TT:igår runt 20 00 snåret skulle jag och 2 kompisar dra i väg en liten sväng och fiska.vi hade väl planerat att vara ute i ca 2 timmar men vi kom hem typ 5 på morgonen.det hela började jättebra då en av oss fick en gädda på ca 3 kilo efter drygt 2 timmars roddande med drag efter båten.att tilläga är att jag aldrig fått nånting på drag i hela mitt liv! sist jag fick napp vad då jag metade för ungefär 7 år sedan(är ingen aktiv fiskare), MEN MANNEN DÄRUPPE VILLE MIG VÄL och fixade så att en GÖS på drygt 3 kilo ville ha den där jävla plastbiten i änden på min lina.allt var perfekt vädret var underbart och helt vindstilla.när klockan närmade sig 23 började det blÅsa ganska mycket men vi ville inte riktigt ge upp vårt fiskande än så vi fortsatte,plötsligt hördes ett *KNÄCK&BRAK* lite skraja tittade vi på varandra och undrade vad som hänt! och det visade sig att ena åran gått av! vi befann oss då på andra sidan sjön.vinden började tillta och vi drev in mot vassen,men som tur var så befann sig södermanlands bästa roddare vid det något defekta årparet!! så efter ca en timmes roddande kom vi till ett båthus och fick se att det lyste på en kulle lite längre bort.mina kompisar gick dit och väkte dom som bodde där och förklarade situationen och självkklart fick vi låna nya åror,killen som bodde där erbjöd sig ToM att skjutsa oss till bilen men vi (dumma som vi är ) insisterade vi på att ro istället "det tar ju bara en halvtimme" skrattade vi och lovade att komma tillbaka med årorna så fort vi kunde.när vi hade halva vägen kvar så började det blåsa ännu mer och det kändes lite kusligt,då ser vi i horisonten att det blixtrar och åskan mullrar det är ju tydligen livsfarligt att sitta i en båt då åskan går.vi greps av panik och rodde allt vi kunde mot en liten ö (Länge sedan jag var så rädd) när vi kom fram började det regna som aldrig för och vi var tvungna att fixa ett vindskydd.så där satt vi tre killar under en filt på en öde Ö.åskan kom allt närmre och dom 2 ölen i min väska smakade Otroligt bra,vi fixade en liten eld under vind/regnskyddet och väntade på att det skulle upphöra att regna och åska men det fortsatte timme ut och timme in!! när det hade gått en längre stund sedan vi hörde åskan så beslöt vi oss att fort som fan dra där ifrån,vi rodde paniksnabbt och jag tyckte liksom att det gick väldigt sakta !! det hade jag tyckt hela tiden men inte brytt mig om direkt,kom då på att det kanske är bra att dra/vinkla upp 5 hk motorn som satt där bak .då gick det mycket snabbare
vi kom iland oskadda och jävligt blöta.kommer aldrig mer att fiska från en båt. när jag kom hem gick jag in till sovrummet med gösen i handen och väckte min sambo.
vi kom iland oskadda och jävligt blöta.kommer aldrig mer att fiska från en båt. när jag kom hem gick jag in till sovrummet med gösen i handen och väckte min sambo.