Tungrodd soppa?

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Jag tycker att det barkar åt fel håll med sporthoj's forum.

Alldeles för mycket oväsentlig information som kluddar till det.
Svårtläst presentation när man gör en sökning på nya inlägg.

Väldigt långsam laddning med modem iom alla extra features,
nästan i stil med Föreningssparbankens 550kb stora Java Applet.

"Det var bättre förr!" :D

Just my 2 cents...

/anders - small is beautiful, som vi assemblerprogrammerare säger

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Mina åsikter:

Rätt mycket off topic (var det det du menade?).

Inga problem med hastighet just nu (100 Mb fast lina + söndagsmorgon :D ). Surfade SH hemifrån igår kväll över modem, inga större problem med hastigheten då heller. Men vid "högtrafik" kan det bli halvlångsamt även på 100 Mb. Ibland _riktigt_ långsamt, dvs det kan ta flera minuter bara att ladda en sida _trots_ snabb uppkoppling. Vad beror detta på? Tar servern fikarast?

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Robban_C skrev:
Rätt mycket off topic (var det det du menade?).

Själva innehållet, dvs inlägg och svar, tar inte upp ens 5% av den totala bandbredden som genereras av sporthoj.com utan det är alla "fiffiga och fina" features som är som ett blysänke för en som t.ex. kör med modem. Förmodar att även servern knäar till lite om ett antal hundra bredbandare plöjer sig igenom dagens skörd av inlägg.

Mer väsentlig info, mindre finesser.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Hej, angående hastigheten så kommer den förbättras väsentligt snart då vi byter serverdator. Det är den det är fel på ... eller rättare sagt, GAMMAL! Så, en ny finns just nu, och fungerar bra, men vi väntar till nån natt att byta över.

Angående det här med "Det var bättre förr"... så hatar det det sättet att benämna nått. Försök att göra det bättre genom att komma med tips om hur man förbättrar.

Och ja, jag erkänner... vissa "features" behövs verkligen inte... men de förbättrar ändå om man bara vänjer sig vid dem.

Dessa Rull-listor t.ex skulle jag lätt vara utan oxå. .ska se om jag kan fixa det på nått sätt.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Swedie skrev:
Angående det här med "Det var bättre förr"... så hatar det det sättet att benämna nått. Försök att göra det bättre genom att komma med tips om hur man förbättrar.

"Förr" bestod varje nytt inlägg i en sökning av en enda rad,
nu är det uppdelat i två och det är svårt att leta rätt på
det man är intresserad av vid en snabb överblick. Det är
där jag spenderar den mesta tiden på sporthoj - inte att
skriva inlägg.

För mig är information som andra användare tillför det enda som
är intressant - förrutom förstasidans rubriker/nyheter.

Jag får väl slå av java/javascript och grafik så går det lite
snabbare att navigera.

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Ett litet förtydligande till Anders:
Då jag skrev "off topic" så menade jag givetvis inte att jag betraktade ditt inlägg som OT, jag menade ju att SH består av rätt mycket annat än hojsnack.

Ang hastighet:
Javascript gör ingen större skillnad i prestanda, det är trots allt bara text som ska över till klienten men all grafik....

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Honda CB 750F -82
Första gången jag besöker forumet sen ombildningen. Är så jobbigt att läsa att jag helt sonika skiter i det. Stora stilar, stora avstånd = Det var MYCKET bättre förut...

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Ska man dra en analogi...

Det är som att jämföra Aftonbladets med Dagens Nyheters hemsidor.
Milsvidd skillnad.

Dagens Nyheter är en fröjd att läsa på nätet.

Det nya stuket har helt enkelt för mycket information presenterad samtidigt för att man ska kunna sortera ut det väsentliga.

När man väl kommit så lång att man läser inläggen är allt frid och fröjd, men det är just "Sök nya inlägg" som är för grötigt presenterat.

.

Scalp skrev:
Första gången jag besöker forumet sen ombildningen. Är så jobbigt att läsa att jag helt sonika skiter i det. Stora stilar, stora avstånd = Det var MYCKET bättre förut...

HanneZ

Guest
Nu den senaste versionen tycker jag att det har blivit bättre och lättare att läsa och så där, citat funktioner och svar i pm och så där syns väldigt bra.

Kanske skulle göra val av någon "light" version där det inte laddas upp bilder etc. i trådarna just för att hjälpa upp när sh's lina går trögt eller när nån modemare sitter o läser!

/ Hannes

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Honda CB 750F -82
Kör Opera och då ser forumet helt horribelt ut... I Iexplore ser det väl ut som förut. Kanske nåt att kika på för nån?

HanneZ

Guest
Hyffsat svårt att göra snygga hemsidor som ser lika dana ut i alla läsare. Alla är stygga men Microsoft är i en egen klass för sig att inte följa html standard och hitta på egna saker!

Sidan ser jätte bra ut i mozilla och netscape dock.

/ Hannes

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...