sneJe
Medlem
Hallå i vintermörkret!
Körde några bandagar förra säsongen och fler kommer det bli i år känner jag!
Tänkte därför skaffa mig lite kunskap om vad som går att göra annorlunda (läs bättre) och tänkte därför be om lite hjälp att tyda dessa däck...
Det är ett par Metzeler M5 som går med ca 2.15-2.2 bar fram och 2.4-2.5 bar bak (kalltryck).
Är jag helt fel ute om jag gör bedömningen att jag gått på lite hårt med kalla däck, tycker mig ana lite kallrivning eller är det tvärtom; varmrivning? Tycker mig kunna se detta både på framdäcket och bakdäcket.
Skulle även vilja säga att jag har lite snabb retur på baddämpningen med hänsyn till slitaget i skårorna?
Skulle även kunna gå på med gas lite tidigare ut ur kurvan istället för att vrida på hårt för sent...
All hjälp är välkommen!
Körde några bandagar förra säsongen och fler kommer det bli i år känner jag!
Tänkte därför skaffa mig lite kunskap om vad som går att göra annorlunda (läs bättre) och tänkte därför be om lite hjälp att tyda dessa däck...
Det är ett par Metzeler M5 som går med ca 2.15-2.2 bar fram och 2.4-2.5 bar bak (kalltryck).
Är jag helt fel ute om jag gör bedömningen att jag gått på lite hårt med kalla däck, tycker mig ana lite kallrivning eller är det tvärtom; varmrivning? Tycker mig kunna se detta både på framdäcket och bakdäcket.
Skulle även vilja säga att jag har lite snabb retur på baddämpningen med hänsyn till slitaget i skårorna?
Skulle även kunna gå på med gas lite tidigare ut ur kurvan istället för att vrida på hårt för sent...
All hjälp är välkommen!