tzr strypning

the_shadow

jag kommer att bli krockskadad :S
Gick med
12 May 2004
Hoj
yamaha tzr 87. jävla massa moppar
tjenis. har en tzr, tyvärr något deffekt men ska nu ge all min kraft att få den i toppskick innan jag får mitt körkort.. ca två månader kvar eller nåt.
jag behöver först och främst en strypning till avgasröret för att överhuvudtaget kunna regga den som lätt mc.
den är på minst 20 kw nu :tummenupp . har kollat vissa ställen men kan inte hitta var de säljs.
om nån vet så svara gärna, eller om nån snäll bikerman har en liggandes på lagret hemma så köper jag den hellre än gärna.. :hoppa
är även intresserad av bättre begangnade ramlager

The Shadow

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
the_shadow skrev:
tjenis. har en tzr, tyvärr något deffekt men ska nu ge all min kraft att få den i toppskick innan jag får mitt körkort.. ca två månader kvar eller nåt.
jag behöver först och främst en strypning till avgasröret för att överhuvudtaget kunna regga den som lätt mc.
den är på minst 20 kw nu :tummenupp . har kollat vissa ställen men kan inte hitta var de säljs.
om nån vet så svara gärna, eller om nån snäll bikerman har en liggandes på lagret hemma så köper jag den hellre än gärna.. :hoppa
är även intresserad av bättre begangnade ramlager

The Shadow
Sök funktionen fungerar fortfarande... :tummenupp
men här har du en sida där man köper både strypningen och intyg, dock ganska dyrt men men, http://www.mc-kompaniet.se

EDIT: står det i reggbeviset att den är på 11 eller 20kw?, om det står 11kw så finns det ju ingen anledning att lägga pengar på att strypa, :gnissla

the_shadow

Gick med
12 May 2004
Hoj
nicke skrev:
Sök funktionen fungerar fortfarande... :tummenupp
men här har du en sida där man köper både strypningen och intyg, dock ganska dyrt men men, http://www.mc-kompaniet.se

EDIT: står det i reggbeviset att den är på 11 eller 20kw?, om det står 11kw så finns det ju ingen anledning att lägga pengar på att strypa, :gnissla

den står reggad som 20 kw men är effektblås på och sportluftfilter så jag kan slå vad om att de är mer än 20 kw
men tack ska du ha. jo iof var de lite dyra. men ska ju bara regga om den sen kan jag ju sälja den igen. finns säkert nalltid nån som vill ha det

Last edited:

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Strypning och intyg är vad du behöver. Att betala över 2000kr för en strypning som du inte ens får monterad är ju ganska dumt.

Ring runt och kolla med olika auktoriserade Yamaha verkstäder. Jag fick mitt rör strypt på just en sådan verkstad. Nu betalade jag ingenting men priserna för att dom ska svetsa in en bricka och skriva några bokstäver på ett papper brukar vara runt 500-600kr. Mer än så skulle jag inte betala.

the_shadow

Gick med
12 May 2004
Hoj
Out_Spinner skrev:
Strypning och intyg är vad du behöver. Att betala över 2000kr för en strypning som du inte ens får monterad är ju ganska dumt.

Ring runt och kolla med olika auktoriserade Yamaha verkstäder. Jag fick mitt rör strypt på just en sådan verkstad. Nu betalade jag ingenting men priserna för att dom ska svetsa in en bricka och skriva några bokstäver på ett papper brukar vara runt 500-600kr. Mer än så skulle jag inte betala.

oki tack. jag ska fråga på yahaha verkstäderna så får jag se vad som händer.. annars får jag muta beiktningsmannen så han kan "fixa" lite på pappret.. :gnissla

Solid snake

Guest
the_shadow skrev:
oki tack. jag ska fråga på yahaha verkstäderna så får jag se vad som händer.. annars får jag muta beiktningsmannen så han kan "fixa" lite på pappret.. :gnissla

Ska du sälja ditt effektblås?

AlpinA

öhh..
Gick med
26 May 2003
Hoj
Kommer
Det är jättelätt att göra en egen strypning till avgasröret.

Såga till en metallbricka och borra lagom stort hål i den så att det går tyngre för avgaserna att komma ut.

Räcker det inte med en sån strypning kan du även koppla ur avgasporten eller fixa en liten enkel trottelstrypning genom att ta ett litet plaströr eller liknande och sätta i fjädern över trotteln så att den inte kan öppna helt.

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Såld...
Solid snake skrev:
Synd för jag vill ha ett effektblås. :(

Solid... jag tror jag vet en som säljer ett ALLSPEED för typ 1000 kr, PM:a ifall du är intresserad så ska jag leta reda på vem det va! :tummenupp

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
AlpinA skrev:
Det är jättelätt att göra en egen strypning till avgasröret.

Såga till en metallbricka och borra lagom stort hål i den så att det går tyngre för avgaserna att komma ut.

Räcker det inte med en sån strypning kan du även koppla ur avgasporten eller fixa en liten enkel trottelstrypning genom att ta ett litet plaströr eller liknande och sätta i fjädern över trotteln så att den inte kan öppna helt.
Strypning med intyg är det som gäller vid regbesiktning.

Solid snake

Guest
Edholm skrev:
Begagnade ramlager :va :7peta :tungan

Vad ska man med begagnade ramlager? :va bättre att köpa nya, så håller det längre, plus att dom begagnade ramlagerna har slitits in med en annan vev.

the_shadow

Gick med
12 May 2004
Hoj
Solid snake skrev:
Vad ska man med begagnade ramlager? :va bättre att köpa nya, så håller det längre, plus att dom begagnade ramlagerna har slitits in med en annan vev.

hmm. har mycket som jag måste fixa på mc:n innan jag kan regga och besiktiga den och därför vill ja inte köpa ramlager för 700-1000 kr. de är bättre att göra de när jag jobbat lite i sommar. men just nu har jag inte råd :död . men säger ni de så får jag väl köpa nya. :3freak

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...