Tyskarna tränar inomhus!

fetsladd

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2004
Hoj
SUZUKI RMZ-450 Supermotard
Tjena!
Här har ni en glutt på hur tyskarna tränar just nu !
Snacka om trångt och halt betonggolv.

För övrigt så kommer jag in med bilder på min nya bana imorrgon, vi kör vänstervarv iår, det blir mer lättsladdat åt det hållet för nybörjarna(fotbromsfoten på plats i sliden och v.foten ute) + att banan blir coolare. mer långa slides.

Vi ses.
Crille:tuttar
"Fetsladd"

http://www.myvideo.de/watch/5312850/Supermoto_Winter_Hallentraining

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Häftigt, jag ser fram emot dina bilder.. Är lite sugen att komma och kika på en träning.

fetsladd

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2004
Hoj
SUZUKI RMZ-450 Supermotard
kör

Kanske man borde ta och kolla synen med tanke på vart infon fanns. :D

Men det är ju kanoners. Måste bara se om jag har råd med några däckvärmare å grejer först. Ekonomin är minst sagt lite kass då man pluggat ett tag helt utan bidrag. :brynad

okej , då är det så att vi är ett litet släkte som än så länge älskar supermoto så, om du saknar värmare eller nåt annat när du kommer till hallen eller innan här, så säg till här och vi / nån kommer hjälpa dig med grejjer som ligger på hyllan för att låna ut, kommaigångsponsra eller sälja tokbilligt.

kom så ska vi se till att du får adrenalinet.
Crille:pannkyss

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
okej , då är det så att vi är ett litet släkte som än så länge älskar supermoto så, om du saknar värmare eller nåt annat när du kommer till hallen eller innan här, så säg till här och vi / nån kommer hjälpa dig med grejjer som ligger på hyllan för att låna ut, kommaigångsponsra eller sälja tokbilligt.

kom så ska vi se till att du får adrenalinet.
Crille:pannkyss
Ååh, det låter ju kanoners. Då kanske jag kan komma nästa söndag å köra lite så får ni nån att träna omkörningar på. :D Måste bara fixa krachpuckar och uppsamlingskärl men det är ju iaf inget som kostar. :)

Vart köper man aspen föresten? Finns det på plats att köpa?

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Winter-Hallentraining...vad exakt är det man tränar?

känns mer som att de hittat ett ställe att köra på mitt i vintern, oavsett hur sakta det går och det pga abstinensen...

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Ååh, det låter ju kanoners. Då kanske jag kan komma nästa söndag å köra lite så får ni nån att träna omkörningar på. :D Måste bara fixa krachpuckar och uppsamlingskärl men det är ju iaf inget som kostar. :)

Vart köper man aspen föresten? Finns det på plats att köpa?

Finns på plats. Men då är det ju oblandad. Finns på närmsta mack oxå, där har dom ju även blandad sås.

Winter-Hallentraining...vad exakt är det man tränar?

känns mer som att de hittat ett ställe att köra på mitt i vintern, oavsett hur sakta det går och det pga abstinensen...

Visst går det avsevärt saktare än på banor utomhus. Men på en sån liten o teknisk bana det blir så gäller det hela tiden att hitta flyt o rätt spår osv. Sen iom att det blir så intensivt får kroppen jobba och man tränar iaf upp den muskelaturen ngt innan det drar igång utomhus.

Sen är det givetvis så att det är kul att få gasa av sig lite så här års.

Barrett som skjuter på mekande några dagar för att inte missa premiären hos Chrille! :yoparty

Last edited:

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Visst går det avsevärt saktare än på banor utomhus. Men på en sån liten o teknisk bana det blir så gäller det hela tiden att hitta flyt o rätt spår osv. Sen iom att det blir så intensivt får kroppen jobba och man tränar iaf upp den muskelaturen ngt innan det drar igång utomhus.

Sen är det givetvis så att det är kul att få gasa av sig lite så här års.

Barrett som skjuter på mekande några dagar för att inte missa premiären hos Chrille! :yoparty

fair enough :tummenupp

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...