Tvätta asfalt/uppfarten

Status
Ej öppen för fler svar.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Har arbetat med framdelen på huset och uppfarten är ordentligt skitig med ingrodd betongdamm o annat både kemiskt och icke kemiska medel. Vad finns det som verkligen kan ta hand om att tvätta asfalten innerligt så den blir svartare igen?

3154072 Högtryck?
Har ingen, tänkt köpa... dock inte hittat några "billiga" högtrycksmaskioner. Vart hittar man det förresten?

men sen tror jag inte att vatten i sig kommer ta hand om problemet... det behövs något mer, finns det tillbehör till högtrycket så man kan blanda i nått miljöfarligt som biter på skiten?

Har ingen, tänkt köpa... dock inte hittat några "billiga" högtrycksmaskioner. Vart hittar man det förresten?

men sen tror jag inte att vatten i sig kommer ta hand om problemet... det behövs något mer, finns det tillbehör till högtrycket så man kan blanda i nått miljöfarligt som biter på skiten?

Kan tänka mig att Rusta och liknande har men kvalité vet jag ej :) Högtryck är grymt, tog bort gammal färg från brunnslock och annat i somras på landvetter.

Edit: Rustas högtrycks

Jag har en kärcher och den har en behållare som man kan flylla på med valfri kemikalie så suger den ur den behållaren när man använder den.

www.karcher.se

Swedol har billiga kärcher, 1500:- får man en riktigt bra för nu för tiden. Annars har du Alto för under 1000:-, också hyffsade grejer.

Högtryckarna dom säljer på Jula funkar utomordentiligt, sen har du ju trå års garanti så kan ju låta den paja 3ggr efter du tvättat och ta tebax stålarna :)

Fast har du möjlighet så rekomenderar jag en högtrycksångtvätt, en sån tar med enbart vatten ibland bort sådant som inte ens Kem löser, tänk dig då en ångtvätt med kem...

Borde gå att hyra där man hyr andra maskiner.

Man kan också köpa typ en asfalts färg som man målar asfalten med!
Asfalten ser precis nylagd ut efter det! väldigt snyggt, sen sitter det kvar där väldans länge:)
Vet dock inte vad det heter:confused:

3154227 Man kan också köpa typ en asfalts färg som man målar asfalten med!
Asfalten ser precis nylagd ut efter det! väldigt snyggt, sen sitter det kvar där väldans länge:)
Vet dock inte vad det heter:confused:
Det där vore något. Både att tvätta, sen att även måla asfalten.

Ska ta och försöka hitta en billig högtryckstvätt idag.

Tack för hjälpen alla, jag stänger härmed tråden för att få bot på problemet i OT-forumet med spaminlägg. Jag har bannat de två ovan oxå. Kommer banna andra oxå som förstör i andra trådar. Har ni tråkigt, dra någon annanstans istället för att besvära andra med skitinlägg.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S