Tv4 ?

VT1100

Kört custom men är utan hoj nu
Gick med
29 May 2003
Hoj
Hojlös sedan 080613
Sitter och kollar lite på blocket.se och undrar varför det står

Tv4 ringer inte
TV4 och bilförmedlare behöver ej göra sej besvär
TV4 undanbedes

Är det så att dom ringer från tv4 och vill lägga ut annonsen på deras sida eller något ?

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
VT1100 skrev:

Tv4 ringer inte
TV4 undanbedes

Är det så att dom ringer från tv4 och vill lägga ut annonsen på deras sida eller något ?
Hahaha, tror dom blivit hackade. Om det nu inte är någon "kupp" vill säga ;D

MadManAxel

Badass offroader
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
B1 och en Jeep 5.9!!!
Jepp, tv4 ringde iaf förut till många som la ut sina bilar och mc på blocket (bla. till mig) och erbjöd sig att lägga ut annonsen på sin text-tv till ett hutlöst pris! Men nu tror jag inte de får det längre, har jag fel?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Hörde ett löst rykte (det är för dumt för att vara sant enligt mig) att det var en som annonserade och skrev ut klart och tydligt i annonsen att tv4 gör sig icke besvär eller nåt liknande. Men så hade det ringt en sådan snubbe ändå till honom varpå han påpekade att han hade undanbett sig samtal från telefon-försäljare. -"jag säljer inga telefoner" hade han fått som svar.
Som sagt, låter väldigt suspekt men jag skulle inte bli förvånad. Mig har de ringt 4-5 gånger när jag haft annonser ute på fordon, numera skriver jag alltid ut att de ej ska ringa.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Dee_cati skrev:
Hörde ett löst rykte (det är för dumt för att vara sant enligt mig) att det var en som annonserade och skrev ut klart och tydligt i annonsen att tv4 gör sig icke besvär eller nåt liknande. Men så hade det ringt en sådan snubbe ändå till honom varpå han påpekade att han hade undanbett sig samtal från telefon-försäljare. -"jag säljer inga telefoner" hade han fått som svar.
Som sagt, låter väldigt suspekt men jag skulle inte bli förvånad. Mig har de ringt 4-5 gånger när jag haft annonser ute på fordon, numera skriver jag alltid ut att de ej ska ringa.

mig ringde dom 3 ggr på samma annons..gissa om jag var förbannad...dock hade jag glömt o skriva ej tv4 försäljare men med rutan ikryssad så får dom iaf inte ringa men gör de ändå..
blocket vet om det men kan inte göra så mycket men försöker.

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Anmäl dom, finns ett formulär på blocket som det bara är att fylla i. Ta namn på nissen som ringer samt vilket företag han jobbar på.

Använder någon text-tv nuförtiden?

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
tv4 ringer alltid när man ligger och sover och frågar: är det du som har en motorcykel ute på blocket och då tänker man: yes, nån som ringer men då visar det sig vara tv4 så då får dom höra att dom lever. Jag vet att det bara är deras jobb men man blir gudförbannat arg.

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Japp, jag vart asförbannad och ringde både blocket och TV4.
Hade ju kryssat i att inga telefonförsäljare skulle ringa, så ringer de ändå.
Jag kommer inte göra nåt som kan premiera TV4 på nåt sätt, och hoppas att resten som blivit drabbade gör samma sak så de förlorar fett med pengar (hur fan det nu ska gå till) Jag var iaf positiv mot TV4 innan detta hände.

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
Det låter helt desperat, men de har nog en ganska grym konkurrens från Internet numera. TV4:s annonser var säkert en riktig guldko förr i tiden.

Vem vill sitta och titta på deras "långsammast i Sverige" Text-TV, när man snabbt och lätt kan bläddra bland trevliga färgbilder istället?

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Har också ena hojen på annons. Det ringde ett 08-nr och så fort man svarade så lades det på. När jag tröttnade efter 6 "missade samtal" så ringde jag upp numret och får höra en telefonsvararröst som sa något i stil med "Hej och välkommen till TV4 Texttv vi har sökt dig angående en annons...blahablaha..vill du prata med en säljare så dröj kvar..."
Självklart fick man inte tag i någon säljare (som hade fått veta att han levde pga sin brist på läskunnighet), så man la på. Men lik förbannat så fortsatte maskinen att ringa i tid och otid... Grymt irriterande!! :mad: :mad: :mad:

Självklart hade jag kryssat för att jag inte önskade bli kontaktad av telefonförsäljare.....

Last edited:

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
...
Dom ringde mej förra veckan.

- Hej, är det du som har en suzuki på annons?
- Ja.
- Jag ringer från tv4 angående ett annonserbjudande.
- Vill du köpa cykeln?
- Nej.
- Dra åt helvete.
- Tack det samma.

Annars brukar dom bli ganska tysta när man ber dom dra åt helvete, men på han lät det inte som om han fick höra nåt annat.

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
VT1100 skrev:

Tv4 ringer inte
TV4 undanbedes

Jag har också sålt på BLOCKET med påföljande påringning från TV4. När de ringde frågade jag om de var kund på den aktuella bilen och meddelade att jag enbart hade för avsikt att diskutera med presumtiva kunder - inget annat. Jag meddelade också tydligt men bestämt att jag inte i något sammanhang ville ha påringning från dem vid annonsering på exempelvis BLOCKET. Jag bad dem notera detta och om det ändå skulle inträffa blir min åtgärd att polisanmäla dem för ofredande. De kommer jag att göra om det händer igen (är ju en markering trots allt).

Låt inte en enda annons gå vidare till "påringare"

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
Jag har en gammbil ute på blocket och kryssade givetvis i rutan att inga telefonsäljare skulle ringa upp mig...

Det tog bara några dagar så började det ringa från ett 08 nummer men när man svarade var det ingen där. Femte gången det ringde var det nån såndär jobbig TV4 säljare i andra änden... Jag förklarade lugnt och stilla att eftersom jag angett i annonsen att dom inte skulle ringa blir jag lätt upprörd att dom ringer ändå och att detta knappast kan vara fullt lagligt. Då ursäktade han sig så mycket och lovade att jag aldrig mer skulle bli uppringd av dom!

J-vlar om dom ringer en gång till! :mad:

Iofs var jag mer irriterad över alla "tomsamtal" lite otrevligt när det ringer ett olistat nummer och ingen är på "andra sidan"!

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
nästan så man får lust att sälja någon pryl bara för att få nöjet att avreagera sig på någon jobbig telefonförsäljare. :hihi

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
kan vi inte alla ringa upp tv4 o tracka dom lite..försöka sälja nåt :)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024