TZR info

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
HEEEEEEEEEEEEEEEJ!
Har köpt hojjen nu o nu behöve rjag hjälp! :) :yoparty
Skulle vilja veta var och om det finns sidor med allt ifrån mek-tips till sprängskisser till TZR 125 -87
Eventuellt me dom nån hittat verkstadshanboken till den på nätet?

Skulle vilja bli kvitt missljudet i min motor med... Låter helt sjukt på låga varv, nåt som typ rasslar, det borde ju inte vara lagren eftersom dom e bytta för inte alls så länge sen och förra ägaren säjjer att det ljudet alltid funnits där så läng ehan haft den! :va
Anyone?

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
RED_LiME skrev:
HEEEEEEEEEEEEEEEJ!
Skulle vilja veta var och om det finns sidor med allt ifrån mek-tips till sprängskisser till TZR 125 -87

Skulle vilja bli kvitt missljudet i min motor med... Låter helt sjukt på låga varv, nåt som typ rasslar, det borde ju inte vara lagren eftersom dom e bytta för inte alls så länge sen och förra ägaren säjjer att det ljudet alltid funnits där så läng ehan haft den! :va
Anyone?
Sök på nätet, finns iaf en svensk TZR sida med lite sprängskisser och skit.
Ang. missljudet, hur vet du att han inte ljög? Öppna och kolla är det enda man kan göra för att vara säker. Tyvärr.

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
Nisse Järnet skrev:
Sök på nätet, finns iaf en svensk TZR sida med lite sprängskisser och skit.
Ang. missljudet, hur vet du att han inte ljög? Öppna och kolla är det enda man kan göra för att vara säker. Tyvärr.

Jo men jag litar rätt bra på honom. det var hans pappa och hans yngre bror som jag handlade av och snakkade bara med själva ägaren i telefon, (han bor i Stockholm) .

MEN man kan ju aldrig vara riktigt säker... :brinnerup

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
SmackMan skrev:
MAN SKA ALDRIG LITA PÅ SÄLJAREN! dom vill ju bara bli av med skiten!! dom kan använda vilka metoder som hälst!!
Hanville helst inte sälja den för om han inte sålt den innan veckan var slut så skulle han tagit upp den till stockholm o köra med den för han SUperMotard e stulen....

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
RED_LiME skrev:
HEEEEEEEEEEEEEEEJ!

Anyone?

aa... missljud... d låter bekant... ja har ett missljud i min motor oxå... låter värst på lägre varv, men det finns även kvar på högre varv, bara att man inte hör det lika tydligt, pga att motorn överröstar det... vad det är vet ja inte riktigt, men nåt som inte e bra är det iaf... d kan ju vara sammma fel på din? är det något som typ tickar?? följer det varvtalet på motorn??

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
Fluxir skrev:
aa... missljud... d låter bekant... ja har ett missljud i min motor oxå... låter värst på lägre varv, men det finns även kvar på högre varv, bara att man inte hör det lika tydligt, pga att motorn överröstar det... vad det är vet ja inte riktigt, men nåt som inte e bra är det iaf... d kan ju vara sammma fel på din? är det något som typ tickar?? följer det varvtalet på motorn??

Jao låter ungeär som mitt missljud, men mitt rasslar lite mer. Men annars är det likadant som du beskrev.. Reg nummret börjar på APN, vem d nu var som frågade :p Men du har ingen aning om vad ditt är för något? Några teorier? Tänkte riva isär motorn sen o ta en liten titt :p Kan ju säjja sen ifall jag hittar något skumt

Forkman

Uppe bland molnen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nepp
RED_LiME skrev:
Jao låter ungeär som mitt missljud, men mitt rasslar lite mer. Men annars är det likadant som du beskrev.. Reg nummret börjar på APN, vem d nu var som frågade :p Men du har ingen aning om vad ditt är för något? Några teorier? Tänkte riva isär motorn sen o ta en liten titt :p Kan ju säjja sen ifall jag hittar något skumt

Ok, men då var det inte min gammla isåfall.

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Vad händer med rasslet när den står på tomgång med neutralen i och du drar in kopplingen? (håll den inne 10sek och lyssna noga)

Fluxir

Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
RED_LiME skrev:

ja misstänker att det kan vara vevstaken som är lite ur balans så att den kanske tar i nånstanns.. vet inte. ja ska kolla det i vinter, hoppas att det är det.. lr att det är nåt lättare...

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
Fluxir skrev:
ja misstänker att det kan vara vevstaken som är lite ur balans så att den kanske tar i nånstanns.. vet inte. ja ska kolla det i vinter, hoppas att det är det.. lr att det är nåt lättare...

Men det kan oxå vara generatorn som glappar som gör missljudet?

Fluxir

Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
RED_LiME skrev:
Mest rädd det är vevpartiet dock, måste fan ta o kolla upp vad det är snart.... :död

mm.. jag med, har du nån möjlighet att spela in ljudet? så kan ja höra om ja har liknande?

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
Fluxir skrev:
mm.. jag med, har du nån möjlighet att spela in ljudet? så kan ja höra om ja har liknande?

Japp jag skulle kunna testa göra det.. Men min syrra har min mic just nu o hon bor itne hemma längre.. Men jag kan lägga upp ny tråd sen när jag spelat in!

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...