Tyvärr börjar man vänja sig... En död i mc-krock, Åkersberga

FemmeDeFatale

Guest
Fan va nervös jag blir...hur många hojåkare ska det gå åt denna sommar:gråta
V.I.F...

Jezqio

Coca-Cola skall drickas ur burk!
Gick med
24 Jun 2005
Hoj
Honda Africa Twin -93
Både svd och dn skriver att olyckan skedde när mc'n gjorde en omkörning.
svd
dn

Passagerare på bönpallen, hoppas hon klarar sig helskinnad.

Tragiskt oavsett hur det gått tillväga.

KalleBalik

Karata!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag tycker att pickuptrucks är tuffare än hojar
Det var min arbetskollega som åkte bakpå hojen, hennes pojkvän körde... och hon ligger förnärvarande svårt skadad och nedsövd på sjukhus...kan bara hålla tummarna för att hon repar sig.

Drifter

Kungen av bilköer
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
Yamaha XSR900 & Suzuki Burgman 400
Rent spontant kan man känna att det måste ha varit en j-ligt klantig omkörning, men såna har man ju gjort en och en annan själv i sina dar och haft turen på sin sida. Dock UTAN passagerare..

Men man kan aldrig känna till alla omständigheter om man inte har varit på plats vid olyckan, så man ska väl inte döma mcföraren heller.

Hoppas att tjejen klarar sig, i alla fall rent fysiskt.
Kan ju inte vara så kul att mista sin pojkvän på det här sättet..

/C

hajtand

Medlem
Gick med
20 Dec 2005
Hoj
R606
Rent spontant kan man känna att det måste ha varit en j-ligt klantig omkörning, men såna har man ju gjort en och en annan själv i sina dar och haft turen på sin sida. Dock UTAN passagerare..

Men man kan aldrig känna till alla omständigheter om man inte har varit på plats vid olyckan, så man ska väl inte döma mcföraren heller.

Hoppas att tjejen klarar sig, i alla fall rent fysiskt.
Kan ju inte vara så kul att mista sin pojkvän på det här sättet..

/C

Troligen såg han bilen men med att köra om med säg nu: 60-70kilo extra bakpå hämmar accelerationen avsevärt. Tror inte man kör så galet annars.

Tycker han skulle tagit med sin tjej till en bandag och satt henne på
läktaren där istället.

Ado

Galen - helt jävla väck i bollen
Gick med
23 Sep 2005
Hoj
2021 Triumph Tiger 1200 - kan man köra sportigt?
VAFAN!!!
OM INGEN SÅG SKITEN SÅ HÅLL KLAFFEN!!!!
HAR NI FAN INGEN SKAM I KROPPEN?!?!?!?!?!

Killen är död, tjejen ligger inne på sjukan o ni debatterar hur han borde uppträtt sig...kan inte va så att de faktiskt inte är så som det står i tidningarna!!! Att man inte ska tro på allt man läser!!!!
För ska ni tro på allt ni läser så kan ja väl fan skriva att jag är den nya enväldiga härskaren över Sverige och ska ha in skatt från er!!!!!

Vill dock avsluta med att säga att de alltid känns pyton när en likasinnad gått bort och att man håller tummarna för tjejen...även om ja inte ens känner dem...

//Ado

Vurpan 40

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Hoj
Suzuki Bandit 1250 SA-08
VAFAN!!!

Killen är död, tjejen ligger inne på sjukan o ni debatterar hur han borde uppträtt sig...kan inte va så att de faktiskt inte är så som det står i tidningarna!!! Att man inte ska tro på allt man läser!!!!
För ska ni tro på allt ni läser så kan ja väl fan skriva att jag är den nya enväldiga härskaren över Sverige och ska ha in skatt från er!!!!!

Vill dock avsluta med att säga att de alltid känns pyton när en likasinnad gått bort och att man håller tummarna för tjejen...även om ja inte ens känner dem...

//Ado

Tack!
Det är hemskt när man hänger sig åt spekulationer och ser det som någon sorts sanning....

Kör försiktigt hojsystrar och hojbröder

Drifter

Kungen av bilköer
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
VAFAN!!!

//Ado

Det är ingen som har anklagat någon här inne och det blir definitivt inte bättre för att du kommer in och hetsar upp stämningen, varken för killen som har gått bort eller för tjejen som ligger på sjukhus.
Tanken är snarare att man skall ta lärdom av de olyckor som sker, så att det slipper hända andra liknande olyckor i framtiden..

