Udda fobier/läggningar?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
OLDEN skrev:
Grodor!

I alla jävla former, kan inte ens titta på dem på tv. I tidningar är gränsfall

Även ungar som tuggar på sina snören i huvtröjor!!!!
GAAAH

En groda är kanske 73ggr mindre än vad du är och i många fall dessutom fridlysta. Trampa du på den om det får dig att må bättre nästa gång då du tror att den lille 4centimeters stackaren ska angripa dig.
Svårare än så är det inte.

goodfella skrev:
Jag går inte på A-brunnar(skitjobbigt på macken vid mig för där finns en A-brunn precis vid pumpen så man får stå lite böjd å tanka).
Kan inte udda strumpor på mig, båda måste vara likadana.
Hatar när mattkanter ligger uppvikta eller att nån pryl står snett, när man ligger i sängen och ska sova. Jag kan inte somna innan jag rättat till sakerna.
Och som någon sa innan så är det jobbigt att man MÅSTE hinna före någon typ in genom en dörr eller till en kö eller nåt, annars händer nåt dåligt.

Det finns hjälp att söka, du lider av tvångstankar och det är ingen fobi - utan du är sjuk.

humlan skrev:
fiskar och fåglar finns det nå hemskare :skrämd

Ja, det finns hemskare saker. Tänk på maginfluensa eller lunginflamation av den högre graden så försvinner din tramsiga rädsla(fobi) för djur som dig ingenting kan göra.

Trippelåtta skrev:
De e väll ingen fobi direkt...snarare en tvångstanke.

Jag får en känsla av att jag måste stoppa in fingrarna i hålen på på kåpan över torrkopplingen när motorn är igång :3freak :p

Jag har lyckats att hålla borta fingrarna än så länge.

Du vet vad som händer om du stoppar in dem. Dagen då du stoppar in dem så har du fjort det för att du vill bli av med dem. Skyller du på sjukhuset sen att det var för att du hörde en röst säga åt dig det så kommer du inte hem på ett bra tag.

Jag har aldrig insett att jag verkligen är problemfri. Tack ska ni ha sjuklingar. :) hur orkar man leva så?

750RR

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 fighter -05
Verkar faktiskt finnas en hel del skumt folk här inne. Håller med dig mavve? Är det bara vi som inte har sånna saker för oss?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NO_FEAR skrev:
Verkar faktiskt finnas en hel del skumt folk här inne. Håller med dig mavve? Är det bara vi som inte har sånna saker för oss?

:fakta Så ÄR det.

Listan på normalt folk är kort. Jag, du och jonneB

750RR

Henken

Guest
Stoppa fingrarna i fläktar är en favorit, har dock slutat med det efter närkontakt med en starkt driven en.

Annicka

Den som inte kan har inte försökt!
Gick med
8 Aug 2003
Hoj
En egen kinamoto.
Fobi:
Nattfjärilar. Klarar inte av dom, vägrar gå in i ett rum där det finns nattfjärilar. Om jag står ute och det är massor fjärilarna runt en lampa så står jag några meter ifrån.

Håriga spindlar.

Små kryp som jag inte vet vad det är för något. Typ om man lufter på en sten och det kryper massa skalbagge liknande saker.

Tvångstanke:
Sätter mig på samma säte på bussen, det tredje sätet på höger sida. Om det sätet är upptaget så tar jag det närmaste efter.

Förutom det så är jag ganska så normal.

//Annicka

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
maverick_750rr skrev:
Jag har aldrig insett att jag verkligen är problemfri. Tack ska ni ha sjuklingar. :) hur orkar man leva så?
Nu börjar du låta aggressiv här tycker jag... kan det vara så att din defensiva hållning i själva verket speglar en osäkerhet och rädsla för demonerna uppe på ditt eget loft ;)

Mad Mike

Yxa
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
TL 1000R
Hatar att möta folk med paraplyer, tror att dom ska spetsa mina ögon med dom där äckliga piggarna och gå iväg med mina ögon"glober" medans jag får stå kvar och bli blöt...

Sen måste jag trycka fram stödet i ca 1 min innan jag vågar släppa hojen för annars kan det fällas in av sej själv.

Mavve jag tror att du har en tvångstanke:
du kan inte läsa igenom en hel tråd utan att ettra på någons inlägg :fakta

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Jag kom på ett till tix jag HAFT!!okay..? När jag var liten och det SPÖ regna ute så kunde jag inte gå rakt genom regnet utan zickzack frammåt, annars skulle jag bli MYCKET blötare :crash :rock

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
när jag käkar så måste jag dricka nåt med kolsyra ( mineralvatten eller läsk ) , och efter sista tuggan så vill jag ha minst ett glas dricka kvar så att jag kan svepa det , det ska kittla i halsen och ögonen tåras av kolsyran , annars så känns inte måltiden komplett. :p :p :p

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
SimmPsi skrev:
Jag kom på ett till tix jag HAFT!!okay..? När jag var liten och det SPÖ regna ute så kunde jag inte gå rakt genom regnet utan zickzack frammåt, annars skulle jag bli MYCKET blötare :crash :rock

MUAHAHAHAHA

:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Sabina

student=inga pengar=ingen hoj...än
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
ingen med motor än...
Det känns skönt att man inte är den enda med konstiga fobier... När man topsar öronen kan jag inte gå samtidigt för tänk om man snubblar eller går in i något och topsen hamnar långt in i hjärnan.... :skrämd

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
berggren_martin skrev:
Nu börjar du låta aggressiv här tycker jag... kan det vara så att din defensiva hållning i själva verket speglar en osäkerhet och rädsla för demonerna uppe på ditt eget loft ;)

Nix, långt ifrån. Jag bekymrar mig inte över sånt trams.
Fast jag kom på att när jag var 11-12år så varje gång jag åkte buss följde det efter en sporthoj som slangade mellan varje reflexstolpe. Den var röd :)

750RR

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sabina skrev:
Det känns skönt att man inte är den enda med konstiga fobier... När man topsar öronen kan jag inte gå samtidigt för tänk om man snubblar eller går in i något och topsen hamnar långt in i hjärnan.... :skrämd

Ja... för att den möjligheten är ju lika stor som att bli träffad av blixten :p

:3freak

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
En fobi som jag har (en tjejkompis garvar som f-n åt den, fråga inte varför):
Strumpbyxor = världens bästa preventivmedel i mitt fall. Ja, jag vet att dom skall av, men jag backar ur innan dess. Stay-ups går dock alldeles utmärk!

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Fobier är kanske ett starkt ord. Jag tycker det är läskigt att bada ibland när jag inte vet vad som finns under ytan.
Och att bada i badkar eller att diska för hand tills fingrarna torkar ihop som russin är obehagligt.

Utöver det är jag nog relativt normal.

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Noja: Inte gå på kanterna till plattor och liknande (börjar dock ge sig)

Noja2: Ryser och får kalla kårar varje gång jag tittar in i en microugn som är igång. :eek:

Hemlig fetisch: tänder nå oerhört på fina goth-brudar.

Annars mår jag bra. :)

intrepid

Vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Letar
jag får ont i huvudet av mat-os! sen är jag, som vissa andra, livrädd för sånna där vattenbrunnar med galler! tror jämt att man tappat nått i den!

Sampo Star

Halvknäpp bladeåkare
Gick med
5 May 2003
Hoj
Fireblade97
Funderat på detta hela dagen! Först tyckte jag att jag inte hade några fobier men efter lite eftertanke så: Tar jag alltid en extra runda på krogen eller runt stan när jag ska hem. Hatar att gå och lägga mig. Kan inte stänga av TVn eller datorn. Tror att jag rädd att missa något viktigt. Därför har jag ingen TV just nu. Behöver någon som säger åt mig att gå och lägga mig. När jag pluggade såg jag nästan alla avsnitt av kvinnofängelset och tre varv på "Pluton B i vietnam".

Strumpbyxor går helbort håller jagf med om men kanske inte skulle banga iaf om dom satt där när man är på. Men dom är läskiga.

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife