Tungelstavägen - besviken.

Lasse L

Ny medlem
Gick med
10 May 2004
Hoj
GSX-R 1000 K6
Tja.
Riktigt fin väder igår. Bestämde mig för att för första gången i år åka ner till
gamla favo vägen.
Blev riktigt besviken på underlaget. Fick 2 riktiga släpp fram, på de j...a lagningarna som blödde och var snorhala. Klarade dock att stanna kvar på vägen, men tempot sjönk radikalt.
Någon mer som är besviken?

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Lasse L skrev:
2228297 Tja.
Riktigt fin väder igår. Bestämde mig för att för första gången i år åka ner till
gamla favo vägen.
Blev riktigt besviken på underlaget. Fick 2 riktiga släpp fram, på de j...a lagningarna som blödde och var snorhala. Klarade dock att stanna kvar på vägen, men tempot sjönk radikalt.

Såg dessa jag med igår och de såg snorhala ut så jag höll imellan lr vid sidan av och det gick bra..

Skönt att det gick bra för dig :tummenupp

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Sträckan mellan t-korset nära Rosenhill och bort till Tullinge/Rikssten-avfarten är väl hyfsad, men även jag fick igår ett elakt släpp närmare Tungelsta. Bara att slå ned på tempot på bulten ett tag. Mackorna på Rosenhill är dock lika goda som vanligt :)

/B

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Funkar fortfarande om man vill köra lite inspirerat med finbilen..Dock så va det gott om cyklister samt Vägsniglar i farten. Kan man inte reglera framförandet av Husbilar/vagnar via någon skyltning,typ att dom får åka där mellan 2100-0500 på vardagar osv samt att cyklisterna kan avlägsna sig helt o hållet? :tummenupp

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Ivil skrev:
2229039 Funkar fortfarande om man vill köra lite inspirerat med finbilen..Dock så va det gott om cyklister samt Vägsniglar i farten. Kan man inte reglera framförandet av Husbilar/vagnar via någon skyltning,typ att dom får åka där mellan 2100-0500 på vardagar osv samt att cyklisterna kan avlägsna sig helt o hållet? :tummenupp
Vi kanske skulle bilda en såndär väg-förening.

D.v.s. gå ihop och ta över ansvaret för vägen, occh få den klassad som "enskild väg" ?

Sen spärrar vi av vägen så endast MC kan köra där, och tar dyra vägtullar av alla MC-snutar. :tummenupp

Blåbusen

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Orange ZX10R -08
Jupp var snorhalt bitvis idag pga av värmen inge kul heller när man får möte av bilar och hojar i kurvorna pga att de kör om cyklister som ligger 3-4 st i
bredd när dom cyklar på Bulten :huvet
Men annars så har det varit en bra och alltför varm och svettig dag :tummenupp

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Lasse L skrev:
2228297 Tja.

Vet inte om jag vill klaga på vägverket, det är ju ingen bana. Men jag håller med om skicket, fick två släpp. Ena med framhjulet när jag passerade en lagningar jag inte lyckades undvika. Tur att jag kör hälften så fort som många här! ;)

Bulten var dock barnjoller jämfört med Gålövägen jag också körde tidigare idag. Den hade havererat helt, hela vägbanan blödde, vägverket hade därtill sandat hela vägen av samma anledning. Den vägen tycks alltså ha den dåliga typen av vägbeläggning som vägverket varnat för och som diskuterats här på SH. Ingen bra avstickare att satsa på på länge denna sommar kan jag därför tipsa om!

/J

"Rask"

Guest
War-psycho skrev:
2229070 Vi kanske skulle bilda en såndär väg-förening.

D.v.s. gå ihop och ta över ansvaret för vägen, occh få den klassad som "enskild väg" ?

Sen spärrar vi av vägen så endast MC kan köra där, och tar dyra vägtullar av alla MC-snutar. :tummenupp

:hihi

Vart skriver jag på? Skall vi förbjuda kromslädar?

Det enda positiva med att vägen e så usel är man är tvungen att sänka farten då man får justera spåret hela tiden, fast det kanske e för att jag är värdelös på att köra. Det började gå för fort där ändå... :näsblod

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept