. Hur många av respektive spelartyp som ingår i ett lag beror på vilket spelsystem man valt att spela med. 4-4-2 innebär tex. att man spelar med fyra backar, fyra mittfältare och två forwards. Det är ett mycket vanligt spelsystem i modern fotboll men många lag spelar även 3-5-2 och på senare tid har även 4-3-3 blivit allt populärare.

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Boffen skrev:
2246979 Fotboll är en sport där man i lag sparkar en rund boll med avsikt att få in den i motståndarlagets målbur. Det lag som gör flest mål vinner matchen. Fotboll spelas på en gräsplan på ca 100 x 60 m. Man spelar två halvlekar på 45 minuter plus eventuell tilläggstid. Vissa matcher (t.ex. finaler) får inte sluta oavgjort utan avgörs med någon form av övertid eller straffsparksläggning.

Varje lag har en målvakt och tio utespelare, där man vanligen delar upp det i backar, mittfältare och anfallare beroende på vilken uppgift spelaren har på planen. Hur många av respektive spelartyp som ingår i ett lag beror på vilket spelsystem man valt att spela med. 4-4-2 innebär tex. att man spelar med fyra backar, fyra mittfältare och två forwards. Det är ett mycket vanligt spelsystem i modern fotboll men många lag spelar även 3-5-2 och på senare tid har även 4-3-3 blivit allt populärare.

:va :confused:

Sniper

Guest
[- sNaIjK -] skrev:
2247037 kan vi inte förkorta TT så man hinner hem till matchen..? :rolleyes:

Behöver inte korta det bara öka tempot eller skita i o slanga på nogon
raka :tummenupp

Körde precis en goe runda på favovägarna från tt,na 18 mil blev det :yoparty

Boffen skrev:
2246979 Fotboll är en sport där man i lag sparkar en rund boll med avsikt att få in den i motståndarlagets målbur. Det lag som gör flest mål vinner matchen. Fotboll spelas på en gräsplan på ca 100 x 60 m. Man spelar två halvlekar på 45 minuter plus eventuell tilläggstid. Vissa matcher (t.ex. finaler) får inte sluta oavgjort utan avgörs med någon form av övertid eller straffsparksläggning.

Du är ju ett ämne för nya tränarrollen för HIF :tummenupp

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Jag kan tänka mig TT imorgon. Rundan måste dock gå upp mot Eket/Örkelljunga. Ska helst vara i dom trakterna runt 19:30 så man inte missar grillningen på flickans jobb inför den här sportcupen som många tittar på nu. Futbål eller vad dom kallar den :rolleyes:
Går det att lösa så är jag på. Är ledig imorgon så en runda mitt på dan går också bra. Eller starta TT lite tidigare eller nåt så kan ju alla hinna hem innan futbålen börjar :tummenupp

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
SV 650
Boffen skrev:
2246979 Fotboll är en sport där man i lag sparkar en rund boll med avsikt att få in den i motståndarlagets målbur.

Blir det inte kuligare för alla om man har fler bollar för det verkar vara en himla stor plan för bara en lite pluttig boll.
Varje spelare får ju nästan 273 m2 vars att vara på blir det inte ensamt att sitta helt själv när någon annan leker med bollen?

Last edited:

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Daytona 675
Fluffig skrev:
2247783 blir det inte ensamt att sitta helt själv när någon annan leker med bollen?

Nej absolut inte. Se enligt bilden. Alla vill åt den lilla roliga bollen. Alla tycker det är jätteroligt.

Lite kuriosa om sidlinjen: Redan på sent 1400-tal började adelsmän krita upp linjer för att hålla sina kvinnor på behörigt avstånd. Detta anammades av kung Karl V som i rask takt beordrade sina karoliner att köpa krit av norskarna under andra inbördeskriget. Om hur linjerna hamnade runt en fotbollsplan går teorierna isär. Vissa hävdar att det var för att man inte hade nån sarg, andra tyckte det såg snitsigt ut. En tredje man tog illa vid sig och emmigrerade.

Bifogat

• fotboll.JPG
    fotboll.JPG
    10.6 KB · Visningar: 118
Last edited:

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
SV 650
Boffen skrev:
2247827 Nej absolut inte. Se enligt bilden. Alla vill åt den lilla roliga bollen. Alla tycker det är jätteroligt.
Usch nej

Det verkar lika kul som om alla skulle köra TT på samma hoj. Inte undra på att de har brått att få tag i bollen först. Alla vill ju vara ensam om/med den.

Nänä jag tycker att alla ska få ha sina egna leksaker. :banana

Det enda jag kan tänka mig dela är goda vänners sällskap när jag äter och dricker men både maten och drinken vill jag ha i fred. BASTA :fyllisar

Motorrad

ABECEDET
Gick med
16 May 2005
Hoj
Kawasaki Z650, 2020
Dede skrev:
2247236 Rundan måste dock gå upp mot Eket/Örkelljunga. Ska helst vara i dom trakterna runt 19:30...

Jag körde åt det hållet i helgen. Hittade en liten väg med många kurvor. Den är dock ganska smal och mycket skog och rullgrus på 2-3 ställen. Det positiva är att vägen slutar vid Eket.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Boffen skrev:

Boffen. Min hjälte! :kär
Äntligen någon som försöker utbilda dom som inte förstått tjusningen med "det gröna fältets schack".
Förstår inte varför man måste gilla antingen motorsport eller fotboll?
Jag tar varje tillfälle jag kan att dricka pilsner och tjoa med kompisar. Sen får dom visa vad som helst på TV! :yoparty

Gick med
22 Mar 2004
Hoj
Köpt
Maverick_ou812 skrev:
2248717 Boffen. Min hjälte! :kär
Äntligen någon som försöker utbilda dom som inte förstått tjusningen med "det gröna fältets schack".
Förstår inte varför man måste gilla antingen motorsport eller fotboll?
Jag tar varje tillfälle jag kan att dricka pilsner och tjoa med kompisar. Sen får dom visa vad som helst på TV! :yoparty

Man behöver inte antingen gilla motorsport eller fotboll. :tummenupp Det räcker utmärkt med att bara avsky fotboll. :rofl

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Någon som är sugen på ett tidigt TT idag? Kan ju kalla det ett uppvärmnings-TT eller nåt
Ändrade planer gör att jag måste vara i Eket/Örkelljunga redan vid 18 tiden.
Är ledig hela dagen och vädret kan man ju inte klaga på idag. Någon som är sugen så PM:a eller ring på 0733-864530

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring