Typiskt.. fetvurpade..

D-MAN 660

Torque Junkie....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Superduper Hertig 2015.
Jepp.. första vurpan för året då.. hade varit hos en polare och skulle hem.. körde i gore-tex jacka ryggskydd hjälm och handskar.. plus att jag åkte i "jätte" skyddande skatar jeans (kraftiga iof).. kom i typ 50 mot en korsning och hade grönt.. tänkte lägga ut hojen i sladd.. brukar funka fin fint.. men nu va det så att asfalten va rätt så kall.. fick fet sladd och higsidade.. såg bara ett jävla gnistregn från hojen när jag låg på backen och rullade.. sååå jäkla klantigt.. pinsamt, hojen gled typ 20 meter in i korsningen.. jag rullade som sagt runt lite grand.. så nu är kroppen sargad.. ont överallt.. stukad handled.. skrapad arm.. "genom jackan".. och ett knä som är dubbelt så stort som det andra.. kroppen är i det hela rätt öm, ska nog dra in till akuten nu på förmidagen och kolla att inget är krossat i knät.. uppföljning kommer...
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Aj som fasen. :(
Får låta fångande dalkullan agera :nurse ;)

Hoppas du klarade dig utan mer skador än de du redan märkt.
Hoppas hojen klarade sig hyfsat (brukar iofs inte vara nåt problem).
Hoppas du lärt dig att inte "stunta" utan skydd, framförallt i stan.

Tyvärr får du stå som varnande exempel när jag säger att jag hoppas andra lär sig att GoreTex inte ska användas av MC-folk som oss generellt.

Krya på dig :pannkyss
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Supermoto skrev:
Aj som fasen. :(
Tyvärr får du stå som varnande exempel när jag säger att jag hoppas andra lär sig att GoreTex inte ska användas av MC-folk som oss generellt.

Krya på dig :pannkyss

Beror på kvalitet också. Jag har flippat runt på asfalt i 120 med gortex utan problem.
:banana
 

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Klanta sig sådär :D

Skämt åsido hoppas du läker ihop snabbt :tummenupp
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Usch, hoppas du kryar på dej snabbt. Kör med knäskydd folk, det tar 10 sekunder att ta på sig under byxorna!
 

Whoopass

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2004
Ort
Stockholm/Bollnäs
Hoj
Busaberg 650-08 954 RR /GSXR 1000 K6 / RD350
Hmmmm....

D-MAN 660 skrev:
Jepp.. första vurpan för året då.. hade varit hos en polare och skulle hem.. körde i gore-tex jacka ryggskydd hjälm och handskar.. plus att jag åkte i "jätte" skyddande skatar jeans (kraftiga iof).. kom i typ 50 mot en korsning och hade grönt.. tänkte lägga ut hojen i sladd.. brukar funka fin fint.. men nu va det så att asfalten va rätt så kall.. fick fet sladd och higsidade.. såg bara ett jävla gnistregn från hojen när jag låg på backen och rullade.. sååå jäkla klantigt.. pinsamt, hojen gled typ 20 meter in i korsningen.. jag rullade som sagt runt lite grand.. så nu är kroppen sargad.. ont överallt.. stukad handled.. skrapad arm.. "genom jackan".. och ett knä som är dubbelt så stort som det andra.. kroppen är i det hela rätt öm, ska nog dra in till akuten nu på förmidagen och kolla att inget är krossat i knät.. uppföljning kommer...


du får åka mer med mig så ska jag visa dig hur man gör :arsele
du är väl bra till helgen för do ska vi (skola) varandra. /hoppas att det är bra med dig/ :3freak :3freak :3freak :3freak :3freak
MVH/ Whoopass
 
Last edited:

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
Så går det när man skall göra sig till :tummenupp

Om man kör lugnt och fint så händer ingenting.. fast det är kanske inte det man vill.. fint rim :D
 

Shunon

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2010 Yamaha R1
Själv så gjorde jag en stoppie nere på stan,, o slog över hojjen landa på huvet o så for jag frammåt med huvet skrapande mot marken.. hjälmen tog ordentligt med stryk.. men som tur hade man full utrustning förutom att jag bet mig själv i läppen,, nu går man runt med en riktigt fet läpp :tungan men annars inte en skråma tack vare skydden..
 

floodi

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2005
Ort
earth , europe , sweden , southsweden , Kalmar , S
Hoj
gul 03á
fetvurpa är nått vi alla ska göra i år iallafall nångång ...

men jag håller mammsens råd "tänk på mamma när du är ute o kör"
då kanske man kör lite lugnare iallafall....

krya på dig och tänk på mammsen hon är säkert rädd om dig så ta det lugnt i
trafiken ...
 

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Ort
Nacka Strand
Hoj
R6/YZ400F
Fan Danne! De va väl inge bra!?
Eru på verkstan imorrn så kommer ja och hälsar på! Krya på dig! :pannkyss
 

D-MAN 660

Torque Junkie....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Superduper Hertig 2015.
Inget krossat.. :banana .. men får tugga shyssta morfin tabbleter mot smärtan...

Whopass! blir knappast nån körning för mig i helgen.. men man vet ju aldrig.. kanske tar en dubbel dos bara.. :rofl

Jag skäms verkligen över att jag inte åkte med riktiga skydd.. såå jävla onödigt.. hade jag haft skinnet på mig hade jag knappast suttit här med den värsta smärtan jag upplevt... jaja man lär så länge man lever.. nu är det skinn VARJE gång som gäller.
 

onoffroad

Fet och otrevlig
Gick med
28 Mar 2005
Ort
Hudiksvall
Hoj
XT 600 -89
Men vi har fortfarande inte fått höra hur det gick med hojen ju...
Sitter och oroar mig för hur den mår efter allt som varit :hihi

Skönt att det inte vart så allvarligt... NO GUTS, NO GLORY !
(Men tycker inte synd om dig. Lek + Utan skydd = Skylla sig själv)

// Patrik
 

D-MAN 660

Torque Junkie....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Superduper Hertig 2015.
hojen klarade sig tio gg bättre än mig.. det enda som hände var att växelföraren slipades ner till hälften och en mer skrapad barkbuster än vanligt.. supermotard råkkar :yoparty :yoparty
 

Återfall

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Honda CRF 450 sm
D-MAN 660 skrev:
Inget krossat.. :banana .. men får tugga shyssta morfin tabbleter mot smärtan...

Whopass! blir knappast nån körning för mig i helgen.. men man vet ju aldrig.. kanske tar en dubbel dos bara.. :rofl

Jag skäms verkligen över att jag inte åkte med riktiga skydd.. såå jävla onödigt.. hade jag haft skinnet på mig hade jag knappast suttit här med den värsta smärtan jag upplevt... jaja man lär så länge man lever.. nu är det skinn VARJE gång som gäller.

Friskt vågat hälften vunnet :banana :banana
Lite oflyt har ju alla ibland, var glad att de var motar du körde. Hade de varit R-hoj du stilat med, hade nog farten varit annorlunda = mer skador.

Fixa hojen, läk ihop å på´t igen :banana :banana :banana
 

McGee

bikelover
Gick med
1 Apr 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
gsx750 -82, 690enduro -13, RC8R -13
Det där är svårt.. hornen växer ut sen är det kört.. även fast man planerat att ta det lugnt blir det ändå massa gasande :död med min förra hojj slog jag över två ggr vid bakhjulsåka.. ena gången pga semestergas när jag växlade till högre växel och inte var så kvick på bromsen.. andra gången ren klantighet(noll talang)... första gången hadde jag bara m90p brallor. som enbart är mjukt vadderade för knäna.. och det känndes på bra det :3freak stora bulan oskar på knäet.. med det gick över...

det som inte dödar det härdar?
 
Last edited:

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Fy fan!!

Jobbigt läge, du ska fan vara glad att det inte var en bil framför eller nåt annat nasty!!

Varje gång du la in en slide framför mig fick jag fan hjärtklappning, shit... Hoppas det läker ihop nice and easy...

Later... :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top