Tuta... problem vid besiktning?

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Tuta... problem vid besiktning? (Vill Fortfarande inte)

Tja tja!

Jo det är så att min tuta ger inte ifrån sig nåt ljud den bara klickar typ (fast det låter mera "kluunk" när man trycker in knappen) Kan detta bli ett problem vid besiktningen??

Mitt batteri är slut tror jag eftersom om den står 2 dagar så måste man ladda batteriet... kan det va det som är felet?:va

Tacksam för svar:):confused: )

Den vill fortfarande inte låta fast jag köpte ett nytt batteri och laddat upp det...
Mätaren visar 12.4 på hojen och när man trycker in tuatn så sjunker mätaren till 10 och när man släpper går den tillbaks igen till 12.4
Det är fortfarande samma "kluuunk" men inget ljud där efter... va fan ska man göra hoppas på att dem på besiktningen inte testar den?:confused:

Väldigt tacksam för hjälp

Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Tja tja!

Jo det är så att min tuta ger inte ifrån sig nåt ljud den bara klickar typ (fast det låter mera "kluunk" när man trycker in knappen) Kan detta bli ett problem vid besiktningen??

Mitt batteri är slut tror jag eftersom om den står 2 dagar så måste man ladda batteriet... kan det va det som är felet?:va

Tacksam för svar:)

Blir det bättre med motorn igång?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
2850485 Nej tyvär:näsblod
Aj fan.. annars had de varigt solklart batteriet. Mät om du har spänning fram har du inte det eller dålig är det nog batteriet. eller koppla loss tutan och ta batteri laddkablarna direkt på.

Fast det är kanske inte så lätt på rs?

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Aj fan.. annars had de varigt solklart batteriet. Mät om du har spänning fram har du inte det eller dålig är det nog batteriet. eller koppla loss tutan och ta batteri laddkablarna direkt på.

Fast det är kanske inte så lätt på rs?

Ska nog gå och köpa en nytt batteri imorron och se efter... Men asså när man trycker in tutan så låter det "kluuunnk" men sedan efter det är det tyst... men den går inte igenom besiktningen med en tuta osm inte låter...?

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Min polare hade samma problem, dock var det med en aerox. Han bytte batteri så funkade det som det skulle igen

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Min polare hade samma problem, dock var det med en aerox. Han bytte batteri så funkade det som det skulle igen

OK blev lite glad över att läsa det där men ska gå handla ett batteri nåt specielt man ska gå efter funkar biltema bra osv... några bättre märken?

cybertron

IT-Tekniker, pappa och mc-knutte
Gick med
31 Mar 2006
Hoj
Yamaha TT600S -93, TMS 200cc -07 DÖD ,TZR 125cc -87, Yamaha XS 400cc -82 (såld)
Tja tja!

Tacksam för svar:)

ett nytt batteri löser nog problemet...
men för att svara på frågan: Du måste ha en fungerande tuta, vet ej om du får körfrbud, men dem kommer inte gilla det

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
2850759 ett nytt batteri löser nog problemet...
men för att svara på frågan: Du måste ha en fungerande tuta, vet ej om du får körfrbud, men dem kommer inte gilla det
lånar tråden lite.
min låter bara på vissa varvtal..

hur ställer dom sig till det?

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Det är förmodligen pga dåligt batteri. Har oxå ett riktigt kasst batteri och samma "kluuunk" uppstår när jag ska tuta (använder jävligt sällan tutan, visar oftast mitt längsta finger istället).

Biltemas batterier är billiga men håller max en säsong. Mina erfarenheter iaf!

Min tuta är som sagt lika högljudd som din, rullade in på besiktingen så. Hade väl tur antar jag, killen provade aldrig tutan... :tungan

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Det är förmodligen pga dåligt batteri. Har oxå ett riktigt kasst batteri och samma "kluuunk" uppstår när jag ska tuta (använder jävligt sällan tutan, visar oftast mitt längsta finger istället).

Biltemas batterier är billiga men håller max en säsong. Mina erfarenheter iaf!

Min tuta är som sagt lika högljudd som din, rullade in på besiktingen så. Hade väl tur antar jag, killen provade aldrig tutan... :tungan

OK men vet du vad det är för fel på din tuta?
----------------------------------------------------------

Den vill fortfarande inte låta fast jag köpte ett nytt batteri och laddat upp det...
Mätaren visar 12.4 på hojen och när man trycker in tuatn så sjunker mätaren till 10 och när man släpper går den tillbaks igen till 12.4
Det är fortfarande samma "kluuunk" men inget ljud där efter... va fan ska man göra hoppas på att dem på besiktningen inte testar den?

Väldigt tacksam för hjälp

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
Ok men va fan jag har ju ett nytt batteri...:näsblod
Riv lös tutan och testa skicka på ström ifrån ett annat batteri, funkar den inte då så är de tutan, annars få du kolla nå jordkablar osv.
Har för mej att dom inte testade min tuta när jag besiktade, men de är ju inte spec svårt fel att fixa så känns ätt dumt att inte laga.

Nyheter
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska