Awweboy
High Pressure Intercooled Turbo Perfo...
Hejsan!
Jag har nu ett antal olika problem med min TZR -90...
Jag har legat och renoverat den lite och lakerat lite olika saker. Men jag har dock inte ändrat någe vidare på motorn.
När jag sedan skulle ut och köra för andra gången så får jag erfara att den plötsligt bara dör. Detta har nu hänt flera gånger, någon gång vid 6K varv och nån vid 10K... den bara dör, varvet går ner och det knakar, eller gnisslar till från motorn...
Jag har kollat lite på YPVS:en, tagit ut rengjort osv och kollat så att den är inställd rätt men det ser OK ut.. och den snurrar runt fint och så
Dessutom så bytte jag munstycke från 200 till 180 under renoveringen.. men när jag skulle provköra första gången så gick den prima så jag tror inte att det kan bero så mkt på de.. (det var andra gången den dog första gången efter jag hade kört ca 1 mil)
Nu när jag kört mera så har den också blivit mer svårstartad, något som jag alldrig haft problem med innan, dessutom blir den ganska varm och något som jag inte gillar är att när man har kört med den och stannar så ser man att den läcker lite olja (växellådsolja troligtvis för den ser ut att komma från nere vid växeln ungefär) ... jag bytte faktiskt olja under renoveringen, hällde ut all gammal, i med helsyntetisk SAE 10W/30 ca 7 dl... som jag hört..
Som sagt, det låter konstigt att munstycket skulle kunna ändra på allt detta.. Själv tror jag nästan att det måste vara något med kolv/cylinder/topplock..
Någon som har några funderingar? Jag blir fan galen på allt förbannat jävla krabb.. har renoverat den i ca 2 mån och nu ska den fan börja cpa också... har knappt kört något...
Jag har nu ett antal olika problem med min TZR -90...
Jag har legat och renoverat den lite och lakerat lite olika saker. Men jag har dock inte ändrat någe vidare på motorn.
När jag sedan skulle ut och köra för andra gången så får jag erfara att den plötsligt bara dör. Detta har nu hänt flera gånger, någon gång vid 6K varv och nån vid 10K... den bara dör, varvet går ner och det knakar, eller gnisslar till från motorn...
Jag har kollat lite på YPVS:en, tagit ut rengjort osv och kollat så att den är inställd rätt men det ser OK ut.. och den snurrar runt fint och så
Dessutom så bytte jag munstycke från 200 till 180 under renoveringen.. men när jag skulle provköra första gången så gick den prima så jag tror inte att det kan bero så mkt på de.. (det var andra gången den dog första gången efter jag hade kört ca 1 mil)
Nu när jag kört mera så har den också blivit mer svårstartad, något som jag alldrig haft problem med innan, dessutom blir den ganska varm och något som jag inte gillar är att när man har kört med den och stannar så ser man att den läcker lite olja (växellådsolja troligtvis för den ser ut att komma från nere vid växeln ungefär) ... jag bytte faktiskt olja under renoveringen, hällde ut all gammal, i med helsyntetisk SAE 10W/30 ca 7 dl... som jag hört..
Som sagt, det låter konstigt att munstycket skulle kunna ändra på allt detta.. Själv tror jag nästan att det måste vara något med kolv/cylinder/topplock..
Någon som har några funderingar? Jag blir fan galen på allt förbannat jävla krabb.. har renoverat den i ca 2 mån och nu ska den fan börja cpa också... har knappt kört något...