tzr ?? nått å ha?

Nockis

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2004
Ort
norrköping
Hoj
Sym husky 125-99
tja undrar om TZR 125 från 93 är en bar hoj...ska ju åka å kolla på en såfdan snart..undra lite vad de går ostrypta och var strypningen sitter
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Hm, vet inte vad det sitter för motor i -93an men dom är väldigt ovanliga. Har dykt upp 2-3st på blocket 2003. Dom ska tydligen gå väldigt bra med sina 31hk´s, är sketa snygga, men det där med reservdelar osv kan du ju gissa dig till :) Toppar ca 160-170. Strypningen borde vara den variabla avgasventilen som är i stängt läge. Dvs en kabel som klipps eller liknande. Men jag har hört att dessa har en tendens att rasa = dyrt. Fråga i 125cc-forumet nästa gång.
 

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö/Lund
Hoj
VFR800
cRoC skrev:
Hm, vet inte vad det sitter för motor i -93an men dom är väldigt ovanliga. Har dykt upp 2-3st på blocket 2003. Dom ska tydligen gå väldigt bra med sina 31hk´s, är sketa snygga, men det där med reservdelar osv kan du ju gissa dig till :) Toppar ca 160-170. Strypningen borde vara den variabla avgasventilen som är i stängt läge. Dvs en kabel som klipps eller liknande. Men jag har hört att dessa har en tendens att rasa = dyrt. Fråga i 125cc-forumet nästa gång.

Eftersom det är en Yamaha och modellen är hyfsat vanlig i övriga Europa (har själv sett ett antal på semestrar) så bör det inte vara något problem. I stort sett alla reservdelar som jag har köpt har butiken varit tvungna att beställa från huvudlaget i utlandet (Holland?) så det borde ju inte ta längre tid för någon annan, hyfsat vanlig, Yamaha modell.
Som sagt, grymt snygga är dem i alla fall och inte direkt vanliga i Sverige.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Vastrix: Har du en 93a? Min lokala mc-handlare tar hem allt från Sverige till min hoj..
Ps, köra lite i sommar? Flyttar till Lund om knappt 3 veckor :fyllisar
 

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö/Lund
Hoj
VFR800
cRoC skrev:
Vastrix: Har du en 93a? Min lokala mc-handlare tar hem allt från Sverige till min hoj..
Ps, köra lite i sommar? Flyttar till Lund om knappt 3 veckor :fyllisar

Nej, -90 är min från. Alltså butiken i Malmö (MC-huset) får delarna skickade till sig från Yamahas centrallager. Så har ialla fall jag fattat det, men jag kan ha fått fel för mig :va . Men det tar inte så lång tid, oftast under 1 vecka. Tydligen är Yamaha duktiga på reservdelar OCH att ta betalt för dem :mad:
Verkar kul, känns som att det är rätt många 125cc nissar som bor runt Malmö-Lund-Svedala så något borde det ju gå att dra ihop :tummenupp
 

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Finland, Jakobstad
Hoj
Prövar båtlivet för tillfället...
Vastrix skrev:
Som sagt, grymt snygga är dem i alla fall och inte direkt vanliga i Sverige.

Va hör jag? :skrämd Är/var inte TZR:n vanlig i Sverige? När jag var 16 å körde 125:a var jag unik med min Cagiva Freccia C12R eftersom 95% körde just TZR...

NSR´n då? :confused:

P.S. Svara inte för mycket! Detta e ju trots allt inte 125 forumet... :hihi
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top