TV4 stäms för säljsamtal

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
TV4 stäms för säljsamtal
Cirka 700 privatpersoner anmälde till Konsumentverket under sommaren att de blivit uppringda av TV 4 Visions annonssäljare sedan de själva annonserat på Blocket. Konsumentombudsmannen KO stämmer nu TV4 Vision inför Marknadsdomstolen, eftersom företaget enligt KO inte följde de regler som finns i samband med privatpersonernas annonsering.
- Allt fler privatpersoner lägger ut sina telefonnummer på Internets olika köp- och säljsajter. Då är det viktigt att de kan lita på att slippa andra samtal än de som handlar om innehållet i annonsen. Att, som TV4 Vision AB, strunta i den tydliga markeringen om detta i annonserna, anser jag vara en överträdelse av lagen, säger KO Karin Lindell. (FL-Net)

Äntligen får de kanske bekänna lite färg :hihi

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
underbart!!!! Jag gick på deras annonsförsäljning en gång när jag sålde bilen genom blocket.....Aldrig mer TV4 annons

MotardFighter

Speed don't kill it's the fart...
Gick med
5 May 2005
Hoj
Inte så många längre...
Som sagt INTE EN DAG FÖR TIDIGT! i våras när jag skulle sälja min BMW 540 så la jag ut den på blocket och den var ute i ca 2 veckor innan jag fick den såld under denna tiden ringde dem inte bara 1 gång utan 3!!! hur dumma kan dem vara säger man att man inte vill bli uppringd första gången då sa jag även att jag kryssat i att jag inte ville bli uppringd av telefon försäljare. Så andra o tredje gången svarade jag bara för att skälla ut dem!

SÄTT ÅT DEM BARA!!

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Härligt att min och andras anmälan gjorde nytta :klappar

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
R1 racer skrev:
TV4 stäms för säljsamtal
Cirka 700 privatpersoner anmälde till Konsumentverket under sommaren att de blivit uppringda av TV 4 Visions annonssäljare sedan de själva annonserat på Blocket. Konsumentombudsmannen KO stämmer nu TV4 Vision inför Marknadsdomstolen, eftersom företaget enligt KO inte följde de regler som finns i samband med privatpersonernas annonsering.
- Allt fler privatpersoner lägger ut sina telefonnummer på Internets olika köp- och säljsajter. Då är det viktigt att de kan lita på att slippa andra samtal än de som handlar om innehållet i annonsen. Att, som TV4 Vision AB, strunta i den tydliga markeringen om detta i annonserna, anser jag vara en överträdelse av lagen, säger KO Karin Lindell. (FL-Net)

Äntligen får de kanske bekänna lite färg :hihi

ÅÅÅÅÅ Karin Lindell vilket vakert efternamn.. :Bugar :kär

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Jag hade annons på blocket, ringde en förmodad kund till mig. Då jag hör taskigt så ringer jag upp genom texttelefon senare. Kom till TV4s telesvar...
De ringde 30!! gånger på bara nån vecka innan det upphörde.
Troligt att man gör något som ger TV4 fördelar nu...

Nyheter
Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska

Ny design, ny motor och bät...

MP-Mässan lockade 55.000 besökare!

Hela 55.000 besökte finska ...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Jacob Sjöman Under...

Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

Försäljningsrekord för BMW Motorrad