/C

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
VAFAN!!!
//Ado

Som vanligt förkastligt och förbjudet att diskutera inträffade olyckor här på sh :rolleyes:

Tack!
Det är hemskt när man hänger sig åt spekulationer och ser det som någon sorts sanning....

Spekulationer är en form av bearbetning, det med.

Last edited:

Vurpan 40

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Hoj
Suzuki Bandit 1250 SA-08
Som vanligt förkastligt och förbjudet att diskutera inträffade olyckor här på sh :rolleyes:

Spekulationer är en form av bearbetning, det med.

Jo fast det kan bli väldigt smaklöst....när det sker i ett så pass öppet forum som detta...det kan ju vara en syster eller bror eller mor och far som sitter och läser...det sista man vill läsa då tror jag..är en massa spekulationer från människor som inte känner ens son/dotter och inte var på plats...

Drifter

Kungen av bilköer
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
Jo fast det kan bli väldigt smaklöst....när det sker i ett så pass öppet forum som detta...det kan ju vara en syster eller bror eller mor och far som sitter och läser...det sista man vill läsa då tror jag..är en massa spekulationer från människor som inte känner ens son/dotter och inte var på plats...

Det är sant att man inte bör spekulera i detalj vad som har hänt om man inte varit på plats (som jag skrev i mitt första inlägg), men det får heller inte var helt tabu att ens diskutera olyckan. Det kan ju trots allt vara så att man själv har den här eller någon annan olycka i åtanke nästa gång man tänker chansa och väljer att INTE göra den där tveksamma omkörningen. Då kan vi ha sparat ett liv eller två..

/C

Edit: Stavfel

Last edited:

Vurpan 40

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Hoj
Suzuki Bandit 1250 SA-08
Det är sant att man inte bör spekulera i detalj vad som har hänt om man inte varit på plats (som jag skrev i mitt första inlägg), men det får heller inte var helt tabu att ens disskutera olyckan. Det kan ju trots allt vara så att man själv har den här eller någon annan olycka i åtanke nästa gång man tänker chansa och väljer att INTE göra den där tveksamma omkörningen. Då kan vi ha sparat ett liv eller två..

/C

Håller med dig..absolut..men man bör tänka lite på när man "diskuterar" skuldfrågor och dyl....

Tyvärr väljer de flesta att se olyckorna som en i mängden..så länge de inte drabbar de själva eller någon man känner...det är först när döden blir påtaglig som de flesta hajjar till....
Vi har en hobby förenat med allvarliga risker om vi inte tar det försiktigt...

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Triumph Explorer
Det är sant att man inte bör spekulera i detalj vad som har hänt om man inte varit på plats (som jag skrev i mitt första inlägg), men det får heller inte var helt tabu att ens diskutera olyckan. Det kan ju trots allt vara så att man själv har den här eller någon annan olycka i åtanke nästa gång man tänker chansa och väljer att INTE göra den där tveksamma omkörningen. Då kan vi ha sparat ett liv eller två..

Denna tanke du har, en mycket god tanke, har de flesta som lägger in dylika inlägg. Att vi genom att analysera olyckan och fundera över rätt/fel beteende kan förändra något och som yttersta konsekvens kanske till och med spara ett liv. Jajamen, en mycket bra tanke.

Sedan kommer någon med samma goda tanke (och nu menar jag inte dig Drifter) och tar i lite hårdare, och säger (i princip) något i stil med "alla bara skriver VIF och går vidare utan att tänka mer på saken". Jaha... så ni vet vad andra tänker och inte tänker??? Nej, troligen inte... själv tänker jag en hel del på detta, och blir definitivt påverkad - utan att några rätt/fel och andra skuldfrågor behöver redas ut.

En sån här tråd talar enormt för sig själv, av egen kraft, och de flesta är tänkande människor. Jag utgår ifrån att folk reflekterar av egen kraft, och de som inte gör det... nä, det kommer heller inte att hjälpa att vi försöker tvinga på dem vårt tänk.

Så snälla, i en sån här tråd, låt det vara med skuldfrågan! Tänk på de som är drabbade istället, det är de som just nu behöver stöd. Och dom behöver INTE läsa påminnelser i ett sånt här forum.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring