Ui i Abruzzo?

Oro

Hej hopp!
Gick med
11 Jun 2003
Bor används bland annat i kärnkraftverk som neutro
Hoj
3 havreracers o 1 par beg regndäck till en 125r
Såg att Youichi Ui testat Aprilia 250 för Stiggys (gamla?) team Abruzzo i Jerez. Tydligen ska det avgöras om han ska köra i deras 125 eller 250 team. Teamet kunde dock inte säga vilken av de nuvarande 250-förarna som skulle bort.

Hmm, tippar på att West ledsnat på teamet... :rolleyes:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Som jag förstått det så verkar det faktiskt vara west som i första hand tittat efter annat team.

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
oFFkeFF skrev:
Som jag förstått det så verkar det faktiskt vara west som i första hand tittat efter annat team.
Inte förvånande, och han har ju potential att lyckas riktigt bra i ett toppteam.
Johan får nog vara nöjd om han kan ro ihop ett års deal till med Abruzzo, bättre paket kan han nog inte fixa.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Hoppas Johan kan fa vara kvar i 250 och att Watz far fler chanser nasta ar.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Goodstuff skrev:
Hoppas Johan kan fa vara kvar i 250 och att Watz far fler chanser nasta ar.

För hans egen skull önskar även jag det. Men det verkar hopplöst för någon som tror att han kan vinna att år efter år visa upp sig som en typisk medelmåtta.

Tycker det vore skitkul om han gav upp drömmen om att bli en framgångsrik GP-förare och körde Veidec Cup. Skulle han klara anpassningen, vinna eller varken eller?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
För hans egen skull önskar även jag det. Men det verkar hopplöst för någon som tror att han kan vinna att år efter år visa upp sig som en typisk medelmåtta.

Tycker det vore skitkul om han gav upp drömmen om att bli en framgångsrik GP-förare och körde Veidec Cup. Skulle han klara anpassningen, vinna eller varken eller?

År efter år som typisk medelmåtta? Jo, tjena, att killen inte vinner på en gammal suzuki, eller en yamaha som inte är i närheten av konkurrenskraftig. Men att han ändå plockar poäng är riktigt jäkla bra, och det var inte för inte man plockade till sig honom i 500.
Sen att 500-teamet åkte på nästan 10 år gammalt skrot är det ingen som tar hänsyn till när man åker i kön.
I år tycker jag Johan dock skulle gjort bättre ifrån sig. Men om du läser vad ui säger i intervjun, så tycker jag mig se att även han hade liknande problem som både west och johan haft i år..

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
oFFkeFF skrev:
År efter år som typisk medelmåtta? Jo, tjena, att killen inte vinner på en gammal suzuki, eller en yamaha som inte är i närheten av konkurrenskraftig.

Men i omvärldens ögon framstår väl en kille som knappt tagit ett poäng på fem år knappast bättre än medelmåttlig - eller?

I år fick han chansen att visa att det är materialet der har varit fel på tidigare och vad händer...

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
Men i omvärldens ögon framstår väl en kille som knappt tagit ett poäng på fem år knappast bättre än medelmåttlig - eller?

I år fick han chansen att visa att det är materialet der har varit fel på tidigare och vad händer...

När han började köra på tsr-hondorna plockade han en del poäng, och vart väl bästa privatförare också...

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Jag fattar inte hur folk kan hänga upp sig på Johan Stigefelt? Killen gör det som är drömmen för ALLA rr-förare, nämligen kör i VM! Johan är en normal människa precis som alla vi andra, skillnaden är att vi andra snackar mest men han har faktiskt gjort verklighet av sina drömmar! Sen skiter jag fullständigt i om han vinner eller inte och kommer aldrig att klandra honom för att inte köra på gränsen till att krascha i alla lägen (för det är det det handlar om för er som aldrig har provat RR).
Alla kan inte vara bäst, det är en omöjlighet och om Johan har lyckats fått tag på ett antal sponsorer (de som har försökt vet hur lätt det är :rolleyes: ) som tycker att de får valuta för sina slantar så är ju alla nöjda!
Trött på allt skitsnack om Stiggy, jag har aldrig träffat honom personligen men det spelar ingen roll.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Torkel skrev:
Killen gör det som är drömmen för ALLA rr-förare, nämligen kör i VM! Johan är en normal människa precis som alla vi andra...

Kom igen! Killen har ingenting gemensamt med dig, mig eller någon A- eller B-förare på forumet eller i Sverige. Han har alltid haft RR som yrke och 2004 blir hans sjätte säsong som professionell GP-förare. Inte precis någon blodpuddingsätande amatör som försöker få råd med nya däck. Varför detta svenska förbud att vara kritisk mot Stigefelt? Är han ett unikt undantag från andra professionella idrottsutövare? Eller ska man känna solidaritet med Stiggy för att han är en "mc-kille", ytterligare en förfördelad stackare i vår utsatta minoritet? :gråta

Läs på hans hemsida. Race efter race gnäller han på allt utom sig själv. Kulmen är Japan som han beskriver som den värsta racehelgen i sin karriär. Hojen är okörbar. Men hans teamkompis är 3-5 sekunder snabbare per varv på detta missfoster till motorcykel.

Racet efter i Malaysia är likadant. Stiggy klagar på motorcykeln men hans teamkompis är 3 sekunder snabbare per varv.

Men på www.stiggy.com har Johan en annan uppfattning om hur långt det är fram till täten:

"...jag måste säga att det i år har hängt på hundradelar..."

:confused:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
Kom igen! Killen har ingenting gemensamt med dig, mig eller någon A- eller B-förare på forumet eller i Sverige. Han har alltid haft RR som yrke och 2004 blir hans sjätte säsong som professionell GP-förare. Inte precis någon blodpuddingsätande amatör som försöker få råd med nya däck. Varför detta svenska förbud att vara kritisk mot Stigefelt? Är han ett unikt undantag från andra professionella idrottsutövare? Eller ska man känna solidaritet med Stiggy för att han är en "mc-kille", ytterligare en förfördelad stackare i vår utsatta minoritet? :gråta

Läs på hans hemsida. Race efter race gnäller han på allt utom sig själv. Kulmen är Japan som han beskriver som den värsta racehelgen i sin karriär. Hojen är okörbar. Men hans teamkompis är 3-5 sekunder snabbare per varv på detta missfoster till motorcykel.

Racet efter i Malaysia är likadant. Stiggy klagar på motorcykeln men hans teamkompis är 3 sekunder snabbare per varv.

Men på www.stiggy.com har Johan en annan uppfattning om hur långt det är fram till täten:

Nu har inte west varit 3-5 sekunder snabbare per varv. Men mellan 0.5 och 1.5 oftast. Kollar du på west ojämnhet under säsongen, så kan du ganska lätt klura ut att teamet haft mycket problem under säsongen. Det är något fel när en kille som west ena helgen kan slåss i absoluta toppen, för att nästa helg kvala runt 15-16. Stiggy har dragit kortaste stråt, då West betalat 2.5-3 millar för två hojar i teamet, medan Johan "bara" haft 1.5 miljon in i teamet och en cykel. Det är ganska enkel slutledningsförmåga vart teamet lägger sitt krut...
Dessutom har stiggy och west klagat på samma saker under säsongen, dålig driftsäkerhet och total bortskruvning i chassit. Läser du vad Ui säger i intervjun, så säger han ungefär samma sak...
Sen har det skiljt upp till tre sekunder upp till absoluta toppen, men bara några tiondelar till topp10.
Dessutom har Johan på sin hemsida tagot på sig ansvaret för ett par av sina vurpor i år utan att skylla på någon annan. Men ska han ta på sig ansvaret för nypna kolvar, kokande bromsar osv?
Inget flyt den här säsongen som sagt, West har nog gjort så bra ifrån sig att han kan få åka för ett bättre aprilia-team. Johan har nog ingenstans att ta vägen än att vara kvar hos abbruzzo, och det är bara att hoppas de får till det till nästa år.
Men, det ryktas också om att danska TMP ska sponsra en dansk förare i 250 istället, så vi får väl se.
Johan är dock för bra för att harva veidec här hemma...

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Nyteknik skrev:

Retar det dig att han tror på sig själv? Jag kan hålla med om att Stiggy inte är i toppen och slåss och det kan väl ingen säga något annat om. Du får givetvis tycka precis vad du vill men jag är personligen oerhört less på att höra allt gnäll om den ende svensk vi har permanent i VM. Borde vi inte vara stolta istället? :confused:
Sen har det jag skrev om att han är en vanlig människa som du och jag inte ett smack att göra med A-, eller B-förare, högt eller lågt däckskonto utan enbart att killen har lyckats med det som var hans dröm, att köra i GP. Kanon tycker jag!

