Fredagen den 13:e.
Jag hade tur idag....
Jag hade en lång kö framför mig, och tänkte att jag kör om en bil, av en ren tillfällighet var där ett övergångsställe och en refug som jag körde förbi på fel sida, när jag befinner mig mitt i omkörningen ser jag en mcpolis som står och tittar på mig vid en korsning längre fram.
Jag svänger av vägen och kör upp vi ett bostadshus och hoppar av hojen och lossas att jag bor där. Då hör jag en röst bakom mig som säger:
- Det var inte så bra gjort hörru du !!
- Vadå ? svarar jag.
-Ja, omkörning på övergångsställe e olagligt dessutom på fel sida refugen.
- Jo...(höll på att skita ner mig) men jag tog bara ut svängen så jag kunde köra upp för kanten rakt framifrån (svårt att köra upp för en kant från sidan ju)
-Ja, men det e ändå olagligt, men idag har du tur, jag hinner inte rapportera dig (det var fullt med studenter i traktorsläp som körde överallt)
-Okej.....tack då
-Ja...men du tar det lungt med den där rettan va ??
-Jodå...
-Den där går ganska snabbt va ?
- Njao.... jo det gör den.....väl ( vad ska man svara???)
-Jaja..ta det lungt bara !!
- Japp...trevlig helg på dig, sa jag med ett leende å läpparna.
Tack glada studenter som tog Herr polis dyrbara tid...
Ps. inget moralsnack om att jag skulle haft det om han tog lappen för mig, tack.
Jag hade en lång kö framför mig, och tänkte att jag kör om en bil, av en ren tillfällighet var där ett övergångsställe och en refug som jag körde förbi på fel sida, när jag befinner mig mitt i omkörningen ser jag en mcpolis som står och tittar på mig vid en korsning längre fram.
Jag svänger av vägen och kör upp vi ett bostadshus och hoppar av hojen och lossas att jag bor där. Då hör jag en röst bakom mig som säger:
- Det var inte så bra gjort hörru du !!
- Vadå ? svarar jag.
-Ja, omkörning på övergångsställe e olagligt dessutom på fel sida refugen.
- Jo...(höll på att skita ner mig) men jag tog bara ut svängen så jag kunde köra upp för kanten rakt framifrån (svårt att köra upp för en kant från sidan ju)
-Ja, men det e ändå olagligt, men idag har du tur, jag hinner inte rapportera dig (det var fullt med studenter i traktorsläp som körde överallt)
-Okej.....tack då
-Ja...men du tar det lungt med den där rettan va ??
-Jodå...
-Den där går ganska snabbt va ?
- Njao.... jo det gör den.....väl ( vad ska man svara???)
-Jaja..ta det lungt bara !!
- Japp...trevlig helg på dig, sa jag med ett leende å läpparna.
Tack glada studenter som tog Herr polis dyrbara tid...
Ps. inget moralsnack om att jag skulle haft det om han tog lappen för mig, tack.