två döda i mc olycka

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Otroligt tråkigt när folk dör men det är inget som kommer få mig att sälja hojjen, däremot tänker jag mer och mer på hur, var och när jag kör.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
sälja?:va varför?:va inte direkt så att det är hojens fel att någon dör... nej, känslan av just den där speciella kurvan i precis rätt hastighet är bara för god för att man någonsin ska kunna förmå sig till att lägga av frivilligt... må de som tagits ifrån oss vila i frid och må de som lämnats kvar att sörja ta det försiktigt.

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Man kan ju börja tänka lite på HUR man kör men framförallt hur alla andra kör. Bilar i korsningar är ju en stor fara när de inte kan bedöma din hastighet. Sen brukar det alltid svänga ut nån j..el så man får panikbromsa. Skulle ALDRIG lägga av att köra båge!!!

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
Vila ifred.
Mina tankar går till familjen

Dominator-Rocks

Guest
:( fyfan ! Vif! Jag är också inne på säljspåret :(

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
En tanke skänks till berörda i dessa olyckor.

MEN

Du är inte seriös i mina ögon sett ialla fall.
Du joinade i maj 2008(idag alltså) för enbart säga du skall sluta köra hoj, detta är ditt första inlägg på sporthoj och i fel forumstråd enligt mig. Så bye bye, kommer inte sakna dig alls.

Last edited:

tarm

fu
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
vtr1000f
Funderade du något alls på olycksrisken innan du beslutade dig för att skaffa mc-kort? Hur långt funderar du nu? (Bekymra dig inte om att svara på frågorna.)

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till

MEN

Du joinade i maj 2008(idag alltså) för enbart säga du skall sluta köra hoj, detta är ditt första inlägg på sporthoj och i fel forumstråd enligt mig. Så bye bye, kommer inte sakna dig alls.

Skriver under på allt! :fakta :tummenupp

Gixxer Rolle

Värst i klubben
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10R

MEN

Nu får du väll ge dig!
Varför är inte han seriös? Han kanske har läst länge på SP men aldrig regat sig men kände att nu ville han det. Jag själv sålde min ZX10R i höstas och kommer förmodligen inte köpa någon gathoj mer pga riskerna är jag oseriös då?

Ps Du man kan faktiskt skriva här på forumet även om man inte har en hoj och det kanske han gör så varför säga att du inte kommer sakna honom?

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag har precis gått igenom allt det där, och håller på att ta a obegränsat - även om det är klyschigt så måste man verkligen lämna egot hemma när man sätter sig på bågen, räkna med att allt och alla är ute efter att köra över dig, och ha marginaler, om man vill överleva (har redan råkat ut för folk som svänger vänster framför mig från anslutande väg, trots att de hade väjningsplikt, man syns väl inte med illgul övningskörningsväst...).

Ett hett tips kan ju vara att skaffa något annat att avreagera sig på och se gathojen som ett jäkligt mysigt redskap att ta sig till fiket på. :)

Jag tänker köra enligt den planen i alla fall, enduron för avreagering och (kalkylerad) risktagning, där går det att vurpa, borsta av sig och skratta åt det, och hojen klarar av det, och spara viffern till att handla glass med.
I värsta fall blir det till att halta runt lite (haltar just nu efter vurpa på crossbana, jag är totalt obegåvad...), men man överlever..

Visst kommer det blir svårt att behärska sig på gatbågen, men man får nog inse sina begränsningar och köra defensivt - även om man skulle vara en fena på't, så finns det andra ute i trafiken, och du har heller aldrig facit på hur underlaget ser ut i nästa böj, även om det är en väg du kan utan och innan.

Jag hoppas bara att jag aldrig kommer att börja slappna av och minska på marginalerna, det är alldeles för kul med motorcyklar för att checka in i förtid.

/J

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Givetvis innebär hojåkning stora risker. Jag har därför valt att köra som att jag vore helt osynlig för resten av världen.

tjoatjim

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2006
Hoj
gpz600r-85såld/zx9r-96såld.zx7r-96
Finns ju risker med allt .. Kan ju inte sluta leva för det. Var uppmärksam och kör inte över dina begränsningar så ska de nog gå bra. :hojsmilie

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Mina tankar går till deras familjer :(
Vila i frid.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...