Tvådelat skinnställ till tjej?

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
Jag letar efter ställ som min rumpa kan få plats i... Kanske finns det någon här som redan har gjort en fysisk marknadsundersökning och kan ge mig tips om vilka ställ jag har att välja bland?

Det enda jag hittills hittat är Alpinestar's XT1, storlek 42. Som jag ålat mig i. Känns ungefär som jag föreställer mig att en lite för liten kådis måste kännas. Enligt expediten satt den som gjuten (understatement enligt mig).

Nåväl, jag skulle gärna vilja ha något eller några andra ställ att välja mellan.

Nån som kan tipsa?

Blommen

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2004
Hoj
xr600 såld , xr650r
Titania skrev:
2466299 Jag letar efter ställ som min rumpa kan få plats i... Kanske finns det någon här som redan har gjort en fysisk marknadsundersökning och kan ge mig tips om vilka ställ jag har att välja bland?

Det enda jag hittills hittat är Alpinestar's XT1, storlek 42. Som jag ålat mig i. Känns ungefär som jag föreställer mig att en lite för liten kådis måste kännas. Enligt expediten satt den som gjuten (understatement enligt mig).

Nåväl, jag skulle gärna vilja ha något eller några andra ställ att välja mellan.

Nån som kan tipsa?

Skall sitta tajt, stället töjer sig ganska snabbt.
lycka till med letandet.

/Blommen

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Har ett Dainese till salu stl. 44 (dainesestl.) Passar damer runt 150-165cm lång.....beroende på vikt

Cupcake

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2006
Hoj
Två st.
Som redan nämnts: det ska sitta slickat. Det ska inte vara helt utan kamp att komma i det. Skinnställ är inte som något luftigt sittande textilställ, eller freeride-kläder, så är det bara. Du hittar nå´t nice till slut. Lycka till! :)

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
Rasorblade skrev:
2466388 Har ett Dainese till salu stl. 44 (dainesestl.) Passar damer runt 150-165cm lång.....beroende på vikt
Vad heter modellen? Så att jag kan prova på närmare håll... *visslar oskyldigt*

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
Cupcake skrev:
2466421 Som redan nämnts: det ska sitta slickat. Det ska inte vara helt utan kamp att komma i det. Skinnställ är inte som något luftigt sittande textilställ, eller freeride-kläder, så är det bara. Du hittar nå´t nice till slut. Lycka till! :)

Jo, det var därför expediten tvingade mig att prova en storlek mindre än den jag provade först. Och vi kämpade tillsammans... :svettflino: men till slut så var hela jag inne och blixtlåset gick att dra upp.

Just därför tänkte jag vara smart och fråga om tips på modeller som kan vara värda att prova. Med tanke på hur jobbigt det var så har jag liksom ingen lust att prova mig igenom hela sortimentet utan istället sålla fram tänkbara modeller.

Två ställ fick jag på mig på de 45 minuter jag var där! :rolleyes:

duckie skrev:
2466420 Ut och prova - det är det enda du kan göra.
Men jag orkar inte. Se ovan. *pekar uppåt*

Hoztic skrev:
2466429 Dainese har ju M4-ställen i dammodell, tjejen stormtrivs med sitt :tummenupp
M4, noterar. Tack för tipset! :)

Last edited:

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Titania skrev:
Men jag orkar inte. Se ovan. *pekar uppåt*

Okej. Då rekomenderar jag Dianese, Alpine Stars, Halvarsson, Jofama, Arlen Ness, Lindstrands, RST samt Icon. Du borde komma i någon av ställen.

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
duckie skrev:
2466494 Okej. Då rekomenderar jag Dianese, Alpine Stars, Halvarsson, Jofama, Arlen Ness, Lindstrands, RST samt Icon. Du borde komma i någon av ställen.
Gosh!!! Att ta mig igenom samtliga märken kommer att ta döööööd på mig! :avsvimmadflino:

Jag menade tips på någon specifik modell :), av något eller några av märkena ovan så att jag slipper prova mig igenom allt.

Fasen, det kan väl inte bara vara jag som har en lite, ehum... större rumpa? :tuttar

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Titania skrev:
2466422 Vad heter modellen? Så att jag kan prova på närmare håll... *visslar oskyldigt*

Modellen heter "R"

ulli_skinnstl_005.jpg

Last edited:

*Larre*

Medlem
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
Såld, senast Speed Triple -02
Titania skrev:
2466299 Jag letar efter ställ som min rumpa kan få plats i...
Alltså, vanligtvis brukar det komma redan i andra eller tredje inlägget men...

Bild då! Hur ska någon annars veta? :D

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
*Larre* skrev:
2466571 Alltså, vanligtvis brukar det komma redan i andra eller tredje inlägget men...

Bild då! Hur ska någon annars veta? :D
Jag har också väntat på den kommentaren :D men nåt sånt blir det inte! :arsele

Jag skrev ju att jag pressade in mig i en TX1 strl. 42. :tungan

duckie skrev:
2466575 Som i Rumpa?

:D :D :D

(var tvungen att skratta mycket... fem tecken)

Last edited:

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Hoj
Honda CBR 600rr -03
Titania skrev:
2466299 Jag letar efter ställ som min rumpa kan få plats i... Kanske finns det någon här som redan har gjort en fysisk marknadsundersökning och kan ge mig tips om vilka ställ jag har att välja bland?

Nån som kan tipsa?

Jag mitt bkonda hår o ljusa skinn till trots värsta negerrumpan och den passar utmörkt i precis det ställ du provat :D

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Titania skrev:

Jag har ett Halvarsson storlek 44 till salu annars. Har tyvärr inga supertips på skinnställ, de flesta är gjorda för små italienskor.

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
Tack för alla råd men efter ytterligare en sejour i provhytten har jag bestämt mig för att det blir ett Alpinestars TX1. Jag ger upp med andra ord.

Tack även för de tips om begagnade ställ men... med tanke på hur man svettas i ett skinnställ så blir det ett nytt som jag kan "snuska" ner (no pun intended) helt på egen hand. :rodnar

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!