Det är sant att man inte bör spekulera i detalj vad som har hänt om man inte varit på plats (som jag skrev i mitt första inlägg), men det får heller inte var helt tabu att ens diskutera olyckan. Det kan ju trots allt vara så att man själv har den här eller någon annan olycka i åtanke nästa gång man tänker chansa och väljer att INTE göra den där tveksamma omkörningen. Då kan vi ha sparat ett liv eller två..
Denna tanke du har, en mycket god tanke, har de flesta som lägger in dylika inlägg. Att vi genom att analysera olyckan och fundera över rätt/fel beteende kan förändra något och som yttersta konsekvens kanske till och med spara ett liv. Jajamen, en mycket bra tanke.
Sedan kommer någon med samma goda tanke (och nu menar jag inte dig Drifter) och tar i lite hårdare, och säger (i princip) något i stil med "alla bara skriver VIF och går vidare utan att tänka mer på saken". Jaha... så ni vet vad andra tänker och inte tänker??? Nej, troligen inte... själv tänker jag en hel del på detta, och blir definitivt påverkad - utan att några rätt/fel och andra skuldfrågor behöver redas ut.
En sån här tråd talar enormt för sig själv, av egen kraft, och de flesta är tänkande människor. Jag utgår ifrån att folk reflekterar av egen kraft, och de som inte gör det... nä, det kommer heller inte att hjälpa att vi försöker tvinga på dem vårt tänk.
Så snälla, i en sån här tråd, låt det vara med skuldfrågan! Tänk på de som är drabbade istället, det är de som just nu behöver stöd. Och dom behöver INTE läsa påminnelser i ett sånt här forum.