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Torkel skrev:
Retar det dig att han tror på sig själv? Jag kan hålla med om att Stiggy inte är i toppen och slåss och det kan väl ingen säga något annat om. Du får givetvis tycka precis vad du vill men jag är personligen oerhört less på att höra allt gnäll om den ende svensk vi har permanent i VM. Borde vi inte vara stolta istället? :confused:
Sen har det jag skrev om att han är en vanlig människa som du och jag inte ett smack att göra med A-, eller B-förare, högt eller lågt däckskonto utan enbart att killen har lyckats med det som var hans dröm, att köra i GP. Kanon tycker jag!

Ungefär som att vi skulle säga att vi kan lägga ner svensk landslagsfotboll eftersom man sällan ens lyckas kvala in till VM-slutspelen... Att de ska lira korpfotboll här hemma istället, istället för att glida runt och tro de är fotbollsproffs..

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Torkel skrev:

Då har du och jag olika syn på vad Stigefelt gör i GP. För mig är han en representant för Sverige och jag vill därför att han gör bra ifrån sig. Precis som när Staffan Strand, Kajsa Bergqvist och Christian Ohlsson tävlar. Skulle dessa tre placera sig i den nedra delen av hälften tänker jag inte: "Ja, ja, de har i alla fall kämpat bra som nått så långt som till VM.". Likadant är det med fotbollslandslaget och Stigefelt. Jag betraktar honom inte som "en vanlig kille som gör så gott han kan" utan som en professionell representant för Sverige som tävlar om segern. Om han inte har eller ges förutsättningar att tävla om segern tycker jag bara det är beklämmande att läsa om alla problem. Vore det inte roligare att se honom vinna eller i alla fall slåss om segern? Om detta kräver att kör någon nationell Superbikeserie eller Veidec Trophy - so be it.

johanrehn80 skrev:
Fan va trött jag blir. Vad har du att komma med då?

Nu kanske till och med du förstår?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
oFFkeFF skrev:
Ungefär som att vi skulle säga att vi kan lägga ner svensk landslagsfotboll eftersom man sällan ens lyckas kvala in till VM-slutspelen... Att de ska lira korpfotboll här hemma istället, istället för att glida runt och tro de är fotbollsproffs..

Brukar inte Sverige kvala in till fotbolls-VM? Du har fel. Sverige tog brons i fotbolls-VM för inte speciellt länge sedan och är en mer än medelgod nation i grenen.

Jag tillhör inte den masochistiska del av befolkningen som gillar att se svenska idtrottsutövare "göra sitt bästa". Men de som tycker det är ok att aldrig få se Stiggy i bild för att han är så långt bak i fältet - heja på honom bara. Kämpa på! Ge inte upp!

:3freak

Banco

Fortsätter att förnedra...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Crescent
Det som jag har förundrats över är den optimistiska skaran med nummer 16 kepsar som liksom Stigefelt tror att framgångarna uteblir på grund av dåligt materiel och andra motgångar. Sitgefelt är inte något annat än en medelmåtta i GP sammanhang vilket städigt bevisas under alla hans år i cirkusen. Visst, han har inte det bästa materielet. Men det är nåt som gäller för Stiggy precis som alla andra. Bra materiel får man inte, det förtänar man. Visst är det roligt med en svensk i GP men varför ska verkligheten förskönas bara för just det faktum att han är svensk.

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Härligt hojlös
Nyteknik skrev:
Då har du och jag olika syn på vad Stigefelt gör i GP. För mig är han en representant för Sverige och jag vill därför att han gör bra ifrån sig. Precis som när Staffan Strand, Kajsa Bergqvist och Christian Ohlsson tävlar. Skulle dessa tre placera sig i den nedra delen av hälften tänker jag inte: "Ja, ja, de har i alla fall kämpat bra som nått så långt som till VM.". Likadant är det med fotbollslandslaget och Stigefelt. Jag betraktar honom inte som "en vanlig kille som gör så gott han kan" utan som en professionell representant för Sverige som tävlar om segern. Om han inte har eller ges förutsättningar att tävla om segern tycker jag bara det är beklämmande att läsa om alla problem. Vore det inte roligare att se honom vinna eller i alla fall slåss om segern? Om detta kräver att kör någon nationell Superbikeserie eller Veidec Trophy - so be it.

Nu kanske till och med du förstår?

Fan vad trött jag blir, igen. Har du inget bättre för dig än att klanka på andra. Du verkar bara komma med nedvärderande inlägg överallt.

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...