Jag har precis gått igenom allt det där, och håller på att ta a obegränsat - även om det är klyschigt så måste man verkligen lämna egot hemma när man sätter sig på bågen, räkna med att allt och alla är ute efter att köra över dig, och ha marginaler, om man vill överleva (har redan råkat ut för folk som svänger vänster framför mig från anslutande väg, trots att de hade väjningsplikt, man syns väl inte med illgul övningskörningsväst...).
Ett hett tips kan ju vara att skaffa något annat att avreagera sig på och se gathojen som ett jäkligt mysigt redskap att ta sig till fiket på.
Jag tänker köra enligt den planen i alla fall, enduron för avreagering och (kalkylerad) risktagning, där går det att vurpa, borsta av sig och skratta åt det, och hojen klarar av det, och spara viffern till att handla glass med.
I värsta fall blir det till att halta runt lite (haltar just nu efter vurpa på crossbana, jag är totalt obegåvad...), men man överlever..
Visst kommer det blir svårt att behärska sig på gatbågen, men man får nog inse sina begränsningar och köra defensivt - även om man skulle vara en fena på't, så finns det andra ute i trafiken, och du har heller aldrig facit på hur underlaget ser ut i nästa böj, även om det är en väg du kan utan och innan.
Jag hoppas bara att jag aldrig kommer att börja slappna av och minska på marginalerna, det är alldeles för kul med motorcyklar för att checka in i förtid.
/J