turboknas åter med gips och motorcyckel

knotan

fiddyturbo
Gick med
12 Oct 2006
Hoj
fiddy, annars volvo igen
tjosan

sitter lagom uttråkad sjukskriven och gipsad.

har styrt med bilar i många år (uteslutande turboprojekt)

några tidigare exmpel.
turbomatad fiddy 117cc med 10" sm hjul
turbo+kompressor toyota supra "gatbil"
volvo 360 500 hp gatbil
f1 bil turboreplica
rwd nissan micra 600whp bmw motor
generellt sett helt vanliga projektbilar mao

åkte i tidigare dagar MC men med barn-flickvän familjeliv å annat trassel hamnade det lite i skymundan då det inte finns tid för allt på en gång liksom...

i samband med ett slutgiltigt avbrott med barns mor inhandlades en ninja 900 som stått på önskelistan sen typ 10 år tillbaka, körde självklart på trafikförsäkring och oskattat "tills vidare" med baktanken , att ska jag ändå krocka så slipper jag bry mej mer om resterande bekymmer i livet, slutligen,

dock så har även jag fel ibland, vurpar med hojjen i en löjlig hastighet vilket inte leder till så mycket annat än skrotad plast krokiga fälgar och en bögglig tank,
i gengälgd ett inbetalningskort från rikspolisstyrelsen och landstinget i östergötland.
lite titanskrot i armen, en svullen näsa, ett krokigt nyckelben lite mindre fungerande knä osv....

ååå, min lösning i situatutionen, självklart behövs mer ös, turbo check, grenrör (jobbar som svetsare) lite lackering , nytt styre hjul etc så en turbo streetfighter måste vara det vettigaste???

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Börjar bli uttjatat med bara Turbo, pröva med Twin Turbo istället effektmässigt blir det nog inte bättre men annorlunda.

Twin-Turbo-SUZUKI-B-KING-CUSTOM-MOTORCYCLES-1.jpg

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Jag vet inte riktigt om ditt inlägg passar i detta forum. Du har varit medlem sen 2006. Lite förvirrad. :va

Kneedrag

Guest
Jag vill inte vara tråkig men du låter verkligen som en självmordspilot.

Gör om gör rätt.

Spiido

Medlem
Gick med
19 Jun 2012
Hoj
En jättesnabb
En olycka händer så lätt, bara ta nya tag, blir gött med överladdning :yoparty

Ps. Jag räknar kallt med att du har stora kulor :fyllisar

knotan

fiddyturbo
Gick med
12 Oct 2006
Hoj
fiddy, annars volvo igen
haha, självmordspilot är väll att ta i, men någon viss sanning ligger nog i att jag hör hemma i en bil med skyddsbur, och på banträffar :)

kulor vetefan, men omdöme är det mindre med så det kanske jämnar ut sej :)

ej ny på forumet då reggad mej som sagt för många år sedan, men tänkte lägga upp min första projekttråd därav en kort och meningslös introduktion, men ändå kul med lite svar..

hojjen bygs mest på skojj så det får nog nöjjas med en singelkonvertering, jag är väl medveten om att både effekt å register räcker till med en enklare konvertering :smasha

ska iväg på semester här en kort tid framöver "semester/sjukledigt" och skruv/körabstinensen är för svår av att bara sitta hemma så tar en roadtrip runt i krokarna med bilen istället.

men lär i alla fall starta en tråd med lite bilder osv, kommer behöva lite hjälp med förgasarombyggnaderna sen så lite därav att jag lägger upp en tråd här, dessutom står bilprojekten still närmaste framtiden med så har inte mycket att göra med dem heller

/Niklas

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...