Turen...

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
Det gäller att ha TUREN med sig....!!....och det har inte R6Drutten med tanke på kraschade hojjar och på körningar.
Du kommer att klara lappen för du måste köra 30 km/h eller mer för att bli av med den.
Det spelar ingen roll om du har prövotid eller inte enda skillnaden om du blir av med lappen under prövotid är att du inte får tillbaka den när spärrtiden gått ut utan måste göra om teori samt körprov.
Appropå tur...själv har jag gasat friskt på olika hojjar i sju (7) års tid nu utan att ens blivit stoppad.
Är nu hojlös för tillfället men lurar föståss på nått nytt, kanske blir det en sporthoj som göres om till streetfighter (och endast ha trafikförsäkring) för bus på landets vägar.
P.s Lycka till Drutten !! (tänk om du hade köpt R1 an på Jham...då hade det garanterat gått mer än 29 km/h för fort).

Drutten

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Super Tom 50cc,Honda XR 80cc,ATV 150cc,Arctic Cat H1 06:a Monster,Yamaha R1 04:a med extra allt såld..:-((, KTM SXF 250 06:a..
Tur.....

Att jag hade tur kan man lungt påstå.......(Hade jag haft R1:an med det vridet så skulle jag garanterat vara KK-lös.)
Att du under sju års tid med bland annat en sprojtans R1:a har klarat dig.... :confused: köra på slangen är väl oundvikligt på en sån hoj.... så min undran VART *** har du kört på för vägar under den tiden :confused: för dom står ju alltid där man minst anar.... eller är du bara killen med tur... :eek:
Så du är sugen på hoj igen, hur länge har du varit utan?? 1mån :D ... Såg din gamla tråd, är du ute efter en enduro hoj :confused: nää, bygg din streetfighter istället.... :tummenupp
Vi syns väl på Rörken... el kanske på Lunda... :squid

Drutten

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Super Tom 50cc,Honda XR 80cc,ATV 150cc,Arctic Cat H1 06:a Monster,Yamaha R1 04:a med extra allt såld..:-((, KTM SXF 250 06:a..
Rätt ställen ??

Då får du hemskt gärna visa mig några radar och rådjurs :crash fria sådana vägar... (rätt ställen):tummenupp snackar vi bana då :confused: :squid

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Re: Rätt ställen ??

R6-Drutten skrev:
Då får du hemskt gärna visa mig några radar och rådjurs :crash fria sådana vägar... (rätt ställen):tummenupp snackar vi bana då :confused: :squid
Radar har jag klarat mig ifrån :cool: (än så länge)
Gällande rådjur så är jag inte rätt person att prata med :crash

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
Vi får se..!

Jag har väl haft tur samtidigt som man får gasa på rätt ställen också men med en sporthoj går det ju nästan alldrig lagligt, min filosofi har och är att ska man köra lagligt kan man lika bra skaffa en EU moppe.
Du har rätt.... :D med en R1:a så går det inte att undvika långa repor på slangen!! ....är det det man börjar sakna?, HMM 250:n var inte så pigg på det får jag väl erkänna.
Lunda fältet är som gjort för BUS!!
Fördelen med en hoj för skogsbruk är att man slipper försäkringen och att man kan åka året runt samt slipper vara ute i trafiken. det är trots allt rätt farligt, har man börjat inse....(börjar jag bli gammal eller vad är det ??) men när man är som mest biten av hojåkandet lägger man såna tankar åt sidan.
Kan kanske dröja till nästa säsong innan jag har nått nytt att åka på vi får se.
R6 Drutten..(saknar din goda mat!)

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Gasa på rätt ställen!

Affe_R1 skrev:
Man får gasa på rätt ställen ;)

Jag tycker som Affe, att gasa på rätt ställen baserat på eget omdömme är säkraste sättet att klara sig från böter och olyckor, tyvärr krävs det erfarenhet att veta var och när med det kommer med erfarenhet och milen.

/Simba

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping