Tur, eller nästan löjligt?

• Thread starter Marsipulami
  • Start date

Marsipulami

Guest
Var ute igår med hojen och körde på motorvägen. Låg väl runt 160-170km och sick-sackade mellan bilarna på ett snyggt sätt. Efter ett tag så tittade jag i bakspegeln och får se att 300-400 m bakom mig så är polisen på väg med blåljusen på. "Helvete" tänkte jag, inte fan ska jag bli tagen nu, har för mycket att sätta på spel. Så jag petade ner ett par växlar, drog på som satan, runt 250-270 km och körde rena GR stilen mellan bilarna för att hitta närmaste avfart. Låg väl så i ca 1 minut när jag längre fram får se en hel hög med blåsljus, snacka om att börja tänka om då :va Men det löjliga var att polisen som jag körde ifrån var på väg till en olycksplats, den som jag kom fram till. Så jag bara blev en i kön och körde snällt förbi och så var det som bortblåst.

Snacka om att jag blev nervös. Körde som en jävla idiot i ren onödan :huvet Man borde fan tänka efter innan... Men tänk om det var mig de var ute efter?

Nej, hålla hastigheten så slipper man detta obehagliga??

Last edited:

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Hehe. Hjärtat slog en massa slag i onödan och förkortade ditt liv flera år utan någon som helst nytta.

Tough luck. :D

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Tur att ingen dog och så in i helvete löjligt kanske?

"Låg väl runt 160-170km och sick-sackade mellan bilarna på ett snyggt sätt"

DET är det dummaste i hela ditt inlägg. Det innebär att du på ett mindre synligt fordon kommer visslande med ca 50 knycks hastighetsövertag på fel sida!

I övrigt låter ditt inlägg som ett typiskt "så här dumma blir vi av våra hojar" (jag är inte felfri heller) och hellre det än "Hörde om en dödsolycka, var det någon härifrån?"

Varför är det så viktigt att köra så fort på rak tvåfilig väg?

Marsipulami

Guest
Chrille skrev:
Tur att ingen dog och så in i helvete löjligt kanske?

"Låg väl runt 160-170km och sick-sackade mellan bilarna på ett snyggt sätt"

DET är det dummaste i hela ditt inlägg. Det innebär att du på ett mindre synligt fordon kommer visslande med ca 50 knycks hastighetsövertag på fel sida!

Nja, på fel sida låg jag inte då det var tvåfilig väg. Men visst fan var det dumt. Satan vilken idiot man e.... :kocko

Chrille skrev:
Varför är det så viktigt att köra så fort på rak tvåfilig väg?!

Tyvärr hade jag bråttom. Men det är ingen ursäkt, det kunde ju gått illa.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Marsipulami skrev:
....

Tyvärr hade jag bråttom. Men det är ingen ursäkt, det kunde ju gått illa.

Ta fram skolböckerna igen och ta reda på hur mycket tid man verkligen kan spara på att köra för fort på korta sträckor. :7peta :tungan

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Chrille skrev:
Ta fram skolböckerna igen och ta reda på hur mycket tid man verkligen kan spara på att köra för fort på korta sträckor. :7peta :tungan

Full fart spar alltid tid ?? oavsett sträcka ....

Kör man en R1 ,strippen på halvgas så tar det säkert ca 20 sek , kör man för fullt kan man nog kapa den tiden med 9-10 sekunder :tungan

Samma sak med 0-100 , som de flesta super knarrar gör på ca 3-3,5 sek...

Om man nu har så j-a bråttom ,varför startar man inte nån sekund tidigare ??? :fatta! då kan man ju spara ännu flera sekunder :hihi

Varför kör man då så Fort ???? För att man kan ?? eller Vill (fyll i själv)

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Chrille skrev:

Ähhh, de tar ju upp exempel närman höjer farten från 70 till 82. Då sparar man ju nån minut på sträckan Gbg-sthlm. Det är när man tar sig upp mot 150 som de fina tidsvinsterna börjar komma!

Kimze

?
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
På gång
Att man har brottom är ingen ursäkt till att köra förfort!
Att man har brottom är ens eget förbannade fel att man inte kört hemifrån i tid!
:fatta!

Gabor

Guest
Marsipulami skrev:
Var ute igår med hojen och körde på motorvägen. Låg väl runt 160-170km och sick-sackade mellan bilarna på ett snyggt sätt. :kocko

Höll på att bli på körd av en som dig häromdagen i uppsala.
Jag är jävligt observant i trafiken, men det uppträdandet hör hemma på banan.
Hade hög puls efteråt..... :gnissla
När jag får tag i honom ska jag personligen "svepa" en hand över honom... :fatta!
Jag har regnr, hoppas han inte hinner sälja hojen.......

Mawerick

nu även turboladdad version
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
Hayabusa
tassen skrev:
Marsipulami skrev:
Var ute igår med hojen och körde på motorvägen. Låg väl runt 160-170km och sick-sackade mellan bilarna på ett snyggt sätt. :kocko

Höll på att bli på körd av en som dig häromdagen i uppsala.
Jag är jävligt observant i trafiken, men det uppträdandet hör hemma på banan.
Hade hög puls efteråt..... :gnissla
När jag får tag i honom ska jag personligen "svepa" en hand över honom... :fatta!
Jag har regnr, hoppas han inte hinner sälja hojen.......

.............och det reg-nummret e???....... :rolleyes:

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
MTS 1200 S
SSDD skrev:
Full fart spar alltid tid ?? oavsett sträcka ....

Kör man en R1 ,strippen på halvgas så tar det säkert ca 20 sek , kör man för fullt kan man nog kapa den tiden med 9-10 sekunder :tungan

Samma sak med 0-100 , som de flesta super knarrar gör på ca 3-3,5 sek...

Om man nu har så j-a bråttom ,varför startar man inte nån sekund tidigare ??? :fatta! då kan man ju spara ännu flera sekunder :hihi

Varför kör man då så Fort ???? För att man kan ?? eller Vill (fyll i själv)

vad skall man göra med dom sekunderna då?

det e ju skönt å dra på, men va fan... medge att "sammanträffandet" är lite målande. att riskera sig själv och ANDRA! "bara" för att upptäcka att det var en trafikolycka, skönt att det inte blev en till!!!
Bra med tankeställare! jag tar mig en liten här oxå.

:öl

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
Kimze skrev:
Att man har brottom är ingen ursäkt till att köra förfort!
Att man har brottom är ens eget förbannade fel att man inte kört hemifrån i tid!
:fatta!

Rätt kul när du själv har Fortkörare som text ovanför din avatar :rolleyes:

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
Köra fort?

Marsipulami skrev:
Var ute igår med hojen och körde på motorvägen. Låg väl runt 160-170km ...
Nej, hålla hastigheten så slipper man detta obehagliga??

Hmmm.... själv har jag ingen som helst annan anledning att köra fort annat än att det är roligt.

:)

(fick ändra på messet för att jag skrev för fort !)

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Värst vad alla är präktiga. Det är ju kul o pumpa på i tät trafik. Visst är det dumt o det kommer nog att sluta illa men det är ju ändå ganska underhållande.

Marsipulami

Guest
Henken skrev:
Kanske fick en tankeställare?

Ja, det fick jag verkligen, inget snack om den saken.

Men som många skriver här så är det helt enkelt kul att köra fort. Den hastigheten jag hade från början var ingen hög hastighet och jag körde inte vårdslöst iheller, det flöt på väldigt bra och inga konstiga eller knepiga omkörningar. Ser dagligen MC-nissar som kör så på motovägarna... Varför, jo för att man kan. Det var när jag såg blåljusen och fick kicken att dra på som det obehagliga började, det var då allt blev så fel och det var då jag visade exempel på hur man "inte" ska köra helt enkelt. Dumt eller inte, det kommenterar jag inte....

Självklart ska vi alla ta en tankeställare och lärdom av sånt här. Vad tog jag för lärdom då?? Jo, att om jag hållt hastigheten så skulle jag inte bli skraj när jag såg blåljusen... Kommer jag att hålla hastigheten nu då??? Nja, på motorväg blir det nog inte bättre, för det flyter på rätt bra ändå...

GSX-R Micke

ADHD member
Gick med
28 Oct 2003
Hoj
GSX-R 1000 -03 TRE
de finns sånna som Chrille å så vi andra som gillar å ligga vid gränsen!! vill man köra fort då gör man de!! de väljer man ju själv så ja e lite trött på å läsa när nån trackar ner på en annan att man kört "fort"... ja må vara ett moppefucko men whatever!!! som nån tidigare skrev, FULL FART SPAR TID!!! för å bli gammal å erfaren måste man va ung å galen!!

Hoj_henke

No fuck no ride !
Gick med
30 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K1
varför köper man en sport hoj om man ändå bara vill ut och glida :va ??? jag köpte då min för att jag gillar att dra på.. :banana

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring