Tur i oturen.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
I dag blev min pitbull på körd av en mc ingen stannade o tittade hur det gick.

Allan svimmade o blödde från näsan då han troligen fick en fotpinne i skallen.

Allan kvicknade till o kom upp på vingliga ben lite chockad o vimsig, tur i oturen så hände det inte något större med honom.

Tyvärr betyder mc för Allan att det kommer vänliga personer som fjäskar och gosar med honom så han ville hälsa o det gick lite fort.

Efter en nogrannare kontroll av Allan så gick vi bort till campingen o där stog hojarna, två trevliga killar fran sweitz? Switserland en på BMW gs o en på TRIUMP 2,3liter någonting.

Dom var från Devils Mc i switserland o var på väg till mora till en Mc klubb som har två bokstäver HA

Dom var otroligt måna om att Allan var ok o bad om ursäkt på alla sätt som är möjligt dessutom var vi välkomna att besöka geneve sjön i sommar om vi ville som.jag förstod.

Så till o med i olyckor är mc folk trevliga, rejäla, o väldigt mänskliga.

Hoppet är uppenbart inte ute ännu.

Trevlig kväll

Wallin

GSXR 1000 K5
Gick med
9 Aug 2011
Hoj
ZX10R 2011 Tidigare:GSXR 1000 K5, Triump Tiger 1050, ZX10R-06, ZX9R-94, GSXR 750 -86, GSX550 -84
Och det som var tur var att du blev bjuden på en riktig hoj fest till sommaren :tummenupp

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Alltså. Du träffade på två yrkeskriminella från Schweiz (så heter landet) som var på väg till ett möte med andra yrkeskriminella. De bjöd in dig till att träffa dem i sommar på deras hemmaplan. Och nu överväger du på att hälsa på dem i Schweiz?

Några andra du funderar att hälsa på? Camorran i Neapel? 'Ndrangheta i Kalabrien? Cosa Nostra på Sicilen?

Eller är jag bara negativ? Det är ju positivt att de brydde sig så mycket om din skadade hund. Det inger kanske visst hopp...

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Hoj
Ja
Fördelen med en rejäl hund. Näsblod och avsvimmad sen fullt järn igen. Bara att elda på. Inga ledsamheter. :crash:yoparty

pentti01

Medlem
Gick med
3 Apr 2012
Hoj
99. Honda VFR800 fi
Kanske är jag misstänksam av mig , men jag skulle fota deras körkort och fråga eventuella vittnen på plats innan jag lät dem åka. Hunden KAN ju fått skador som visat sig senare,, hjärnskakning tex,,,

L i b b e

Medlem
Gick med
21 Apr 2017
Hoj
Kawasaki Zr 750s,Kawasaki Z100SX
Kanske är jag misstänksam av mig , men jag skulle fota deras körkort och fråga eventuella vittnen på plats innan jag lät dem åka. Hunden KAN ju fått skador som visat sig senare,, hjärnskakning tex,,,

FOTOGRAFERA körkort* Pass* eller andra Id-handlingar är ett *Lagbrott! De räknas som scanning elr Copy
så de är ju inge bra!

i så fall kan vi ju börja Klippa/klistra i pass och övriga Id-handlingar likväl.

notrightrider

But Mama...? That's where the fun is!
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Eller är jag bara negativ? Det är ju positivt att de brydde sig så mycket om din skadade hund. Det inger kanske visst hopp...

Nja, en pitbull kanske var något dom kunde relatera till...?

@ TS
Hemskt glad att din hund klarade sig som han gjorde. Ett djur är en familjemedlem, i olika stor eller liten grad, och sorgen är man förlorar en så trofast vän är nattsvart.

Jag väljer att tro att även du var lite vimsig och chockad efter det som hände - istället för starstruck och idoliserande.

Så till o med i olyckor är mc folk trevliga, rejäla, o väldigt mänskliga.

Kvällstidningar sätter likhetstecken mellan ryggmärkesbärare och MC-folk.
Vi som verkligen är MC-folk borde lägga oss vinn om att hålla distansen och belysa skillnaderna, inte legitimera det som sker.

Fullt medveten om Godwinreferensen så säger jag ändå att det måste funnits individer i Waffen-SS som var trevliga, rejäla och väldigt mänskliga.
Men, där kan man hävda att det var krig, masspsykos och en liten andel kommenderingar som möjligen kan fungera som förklaring.

Vad har den som kliver in som stödtrupp till Hells Angels idag för ursäkt till sitt val?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Alltså. Du träffade på två yrkeskriminella från Schweiz (så heter landet) som var på väg till ett möte med andra yrkeskriminella. De bjöd in dig till att träffa dem i sommar på deras hemmaplan. Och nu överväger du på att hälsa på dem i Schweiz?

Några andra du funderar att hälsa på? Camorran i Neapel? 'Ndrangheta i Kalabrien? Cosa Nostra på Sicilen?

Moddlaren hade ju en pitbull så dom tog väl för givet att även moddlaren var outlaw. :D

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Trevliga och rättskaffens folk hade väl stannat omedelbart efter de kört på någons hund?
Att be om ursäkt efter att de blivit uppsökta och konfronterade betyder ingenting

Tyvärr så ljög dom för dig om att hälsa på HA också för i Mora finns ingen avdelning av klubben.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
FOTOGRAFERA körkort* Pass* eller andra Id-handlingar är ett *Lagbrott! De räknas som scanning elr Copy
så de är ju inge bra!

i så fall kan vi ju börja Klippa/klistra i pass och övriga Id-handlingar likväl.

Och vi som i familjen alltid har kopior av alla ID-handlingar i Penga bältet. Ifall att originalet försvinner. Tex på en camping i Sydfrankrike tog dom alltid hand om passet när man skrev in sig. Och man fick ut passet när man lämnade.
Men om passet då var borta för någan annan hade av misstag får passet.
Ja då var det att åka till Marseille och svenska konsulatet för att ordna ett nytt pass.
Hände inte mig. Jag var den som fick fel pass. Inga reaktioner i Schweiz. På utseende eller att jag var dubbelt så gammal som ägaren av passet.
Men vid Tyska gränsen upptäckte jag att jag hade fel pass och lämnade över det med orden. Ich habe eine Ausweiss aber es ist nicht meines.
Det ordnade sig för mig. Jag fick 24 timmar på mig att köra genom Tyskland. Liiite jobbigare för han som fick åka till Marseille.....

Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
TS skriver
Tyvärr betyder mc för Allan att det kommer vänliga personer som fjäskar och gosar med honom så han ville hälsa o det gick lite fort.
Känns som det är dags att moddlaren och Allan skriver in sig i Brukshundsklubben. Och går några kurser. :)

(Vår tax blev överkörd av trampcykel. Så jag har inget att skryta med. :rodnar)

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
så de är ju inge bra!

Och vi som i familjen alltid har kopior av alla ID-handlingar i Penga bältet. Ifall att originalet försvinner.
Mig veterligen så är det inte olagligt att ta bild/fotostatkopia på sin legitimation/pass/körkort, t ex för att bevisa sin identitet mot annan part vid distanskontakt. Att däremot försöka producera en replika av identifikationshandlingen är olagligt. (tänker mig att det är ett missförstånd i betydelsen av ordet kopia som ställt till det)

Däremot tror jag inte att man kan tvinga till sig ett foto/kopia av identifikationshandling från annan part, t ex vid en olycka, om inte motparten godkänner det.

Och gällande olyckan i trådstarten så hade de varit mycket mer "trevliga, rejäla, o väldigt mänskliga" om de stannat direkt istället för att smita från olycksplatsen. (förutsatt att de märkte av påkörningen dvs)

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
...klippt bort en del....Och gällande olyckan i trådstarten så hade de varit mycket mer "trevliga, rejäla, o väldigt mänskliga" om de stannat direkt istället för att smita från olycksplatsen. (förutsatt att de märkte av påkörningen dvs)
Och det kan vara klurigt. Det har ju hänt mer än en gång att man (jag) blivit jagad av någon ilsken jycke på landet som fått för sig att "byvägen är min - bara min!"

I det läget är man mer intresserad av att gasa iväg. Hellre än att stanna och se om den råskällande lilla sötnosen med de stora tänderna kanske touchade hojen.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Helt ärligt så skiter jag högaktningsfullt i vad andra tycker om att jag tycker.
Dessa herrar var korrekta och ytters trevliga i bemötandet av mej och allan och det är bara jag som kan avgöra detta.

Huruvida dessa herrar från Devils mc i schweiz är kriminella eller vanliga mc turister tycks ju sporthoj veta o det lutar åt att dom är kriminella enligt sporthojs expertis.

Var jag tvungen att välja mellan att hjälpa en skadad HA medlem eller en topp politiker så är mitt val lätt.

I min värld finns större kriminella än några hojåkande killar.

Typ allra fonder, fingerprints, försäkringsbolagen, banker osv osv.

Allan mår bra det är viktigast.

Mvh

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Helt ärligt så skiter jag högaktningsfullt i vad andra tycker om att jag tycker.
Dessa herrar var korrekta och ytters trevliga i bemötandet av mej och allan och det är bara jag som kan avgöra detta.

Huruvida dessa herrar från Devils mc i schweiz är kriminella eller vanliga mc turister tycks ju sporthoj veta o det lutar åt att dom är kriminella enligt sporthojs expertis.

Var jag tvungen att välja mellan att hjälpa en skadad HA medlem eller en topp politiker så är mitt val lätt.

I min värld finns större kriminella än några hojåkande killar.

Typ allra fonder, fingerprints, försäkringsbolagen, banker osv osv.

Allan mår bra det är viktigast.

Mvh

Väl talat. :crash

notrightrider

But Mama...? That's where the fun is!
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.

Dom är en "Grosspatchclub" vilket innebär att dom klivit in under de regler som HAMC ställt upp - på samma sätt som de inom sverigemodellen accepterat Hells Angels överhöghet.
http://www.bike-time.ch/d/clubs.cfm?cCatID=1&ctry=ch

Kriminella personer eller ej; Hells Angels initierar illegitima sätt att kontrollera andra MC-människor på, och somliga accepterar det.

Du har gjort ditt val, jag har gjort mitt.
Mer än så är det inte.

Bra att jycken mår fint.

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Hells Angels, Bandidos och andra liknade kriminella är väldigt noga med att marknadsföra sig som trevliga och fina mot vanligt folk.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!