Tvättstuge mytoman!!!

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Tjolaba!

I dag e jag riktigt irreterad. Över en sån skitsak som tvättstugan. Fy fan för att hyra :mad: . Bor i Halmstad och de som e ifrån Halmstad vet att Andersberg är en byggarbetsplats för tillfället. Hur som helst var och tvättade igår med flickvännen. Tvätten blev ren som vanligt och allt var frid och fröjd. Idag fick vi ett brev från fastighetsbolaget. "Vi har uppmärksammat att du inte har städat efter dig i tvättstugan...bla bla bla...om detta upprepas kommer du att debiteras en summa på 150:-...bla bla"

MEH VA F-N!!! hur mår de??? Det var inte skitigt när vi kom dit...och det var inte skitigt när vi gick därifrån! Det kan vem som helst som känner mig gå i god för...jag lovar att jag är den mest pedantiska personen på jorden. Puts-bög e jag också!

Hur som helst...hur ska man tackla den här situationen??? Till att börja med blir det lumpen-visitation av tvättstugan innan varje tvätt hädanefter. Hittar jag ett gruskorn ska jag anmäla detta och se till att få dit kontrollanten kl 7 på morgonen :mad: . Bättre att anmäla än att bli anmäld om man säger så. Jag ska ringa ett spännande samtal på måndag och prata med vederbörande som skickat ut detta och fråga var ribban ligger. De har anmält fel person vill jag lova...nu e de krig.

Nån som varit ut för ngt liknande som kan ge tips på hur man ska hantera situationen? Visst 150:- e en skitsumma, men det är principen. De kan inspektera bilen, knarren och flickvännens bil om de vill...finns inget som e så perfekt.

GAH!!...nu ska jag iväg o göra stan i Halmstad...kanske e alkoholen som gör mig upprörd i onödan...men det är juh så att man blir förbannad!!! :mad:

/KaliZ

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Ta reda på vilken idiot det är som har anmält dig då :D För har man så lite att göra så att man blir "tvättstugepolis" så bör man gå till närmaste järnaffär och köpa ett rep.....jag skulle bli lika förbannad som dig jag lovar. Jag tog reda på vem det var som gnällde på mig i tvättstugan och det kom fram att den personen i själva verket inte alls tyckte jag städade dåligt utan ville åt min bilplats i garaget. Trodde väl han skulle få mig vräkt med sitt jävla onödiga gnäll

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Husqvarna 600
Håll koll på när dom i styrelsen tvättar o skicka sen ett likadant brev som du fick.
Om du ska betala måste dom bevisa att det var du som skitade ner.
Tror för övrigt inte dom kan kräva pengar av någon pga skit i tvättstuga
Skadegörelse var det väl knappast frågan om ?

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
nickname skrev:
Jag tog reda på vem det var som gnällde på mig i tvättstugan och det kom fram att den personen i själva verket inte alls tyckte jag städade dåligt utan ville åt min bilplats i garaget. Trodde väl han skulle få mig vräkt med sitt jävla onödiga gnäll

AHA!!!! där har vi det nog...båda jag och min flickvän har var sitt garage till våra bilar..!! Han ska f-n inte få ngt garage..de ska jag se till!

..o nej det var absolut ingen skadegörelse...jag skrev att
det var en byggarbetsplats nu...dvs mkt maskiner på gång-vägarna och mkt grus och lera...det går juh liksom inte undvika...direkt...och fastighetsbolaget har inte brytt sig om att sopa gatorna heller direkt...

/KaliZ

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Jag fick en tillsägelse om att jag sagt något sexistiskt på jobb och det hade en tjej hört..
vad sa jag då.. jo

en annan kille säger : jag får inte upp den .
Då börjar jag skratta o säger att de e synd om han att han inte kan få upp den men att de inte e något att vara orolig för.

Fråga nr 2.. vem e de som e sexistisk??????

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
AleX skrev:
Jag fick en tillsägelse om att jag sagt något sexistiskt på jobb och det hade en tjej hört..
vad sa jag då.. jo

Då börjar jag skratta o säger att de e synd om han att han inte kan få upp den men att de inte e något att vara orolig för.

LÄTT!!!....tjejen juh!!!! :tummenupp :3freak

/KaliZ

KawaChris

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
såld
KaliZ skrev:
Hur som helst...hur ska man tackla den här situationen??? Till att börja med blir det lumpen-visitation av tvättstugan innan varje tvätt hädanefter. Hittar jag ett gruskorn ska jag anmäla detta och se till att få dit kontrollanten kl 7 på morgonen :mad: . Bättre att anmäla än att bli anmäld om man säger så.

Bli inte en del av problemet bara. Den som anmälde dig kanske gjorde det för att någon anmälde honom, och så håller det på så... :4skrika

CalleE

C is for cookie
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6N -06 "Elaka getingen"
Åhh vad skoj!! grannsämja kan man säga!

Jag jobbade som fastighetsskötare här nere förra sommaren, och man kan hitta de mest roliga exemplar på en stor gård... jösses!

Men det där låter helt otroligt konstigt? Kom det från ett bluff-företag eller?

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Finns folk som ska gnälla på allt..

Att de inte kan sköta sig själva och strunta i andra.. :mad:

Ta reda på vem som anmält dig och VAD de klagat på!!!

Micke O

"osynlige mannen"
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Yamaha FZS1000S
AleX skrev:
vad sa jag då.. jo

Kom som konsult till en ny kund. Första dagarna var det tänkt att jag skulle gå med en sommarjobbare som jobbat där förut för att lära mig hitta osv. Medan vi knallade runt snackade vi lumparminnen med tillhörande skratt (vi höll dock inte på och flamsade). När vi några dagar senare kommer ner till vår chef (hos kunden) så frågar han allvarligt men lite försiktigt om vi skojat om en dam som jobbade där. Nej det hade vi inte (vi hade verkligen inte det). Hon hade ringt ner till honom och sagt att någon annan hört att vi skrattade åt henne - vilket var helt fel. Några dagar senare "tog pengarna slut" och uppdraget avslutades några månader i förtid. Jag fattar verkligen inte vad det var hon hade misstolkat och kan bara gissa att det var därför pengarna tog slut. :kocko

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Iceman1975 skrev:
Finns folk som ska gnälla på allt..

Att de inte kan sköta sig själva och strunta i andra.. :mad:

Ta reda på vem som anmält dig och VAD de klagat på!!!

Det ska jag absolut göra... det lär juh säkert vara torktummlaren som jag inte ens användt...! :huvet

/KaliZ

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Har en kompis vars föräldrar bor i ett bostadsrättshus. Där finns en gubbe som klagar på allt och smyger runt fönstren o kollar vad alla gör. När hon var hemma hos sina föräldrar på helgerna när hon pluggade i sthlm så fick de ett brev där gubben tyckte att de skulle betala extra för vattnet som hon använde när hon duschade, eftersom hon inte bodde där.

Han tyckte att bilen var parkerad för långt ut så att man inte kommer förbi med barnvagn (varför nån nu skulle vilja gå förbi med barnvagn, han har inte ens nån). Sen fick han ett vansinnesutbrott när hennes kille var där och bytte cykeldäck i tvättstugan för att det blev smutsigt. Han tar det inte lugnt heller, står och skriker och gapar... Trevlig gubbe det!

Sen en dag dök han upp hos henne (hon är numera polis) och sa att det stod massa öl i förråden nere i källaren och att den andra grannen säkert skulle stå i källaren och sälja svartsprit. :rofl

Kimze

?
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
På gång
Emmi skrev:
Har en kompis vars föräldrar bor i ett bostadsrättshus. Där finns en gubbe som klagar på allt och smyger runt fönstren o kollar vad alla gör. När hon var hemma hos sina föräldrar på helgerna när hon pluggade i sthlm så fick de ett brev där gubben tyckte att de skulle betala extra för vattnet som hon använde när hon duschade, eftersom hon inte bodde där.

Han tyckte att bilen var parkerad för långt ut så att man inte kommer förbi med barnvagn (varför nån nu skulle vilja gå förbi med barnvagn, han har inte ens nån). Sen fick han ett vansinnesutbrott när hennes kille var där och bytte cykeldäck i tvättstugan för att det blev smutsigt. Han tar det inte lugnt heller, står och skriker och gapar... Trevlig gubbe det!

Sen en dag dök han upp hos henne (hon är numera polis) och sa att det stod massa öl i förråden nere i källaren och att den andra grannen säkert skulle stå i källaren och sälja svartsprit. :rofl

HAHAHA

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
Jag köpte en egen tvättmaskin, orkade inte med att vänta på tid/kärringar som gnäller mm

Så köp en egen :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...