TV köp (och mediaspelare/blueray)

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
old
Tja!

Jag känner att jag måste ha en tv till vinterns mörkra kvällar.
Jag har försökt göra research men blir inte mer klok för det.

Budget är runt 6k plus eventuell mediaspelare eller blueray. 42" är nog lagom då jag sitter ca 3m från tvn.

Jag kommer både hyra och ladda ner det jag vill se på.
Hyra är ju fint när man bjuder hem folk och vill se bra kvalitet och utan strul.

Det finns ju en massa olika smart TV, är det något att satsa på och streama hyrd film från tex SF anytime eller ska man hyra på det klassiska sättet och köpa en bluerayspelare? Jag har 10mbit lina, kommer det funka?

Ska man satsa på en mediaspelare eller klarar tvn att spela film från usbminnet?

Min dator är nämligen för slö för att spela ens 720p och har inte HDMI.

Jag har tänkt koppla tvn till min hifi anläggning. Är ljudet ur hörlurskontakten något att ha eller hur funkar det här?

Många frågor blev det =)

Skaffa en tv med bra mediaspelare. Det är underbart bekvämt att trycka i ett usb-minne eller hårddisk i tv:n och kolla på film utan bök.

Tv med dnla och dra nätverkskabel till tv´s så kan du streama allt material du har på datorn direkt i tv´n.
Har sedan jag skaffat dnla inte använt bluray-spelaren 1 endaste gång.

Hur många tvs klarar av å spela en mkv fil på över 4gb dvs ntfs filsystem? Ingen vad jag vet iaf

Varför inte skaffa världens bästa pryl- en liten smidig mediaspelare. Jag har själv en Xtreamer och den spelar exakt allt jag matar den med! Kan nämna att jag såg på en dvd-film (yes, originaldvd, Boondock Saint's) idag... och jag blev nästan ledsen över hur dålig kvalitet det är i jämförelse med mer högupplösta format!

Lånar tråden lite.
Om jag vill kunna kolla på blu-ray iso/img samt mkv filer.
Vad ska man ha för mediaspelare då?

Lånar tråden lite.
Om jag vill kunna kolla på blu-ray iso/img samt mkv filer.
Vad ska man ha för mediaspelare då?

Skaffa en Xtreamer. Det enda "problemet" är att den inte kan spela upp menyerna från en Blu-Ray ISO. Det har ju dock kommit ut nya spelare från Xtreamer nu och jag vet inte om det är åtgärdat eller inte.

Anledningen att jag rekomenderar Xtreamer är att den är prisvärd samt jävligt bra (läs: bäst). Det släpps uppdateringar titt som tätt som gör maskinen bättre hela tiden!

Skaffa en Apple TV, jailbreaka och installera mediaspelaren från XBox.
Busenkelt och tar bara 10 min

http://lastplaceonthe.net/install-xbmc-appletv-jailbreak/

Kostar 1100 nånting.

Sen måste du såklart ha en mediaserver nånstans,
men till det kan du ha vilken dator som helst.

XBMC är lösningen helt klart, antingen via en Apple TV, eller så svänger man ihop en liten pc efter smak och tycke (om man vill göra annat än bara titta på media).

Jag kör med AMD's mini-itx fusionkort lite varstans i kåken, då jag har har behov av windows och mediacenter för tv:n (använder dvblogics "dvblink"-server för att få ut boxerutbudet på nätet, rocknroll-shit för övrigt).

Billigaste burken kostade mig ~1500 för låda och kort, en ddr3-sticka och en liten 2,5" sata hade jag låg och samlade damm redan. :)

klarar Appletv med XBMC allt som en HTPC medd XBMC klarar, eller har den begränsningar?

Det skulle kunna bli den Appleprodukt jag köper först.

klarar Appletv med XBMC allt som en HTPC medd XBMC klarar, eller har den begränsningar?

Det skulle kunna bli den Appleprodukt jag köper först.

Det har jag faktiskt ingen aning om, men varför skulle det inte vara så?
har svårt att se att det finns olika XBMC för olika plattformar.

Har en poalre som skaffade en AppleTV och jailbreakade enligt ovan, och det funkar hur bra som helst. Grymt interface, snabbt plus att den tankar ned all media-info från någon databas. Det är annat än man kan säga om min trötta Syvio 200 med knackigt interface. Det enda som är bra med den är att den är grym på att spela upp film. Den tar alla format utan knussel. Men som sagt, den är slö och ful i menyerna och inte alls särskilt användarvänlig om man jämför med moderna maskiner.

Det har jag faktiskt ingen aning om, men varför skulle det inte vara så?
har svårt att se att det finns olika XBMC för olika plattformar.

.

Hårdvaran skiljer ju, jag har för mig att AppleTV inte klarade full HD tidigare, det kan ju IOFS ha ändrats.

Jag har en ps3 som mediaspelare plus en nas att lagra grejer på plus en samsung full hd plasma men även på bluray blir det mest bara skit för det görs mest skitfilm nu för tiden.

Sent from my telephone using Fingers

Hur många tvs klarar av å spela en mkv fil på över 4gb dvs ntfs filsystem? Ingen vad jag vet iaf

hmm pratar du om att spela upp material via en usb-sticka nu eller?
Jag delar ut materialet via min stationära dator i källaren och tv´n spelar upp det utan problem oavsett om det är en dvdrip på 600MB eller en 1080P film på 12GB, till och med 3d filmer på +30GB spelar den utan problem :yoparty

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back