Tv4 Suuuux!!!

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
Jag är så trött på att sporten ignorerar allt som har med motorsport att göra.
Idag böjrjade de bygga sveriges första och enda permanenta, lagliga draracingbana och vad sa dom på TV4 sporten? INTE ETT LJUD!!!
Jag mailade dem detta i ren förbannelse!
---------------
Nu är jag och många andra VÄLDIGT besvikna och arga!!!!!

Ni talar om fotboll, handboll, hockey och annat som intresserar en del av den svenska befolkningen. Naturligtvis skall det vara så MEN....

Ni nämner inte en STAVELSE att Malmö får Sveriges första permanenta DRAGRACINGBANA!!!! Inte ett ord! Inte ett ord om att det första spadtaget sattes I marken idag av våra kommunpolitiker! Ni gör ALLT för att denna eller någon annan motorsport INTE ska komma ut i media, eller rättare sagt, i er kanal!
Jaja säger ni nu, vi visade ju lite på morgnarna I mellandagarna och sedan så ligger banan I Malmö så det är inte intressant".

Men, då skall jag undervisa er lite:
Banan kommer att användas I INTERNATIONELLA tävlingar... OBS!!!!! INTERNATIONELLA TÄVLINGAR!

Vet ni vad det innebär? Knappast efter det intresset ni har visat.
Jag och väääääldigt många med mig tycker det rent ut sagt är för jävligt att ni ignorerar detta, dels med tanka på at det är den första svenska permanenta dragracingbanan och dels att våra politiker tycker detta är enormt kul och själca ska prova på att gasa lite.

Men nejdå, TV4 sporten är inte motoriintresserade alls utan det är viktigare med någon ljumskoperation än något som kan intressera andra människor.

Hade detta vart något som skulle byggas till förmån eller fotboll så skulle man nästan tro att ni skulle kunna tillbringa natten med upphovsmännen.

Nu får ni minsann skärpa er och följa upp detta lite! När sedan premiären är på banan med inbjudna internationella mästare så är ni väl där och rapporterar, dvs det inte är någon annan stor motortävling på gång.

Sedan måste jag ju tacka er för reportaget från GGN och Novemberkåsan som vaade I ungefär 18 sekunder sammanlaggt. Och vet ni, vi har en 7-faldig världsmästare I enduro... Han hete Anders Eriksson....

Med SURA hälsningar...
...... :kocko :kocko :huvet :huvet :arsele :va :mad: :4skrika

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
ChaosX skrev:
Jag är så trött på att sporten ignorerar allt som har med motorsport att göra.
Idag böjrjade de bygga sveriges första och enda permanenta, lagliga draracingbana och vad sa dom på TV4 sporten? INTE ETT LJUD!!!
Jag mailade dem detta i ren förbannelse!
---------------
Nu är jag och många andra VÄLDIGT besvikna och arga!!!!!

*snip*

Inte för att vara vrång, men jag tror inte de ändrar sig så mycket p g a ditt brev. Åtminstone hade inte jag gjort det. Tycker formuleringen och tonen i brevet är ganska plump. Det går att vara vass/ironisk/sarkastisk/arg/whatever och komma undan med det, dvs få fram sitt budskap. Men det lyckades inte, IMHO, i och med ditt brev. Inte om man formulerar som ovan.

Drkosmos

Asfalt och träd är hårda !!!
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Letar.....
Men du vet väll att det inte finns nått motorintresse i Sverige. :fatta!
Det trodde jag att alla visste. :rolleyes:

Så man kan inte mer än beklaga.
Men det lustiga är att dom kan sända 2-3h i sträck ifrån nått ställe där man utövar primitivt jordbruk(golf).
Men visst det kanske är som dom säger vi som håller på och tycker om motorsport FINNS INTE. :gnissla

Eller :confused:

Edit: Inget personligt emot golfspelare.

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Tack för att du framförde hela min familjs tankar :tummenupp

Tycker alla är lika dåliga.. (vissa undantag)

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Kan dom ha, är det inte fotbollsfjollerier och andra situationer där killar kramas eller bär spandex duger det väl inte åt Peppe Äng..

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
Vad menas med en permanent laglig dragrache bana??

Mantorp?? är inte den pernamnent och laglig??

sen så är det så att det mycket folk vill se i sporten kommer med..
F.rågvis

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Har det hänt att TV4/sporten och andra kanalers sportredaktioner rapporterat första spadtaget från andra idrotters anläggningar såsom fotbollsplan, golfbanor osv innan då??

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Det "roliga" med svensk sport på tv är ju att när det är dags för typ Formel 1, Rally, Moto GP, Motocross osv.. då hamnar det i en 2-minuters del som helt enkelt heter "Motorsport".

Men för övriga sporter, ja de får ju en helt egen del.
T ex: "Fotboll", "Ishockey", "Basket", "Handboll", "Friidrott" osv osv.

