TZR nya delar.

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Tzr nya delar

Tjenare killar/tjejer, idag lyckades jag köra på en refug ?stavas? iaf det mesta blev skrot av mc´n så som kåper, lampor, växel förare, och fälgar fram o bak gick i delar. men jag hade tänkt o köpa en tzr från -87 men min är en 91:a tror ni att delarna från den mc´n passar på min lite nyare?? ha de dunder, o ta de jävligt lungt i snön Mvh/// Steen

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Steen_Tzr skrev:
Tjenare killar/tjejer, idag lyckades jag köra på en refug ?stavas? iaf det mesta blev skrot av mc´n så som kåper, lampor, växel förare, och fälgar fram o bak gick i delar. men jag hade tänkt o köpa en tzr från -87 men min är en 91:a tror ni att delarna från den mc´n passar på min lite nyare?? ha de dunder, o ta de jävligt lungt i snön Mvh/// Steen

I tråden "Fakta om de vanligaste 125orna" står där fakta om modellen Yamaha TZR -87-93. Så det bör väll vara samma.

Dock inget jag kan lova.

Solid snake

Guest
NSR_Martin skrev:
Ja, ta det lugnt i snön :D

Ska jag säga, hehe, va ute o busade med WRen tidigare idag, spann även på 6an, svinhalt!! Men kul o åka o sladda hehe....

:spammer

Angående TZR:en så ska det passa rakt av, förutom att fälgen fram e en dimension mindre, alltså 16" fram bak e 18".

Du kommer få byta båda eftersom det är den gamle modellen på fägarna på 87an.

Resten ska passa rakt av.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Elsystem passar inte heller rakt av, om du måste byta motor eller så så tror jag inte allt passar utan modifikationer.

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Har du skivbroms bak på din 91a? Isf skilljer det en massa saker. Fälgarna är olika, svingen är inte samma, framgaffeln är inte den samma heller. (annorlunda fästen för bromsoket)

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Biifer skrev:
Har du skivbroms bak på din 91a? Isf skilljer det en massa saker. Fälgarna är olika, svingen är inte samma, framgaffeln är inte den samma heller. (annorlunda fästen för bromsoket)

Jo jag har ju en skiva bak... vad skulle nya fälgar kosta tror ni? känns som om de skulle kosta bra mycket.. ha de Mvh// Steen

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Steen_Tzr skrev:
Jo jag har ju en skiva bak... vad skulle nya fälgar kosta tror ni? känns som om de skulle kosta bra mycket.. ha de Mvh// Steen
Jag köpte en ny/begagnad från Jannes MC i skillingaryd till min NS.. var i för sig FEL färg på den. "gul".. men den kostade mig 700kr i perfekt skick. kolla hos jannes.. dom har allt.

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
philsson skrev:
Jag köpte en ny/begagnad från Jannes MC i skillingaryd till min NS.. var i för sig FEL färg på den. "gul".. men den kostade mig 700kr i perfekt skick. kolla hos jannes.. dom har allt.

Har du någon nr till Jannes mc? eller hemsida? mvh/// Steen

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Såld...
cRoC skrev:
Elsystem passar inte heller rakt av, om du måste byta motor eller så så tror jag inte allt passar utan modifikationer.

Jag klämde i en nyare motor i och behöll mitt gamla elsystem... Blev tvungen att löda om lite sladdar, sådär en 6 st eller nåt. Men det funkar underbart.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Steen_Tzr skrev:
0370 711 33 Där har du nummeret. Jag kan inte lova dig att du kommer fram dom första gångerna du ringer eftersom det är 2st bara som jobbar där och har nog fullt upp med kunder och annat pill. Dom får nämligen in lite hojar då och då som dom demolerar och säljer i delar.
Jag kan säga dig till 99.9% att dom har allt du vill ha.. annars tar dom hem det!.
Lycka till.. om du har långt dit kan dom säkert skicka det.. kolla med dom.

Huck

Dom ljuger!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Suzuki
Steen_Tzr skrev:

Janne har ingen hemsida men nummret är 0370-71133
har inte han delarna eller kan få tag på så finns dom inte :tungan

Edit: Självklart är man snabbast på forumet :näsblod

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
PollySmurf skrev:
Jag klämde i en nyare motor i och behöll mitt gamla elsystem... Blev tvungen att löda om lite sladdar, sådär en 6 st eller nåt. Men det funkar underbart.
Är det olika mycket effekt också då på dom nyare/äldre TZR motorerna?.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
PollySmurf skrev:
nope, ska det inte va. 27.3 hk i båda
Du jag har ingen aning.. hade bara för mig de va lika effekt men blev fundersam på om de ens var samma motor med tanke på krånglet med elektroniken.. varför skulle man ändrat på den annars?.. aja.. fråga inte mig :va

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
cRoC skrev:
90-92 ska väl ha en extra (elektrisk) strypning och därmed lägre effekt..?
Jo, det var det jag menade med mitt inlägg. Dom hojarna som är gjorda fom mars -91 (tror jag det var) tom -93 är strypta till 18kW.

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Steen_Tzr skrev:
okej okej, vet ni vad nya fälgar kostar? och vart finns nya att köpa? Mvh/// Steen
Ring runt bland skrotar. Det har diskuterats många gånger här. Den som söker den hittar.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Steen_Tzr skrev:
okej okej, vet ni vad nya fälgar kostar? och vart finns nya att köpa? Mvh/// Steen
Det har vi svarat på längre upp i tråden. Kolla med Janne. Jag gav 700kr för min bakfälj.
Jag var på mascots och kollade (min "lokala" MC handlare) dom skulle ha 3k för en begagnad fälj. :fatta!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...