TV Ut på ett ATI 9800Pro kort

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Har inhandlat ett ATI kort, har inte hållit på med tv ut på ati kort tidigare, har bara hållt på med Nvidias tv ut. Jag har kopplat i allt, men hur fan gör jag när jag ska klona bilden, det jag kan trycka på är "on/off" knappen uppe till vänster på bildskärmarna, nån som kan hjälpa mig, jag bifogar en bild

Bifogat

• namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    108.9 KB · Visningar: 67

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
R1 Uffe skrev:
Har inhandlat ett ATI kort, har inte hållit på med tv ut på ati kort tidigare, har bara hållt på med Nvidias tv ut. Jag har kopplat i allt, men hur fan gör jag när jag ska klona bilden, det jag kan trycka på är "on/off" knappen uppe till vänster på bildskärmarna, nån som kan hjälpa mig, jag bifogar en bild

Du ska trycka in den röda on/off knappen vid Tv:n som du ser på bilden du bifogade. När både den och knappen för skärmen är intryckt så kommer du att ha bild på både tv:n och skärmen.

Vid både tv:n och skärmen har du valmöjligheten (dvs två knappar till) att ställa in primär och sekundär bildskärm. Primär innebär att knappen med en ring med en prick i är intryckt och sekundär är den andra, med två rutor på. Är det så att du ska se film på tv:n så måste tv:n vara inställd på primär och data-skärmen då vara sekundär. Filmen kommer endast synas på den som är satt till primär.

Hoppas detta hjälpte...lycka till!

/KaliZ

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Plåtniklas skrev:
Schysst pris. Nöjd?

Sluta nu snåla Niklas & köp ett 9800Pro kort.
JAg är nöjd än så länge, har köpt Zalmans passiva kylare & kastat orginalen, sak försöka hitta nå koppar klumpar & sätta på minnena på graffa kortet oxå

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KaliZ skrev:
Du ska trycka in den röda on/off knappen vid Tv:n som du ser på bilden du bifogade. När både den och knappen för skärmen är intryckt så kommer du att ha bild på både tv:n och skärmen.

Vid både tv:n och skärmen har du valmöjligheten (dvs två knappar till) att ställa in primär och sekundär bildskärm. Primär innebär att knappen med en ring med en prick i är intryckt och sekundär är den andra, med två rutor på. Är det så att du ska se film på tv:n så måste tv:n vara inställd på primär och data-skärmen då vara sekundär. Filmen kommer endast synas på den som är satt till primär.

/KaliZ

Ska prova imorgon, är på jobbet nu, tack tack

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Plåtniklas skrev:
Schysst pris. Nöjd?

Haft mitt ett tag nu och ja, det är helt klart schysst kort med riktigt bra 2d egenskaper, tyvärr har jag inte riktigt skärm med förutsättnignar nog att kräma ut grafikkortet. Men, jag är nöjd...

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KaliZ skrev:

/KaliZ
Hej Igen !!
När jag trycker in den röda knappen på TV så blir ju knappen på Data skärmen röd istället, & dom där blå rutorna går inte trycka på för mig, det händer ingeting, FAN.........Är det bara format C: som gäller då eller

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
R1 Uffe skrev:
Hej Igen !!
När jag trycker in den röda knappen på TV så blir ju knappen på Data skärmen röd istället, & dom där blå rutorna går inte trycka på för mig, det händer ingeting, FAN.........Är det bara format C: som gäller då eller

Tjolaba!

Det var väldigt märkligt... vet inte exakt vad det finns för inställningar till ditt kort, då jag har ett 9600 PRO...men bilden du hade var likadan som hos mig.
Kan inget om ditt kort heller..men går det att clona bilden? Det ska gå eller?

Hos mig funkar det prima...bägge knapparna stannar kvar inne. MEN jag har oftast två monitorer kopplade. När jag då ska hutta igång tv-outen så måste jag disable den ena monitorn för att tv-outen ska funka annars gör monitorn det automatiskt som du beskriver det. Det råkar inte vara så att du har två monitorer kopplade?

Finns det utgång till att koppla in två monitorer? Isf i vilken kontakt har du satt din monitor? I den vanliga eller i den som kräver en adapter emellan?

/KaliZ

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KaliZ skrev:
Tjolaba!

Det var väldigt märkligt... vet inte exakt vad det finns för inställningar till ditt kort, då jag har ett 9600 PRO...men bilden du hade var likadan som hos mig.
Kan inget om ditt kort heller..men går det att clona bilden? Det ska gå eller?

Hos mig funkar det prima...bägge knapparna stannar kvar inne. MEN jag har oftast två monitorer kopplade. När jag då ska hutta igång tv-outen så måste jag disable den ena monitorn för att tv-outen ska funka annars gör monitorn det automatiskt som du beskriver det. Det råkar inte vara så att du har två monitorer kopplade?

Finns det utgång till att koppla in två monitorer? Isf i vilken kontakt har du satt din monitor? I den vanliga eller i den som kräver en adapter emellan?

/KaliZ

Tack KaliZ..

Du fick mig på andra tankar, jag hade min datskärm ikopplad med adapter i DVI utgången (har ingen DVi på skärmen), jag kopplade tillbaks den till den analoga startade om datorn & vips så kunde man börja trycka på knappar & h roligt.

Lite OT här: Men Nvidias Nview ligger på första plats än för mig för kloning av bildskärm

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
R1 Uffe skrev:
Tack KaliZ..

Du fick mig på andra tankar, jag hade min datskärm ikopplad med adapter i DVI utgången (har ingen DVi på skärmen), jag kopplade tillbaks den till den analoga startade om datorn & vips så kunde man börja trycka på knappar & h roligt.

Lite OT här: Men Nvidias Nview ligger på första plats än för mig för kloning av bildskärm

...np...kan nog hålla med om att NVIDIA ligger bra till hos mig också. Men ATI-kortet var mera prisvärt då jag köpte, samtidigt som att man har lärt sig leva med det...så det kanske inte e så pjokigt efter ett tag :)

Bra att det ordnade sig. :tummenupp

/KaliZ

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...