Tänk om de skulle säga, "Ja nu var det dags för Bollsport", där de ist samlade en massa skit på 2 minuter.. och sen kom det "Rally", "Moto GP" osv osv. Vilken lycka det vore :rolleyes:

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Axxexs skrev:
Har det hänt att TV4/sporten och andra kanalers sportredaktioner rapporterat första spadtaget från andra idrotters anläggningar såsom fotbollsplan, golfbanor osv innan då??

Jag lovar, skulle de bygga ett nytt Ullevi så hade vi kunnat räkna med det ja.

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Ja, när det är en unik händelse, som första i sverige.

När det gäller fotboll så rapporterar dom om nya utedass, bara för att fylla ut tiden.

Axxexs skrev:

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Jonne_boy skrev:

F.rågvis

Är vad jag förstår INTE en dragracingbana utan det är en "bana" som ska användas till "streetrace".
Dvs "Svensson" som kör med sin "vanliga" bil mot andra "Svenssons" i deras mer eller mindre vanliga bil (eller mc)..

Är inget som jag tror skulle intressera en sportintresserad att se sådant!

Kanske uppmärksammades det på dom vanliga nyheterna eftersom det blir europas första av d slaget!
Hade kanske platsat på Trafikmagasinet oxå...

zussi

TELGETOK
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 600
Såå är det bara jag som har lagt märke till att de har visat riktig dragracing på tv 4 nu de senaste söndagarna på förmiddan`......Eller har ni varit bakis då....
Eeh...... dooh.

heinz_p

Tzze Germanz
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
När jag blir stor så..
skoteridioten skrev:
Men för övriga sporter, ja de får ju en helt egen del.
T ex: "Fotboll", "Ishockey", "Basket", "Handboll", "Friidrott" osv osv.

Skulle kanske kunna bero på att det finns mer intresse för dessa sporter i Sverige?

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
heinz_p skrev:
Skulle kanske kunna bero på att det finns mer intresse för dessa sporter i Sverige?
Skulle vara intressant med en bra undersökning av hur det verkligen förhåller sig. Personligen tror jag att motorsportsintresset är bra stort och skulle vara betydligt större med samma mediabevakning. Möjligen större än intresset för bollsporter?

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Det kan ju bero på att folk känner till dom mer på grund av att dessa sporter får mer mediabevakning... det är lite hönan och ägget, om du vet vad som menas med det.

heinz_p skrev:

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
heinz_p skrev:

Speciellt ett intresse från företag att betala reklamtid, ex till Tv4, för sina produkter när idrotterna har tv-tittare och som anses vara "folkidrotter" och som många i detta landet utövat/utövar och har intresse för.

Streetracingen kommer att få jobba hårt om dom ska kunna bli sedda som en sport/idrott!
Finns ju redan iform av dragracing! Och streetracing anses vara "amatörernas" version av dragracing.. (Tror inte ens dom finns registrerade som sport hos Riksidrottförbundet?)

Ugluk skrev:
Skulle vara intressant med en bra undersökning av hur det verkligen förhåller sig. Personligen tror jag att motorsportsintresset är bra stort och skulle vara betydligt större med samma mediabevakning. Möjligen större än intresset för bollsporter?

Tror att STCC räknades ha flest publik bland "arenasporterna" i Sverige per tävling och då var även Allsvenskan i fotboll inräknad! (Kommer inte ihåg, men tror d va runt 12.000/race för STCC och ca 10.000/match för Allsvenskan)

Varje program av STCC/Veidec ses av ca 800.000st tv-tittare i Sverige och ca 400.000st i Norge.

Speedway har också en stor publik, speciellt via tv.

Last edited:

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
Jonne_boy skrev:

F.rågvis

Jodå, Mantorp är permanent och laglig. Men, banan i Malmö (Oljehamnen) kommer ENDAST att användas för dragracing.
Det innebär att fästet kommer att kigga där det ligger, fast tidtagning, fasta läktare mm.
Problemet i Mantorp är att det måste "klistras" innan varje tävling och det går ofta åt ett par timmar för bilarna att "lägga ut gummimatta".
Sedan är det så att Malmöbanan kommer att användas onsdag, fredag och lördag hela sommarhalvåret och det kommer inte att krocka med andra motorsportsevenemang.

Vad jag förstått så skall det vara riktiga tävlinga på helgen och på onsdagar så är det öppet för alla, även om man kör en Nissan Micra.

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
zussi skrev:
Såå är det bara jag som har lagt märke till att de har visat riktig dragracing på tv 4 nu de senaste söndagarna på förmiddan`......Eller har ni varit bakis då....
Eeh...... dooh.

alla kan ju inte sitta och kolla på förmidagarna. Det hade vart bättre om dom visat fotboll eller sånt vid den tiden.

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...