Tyg till sadel...

falip

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Hoj
Yamaha R6 - 01
Tja...!

Tänkte klä om baksadeln på rsen till svart, men hittar inget överdrag utan bara hela sadeln som kostar 700 spänn. Borde det inte finnas nån lite tygbit som är billigare än 700 och som liknar det tyg som sitter på, fundera på o titta på nån båtaffär men är osäker på om det finns samma tyg?

nån som vet mer än mig om det här?:confused:

GaJoL

heEjj
Gick med
28 Jul 2007
Hoj
Speed triple
Dra till närmsta tygaffär o fråga om dom har något vattenavvisande tyg/skinn(nånting) som du kan använda dig av, någon av dom bör veta :)

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
dom flesta använder någon form av fuskskinn lr fuskläder. även galon förekommer.

men jag vettefan hur strulturen ser ut i din gamla sadel och hur petig du är med det. vill du ha exakt kommer de nog bli svårt tyvärr.

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
haha 700:- en CRM sadel kostare typ de dubbla. och ska du ha en skräddare att klä om sadeln så ska han säkert ha 500:- för de.. + Att det oftast inte blir bra när man klär dom sj.. Så frågan är: Ska du anlita en skräddare för 500:- elr helt enkelt punga ut 200 extra och få en splitter ny. Elr också försöka göra det själv med risk att det bli "Vågit"

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Leta rätt på en tapetserare så kan de bli billigare än 700 :)

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
haha 700:- en CRM sadel kostare typ de dubbla. och ska du ha en skräddare att klä om sadeln så ska han säkert ha 500:- för de.. + Att det oftast inte blir bra när man klär dom sj.. Så frågan är: Ska du anlita en skräddare för 500:- elr helt enkelt punga ut 200 extra och få en splitter ny. Elr också försöka göra det själv med risk att det bli "Vågit"

bara för du blev tappad som barn och inte klarar av att använda en häftpistol:tummenupp

jag klädde om sadeln på min moppe och de blev hur bra som helst. blir nog att jag klär om sadeln på crmen själv oxå.

problemet kan vara att du ev kommer behöva lägga ett par sömmar för att formen är som den är.

om så är fallet, ta nåt sketet lakan lr nåt gammalt tyg å lägg ut först å pussla lite. 1 cm sömsmån på varje sida åsså langar du mallarna samt det nya tyget till morsan och säger "syy!! nuuu! shynda shynda". sen äre bara å smacka dit med häftpistol.

och kronen... måste bara fråga. är de samma gamla kronen lr är det någon annan? exempelvis hans plastbror lr va de va som köpte hojen hans?

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
Det är samma gamla kronen på 19 år då min halvbror inte tog nått körkort tog jag i princip över hojen på nytt..

det är precis det jag menar Tapper. om det behövs sys sömmar på sadeln, jag tror de e lite Fitt me de där.. Om du inte va duktig på Syslöjden vill säga. Är det en rak sadel e det ju inga problemos. :tummenupp

Om du ska lämna till en skräddare kan du ju alltid betala lite svart med en flaska whisky, Det funkade kanon för mig iaf :tummenupp

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Det är samma gamla kronen på 19 år då min halvbror inte tog nått körkort tog jag i princip över hojen på nytt..

det är precis det jag menar Tapper. om det behövs sys sömmar på sadeln, jag tror de e lite Fitt me de där.. Om du inte va duktig på Syslöjden vill säga. Är det en rak sadel e det ju inga problemos. :tummenupp

Om du ska lämna till en skräddare kan du ju alltid betala lite svart med en flaska whisky, Det funkade kanon för mig iaf :tummenupp

där ser man. har kännts lite som du bytt skepnad på nåt sätt. men men.

har man tummen mindre centrerat och hängde med lite halvt på syslöjden i 6an så tror jag personligen inte de ska vara några problem som sagt.

och jag tror 500 inkl material är ganksa rimligt för att klä om en sadel. jag hade inte tvekat att lämna ifrån mej det om det hade behövts sömmar och man tycker det verkar svårt.

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
bytt skepnad på nåt sätt WTF?? :va

Jaja, men jag kan säga att det behövs sömmar på CRMens sadel.

Last edited:

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
bytt skepnad på nåt sätt WTF?? :va

Jaja, men jag kan säga att det behövs sömmar på CRMens sadel.

jag vet inte är nåt jag har fått för mej bara:D skit samma^^

back to sadeln. robe hade inga sömmar på sin;) jag ska försöka lyckas utan...

någon som vet om fuskinn/fuskläder/galon går att smyga på med värme för att forma de lite?

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
tror min polare lämnade in för 600 kr
då var de billigare och tjockare läder än orginalöverdrag

tror lundgren fick det billigare

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
men ändå :tungan

fast 600 spänn för en offroadsadel

då borde väl en SH-sadel vara lite billigare?

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Gör om gör rätt gör själv. Matrial går väll på någon hundring eller två och så fixar du och trixar en kväll så har du en sadel som ser ut som ny:)

|-lime-|

Medlem
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
2000, Cagiva Mito
gör det sjelv!!! jag bytte just till gult konstläder på mittans bakbänk. det är rätt så enkelt om man är 2 ( ena trycker ner att det blir spent, och andra fastsätter)
:)

falip

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Hoj
Yamaha R6 - 01
Hos en tapetserare i närheten skulle arbete plus material gå på 400, men han rekomenderade att jag skulle köpa hela baksitsen ny för 700??

Heinevik

Guest
köp en orginalsadel !? vem vill köpa en hemma-ihop-klistrad mc?

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
köp en orginalsadel !? vem vill köpa en hemma-ihop-klistrad mc?

Jag!

kr1.jpg

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende