Tygpåsarnas vänner!

Ill-k

:¬þ
Gick med
4 May 2008
Ort
Norrköping
Hoj
1996 Honda Cbr 600f
Hejsan allihopa!
Detta är Aquila som skriver via Ill-ks namn!
Jag vill bara bjuda in alla till tygpåsarnas vänner....vi är ett trevligt sällskap som gillar att handla med tygpåsar eller så kallade tygkassar!:tummenupp samt åka hoj när vi gör detta!
Så om du har en härlig gammal tygpåse (typ vivo) och gillar att åka hoj så tveka inte att kontakta mig AQUILA! om ett medlemskap. Tyvärr måste du vara 55+ för att kunna gå med!
 

Bifogat

  • tyg.JPG
    tyg.JPG
    216.7 KB · Visningar: 93
  • IMG_0309.jpg
    IMG_0309.jpg
    183.8 KB · Visningar: 73

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Honda Goldwing
Ahhhh jag vrider mig av skratt:hihi:rofl. Missade visst årets fest. Vad kostar ett medlemsskap?
Tygpåse förresten används väl bara av miljöaktivister och annat löst pack.
 

Ill-k

:¬þ
Gick med
4 May 2008
Ort
Norrköping
Hoj
1996 Honda Cbr 600f
För att få gå med krävs självklart en tygpåse samt en medlemsavgift på 125:-
I medlemskapet ingår även en tidning vid namn "min påse och jag" som kommer ut 4 gånger om året.

Så ringensmiskarn är du intresserad så är det bara att skicka ett PM till Aquila. ;)
 

Nobben

Bayrische Flugzeugwerke
Gick med
8 Mar 2008
Ort
Åby
Hoj
09 HP2-sport
För att få gå med krävs självklart en tygpåse samt en medlemsavgift på 125:-
I medlemskapet ingår även en tidning vid namn "min påse och jag" som kommer ut 4 gånger om året.

Så ringensmiskarn är du intresserad så är det bara att skicka ett PM till Aquila. ;)

Oj Oj:tuttar va han kan, kan det vara en kompensation för alla utsläpp den där honda moppen spyr ut sig, med tygpåse blir han Kung i affären!!
 

Aquila

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2008
Ort
Kolmården
Hoj
2008 Honda Fireblade
Då vi tyvärr måste ha strikta ålderskrav för detta sällskap så har vi hitills endast fått en medlem, men givetvis hälsar vi Nobben välkommen.
På sin första choppingresa idogt handlandes i sina tygpåsar blev farfar Nobben, med all rätt, väldans trött vilket resulterade i en avslappnad ställning på hemväg från Ullared.
 

Bifogat

  • DSC00309.jpg
    DSC00309.jpg
    227.1 KB · Visningar: 65

Aquila

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2008
Ort
Kolmården
Hoj
2008 Honda Fireblade
SAKNAD!

Har någon sett våran kära Ilkay som försvann då han insåg att han inte hade åldern inne för gå med i Tygpåsens vänner.
Han var vid tillfället väldigt upprörd och sa at han skulle "köra alla tygpåsar till skogs".
Sist han sågs var han på väg med cykel till skogen i närheten av Älgsjön.
Han har tyvärr dåligt lokalsinne och bristande kondition vilket kan medföra att han behöver hjälp med både orientering och uppförsbackar.
För lättare identifiering bifogar vi en bild på hur han såg ut vid försvinnandet.
Det är tveksamt om han kom upp för backen!

Som syns på bilden så är pojken både förvirrad och desorienterad.
 

Bifogat

  • DSC00044.jpg
    DSC00044.jpg
    246.9 KB · Visningar: 104

Snickers bitch

Ny medlem
Gick med
28 May 2009
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR 600RR
haha vad skönt att se att kriget har satt fart här i tygpåse föreningen:D:D

Men Aquila vart tog din tygpåse vägen sen:confused:
 

Snickers bitch

Ny medlem
Gick med
28 May 2009
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR 600RR
Stavas det inte arslet?!?! :arsele :D



:mad: Vet inte vad du pratar om?!?! :confused:
Det måste ha varit en påse som Nobben har hängt där, för att inte Ilkay skulle kunna ta dem! :pannkyss

jag tänkte höra om du syr egna tygpåsar och om man kan få välja färg och ha namn på den?? Du vet hur dåligt den äldre generationen ser och det skulle motverka eventuella förväxlingar av tygpåsar i affären
 

Aquila

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2008
Ort
Kolmården
Hoj
2008 Honda Fireblade
jag tänkte höra om du syr egna tygpåsar och om man kan få välja färg och ha namn på den?? Du vet hur dåligt den äldre generationen ser och det skulle motverka eventuella förväxlingar av tygpåsar i affären

Vi anlitar barnarbetare för att sy påsarna, vi rekryterar dem bland CBR600-åkare. :hojsmilie :D
Givetvis kan man få påsen i egen design om du så önskar. Påsen kan även förses med taggar för att enklare kunna identifiera och på så vis minska risken för förväxling. :fakta
 

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Ort
Borensberg
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*
Vi anlitar barnarbetare för att sy påsarna, vi rekryterar dem bland CBR600-åkare. :hojsmilie :D
Givetvis kan man få påsen i egen design om du så önskar. Påsen kan även förses med taggar för att enklare kunna identifiera och på så vis minska risken för förväxling. :fakta

...är ni överhuvudtaget vid era sinnens fulla bruk eller är det så att ni har dragit i er sprit via stjärten?! :confused::confused::va:Bugar
 

Snickers bitch

Ny medlem
Gick med
28 May 2009
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR 600RR
...är ni överhuvudtaget vid era sinnens fulla bruk eller är det så att ni har dragit i er sprit via stjärten?! :confused::confused::va:bugar

:hihi:hihi

OBS! Tygpåsarnas vänner har nu 50% rabatt på medlemskap i denna förening.

http://www.sockiplast.nu/

Släpp sargen och ta steget till ett mer fulländat liv! :tummenupp

Kan det inte bli så att kolmården kommer att vilja säga ett ord om dom ser Aquila i affären med både tygpåse och sockiplast:confused::confused:
 
Last edited:

Aquila

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2008
Ort
Kolmården
Hoj
2008 Honda Fireblade
Vad jag har förstått så händer det dagligdags. Det där med att köra hoj är bara ett alibi.

FAAN Ricky!:mad: Jag trodde du var på min sida!? Det är nog som bagarn säger, fast värre. Jag tror att :cdevil bor i din kropp!
Men var lugn, jag ringer Max von Sydow så kan han nog driva ut demonerna. :gnissla
 

Aquila

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2008
Ort
Kolmården
Hoj
2008 Honda Fireblade
:hihi:hihi



Kan det inte bli så att kolmården kommer att vilja säga ett ord om dom ser Aquila i affären med både tygpåse och sockiplast:confused::confused:

Sockiplast my AS! :huvet
Jag har kommit på att det är mycket billigare att återanvända plastpåsarna i stället! :yoparty
Jag ska även börja betala med mynt oxå!!!!!! Gärna 50-öringar. :D
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top