UMCC:s hemsida ligger nere

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Vi vet inte vad som är fel ännu. Ouroboros ska kolla på det när han kommer hem från jobbet.

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
cbjorkman skrev:
Vi vet inte vad som är fel ännu. Ouroboros ska kolla på det när han kommer hem från jobbet.

Ok.. Är det han som är admin på sidan? Tänkte på vilka som kan lägga till bilder o.s.v... Bilderna från Lyckseleturen är ju inte där bl.a... Saknar faktiskt lite action på sidan, händer inte så mkt där... Skulle vara kul om någon skrev/postade lite bilder där lite då och då.. Om vad som har hänt på månadsmötena etc...?

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Wagge skrev:
Ok.. Är det han som är admin på sidan? Tänkte på vilka som kan lägga till bilder o.s.v... Bilderna från Lyckseleturen är ju inte där bl.a... Saknar faktiskt lite action på sidan, händer inte så mkt där... Skulle vara kul om någon skrev/postade lite bilder där lite då och då.. Om vad som har hänt på månadsmötena etc...?

Det är jag som är admin för sidan (Ouroboros har servern hemma hos sig). Jag vill JÄTTEGÄRNA ha fler delansvariga för sidan. Att bli delansvarig innebär att du får ett konto att logga in på och därmed rättigheter att lägga upp text å bilder på sidan. Jag har användt Mambo när jag omdesignade sidan och det är väldigt användarvänligt nu när alla bitarna är på plats.

För alla som är intresserade av att bli delansvariga kan jag gärna hålla nån sorts utbilding om hur allt funkar (det är inte svårt). Samtidigt skulle det vara kul att bolla ideer om hur vi ska utveckla sidan.

Har väl varit lite lat själv också och inte direkt letat delansvariga. Ni som skulle kunna tänka er att bidra med reportage/bilder/ideer kan väl skriva upp er här i tråden :tummenupp

1.
2.
3.
.
.

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Synd bara att man är så dålig på att skriva reportage och sånt... Det man skriver skulle lika gärna kommit från en förstaklassare :rolleyes:

Ju mer som händer på sidan desto fler vill ju vara där och kika, om det inte händer något så blir det till slut så att ingen tittar på den...

Hade vart kul om det är lite folk som har projekt på gång skriver där och postar lite bilder på projekten... (Sånt är ju alltid kul att läsa om :tummenupp ) Själv har man ju inte ens tillgång till sin motorcykeln på vinter och kan inte ens putsa på den :(

Nu verkar sidan vara uppe igen! :tummenupp

Last edited:

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Wagge skrev:
Synd bara att man är så dålig på att skriva reportage och sånt... Det man skriver skulle lika gärna kommit från en förstaklassare :rolleyes:

Det är nog ingen större fara. Är du sugen på att vara med och hjälpa till med sidan så ger säkert sig den biten med (jag är ingen stjärnskribent själv direkt). Huvudsaken är att vara intresserad och tycka det är roligt :tummenupp

På mambosidan finns en demovariant där man kan logga in...klicka http://demo.mamboserver.com/administrator och logga in med admin/admin så syns admin gränsnittet.

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 1198 -09. Yamaha R1-Touch Of Evil Edition
Nu det verkar funka igen.

Precis som förra gången var det routern som hängt sig. Fast det är en annan nu mot då :mad:
Senaste dagarna har jag varit tvungen att uppdatera den säkert 10ggr/kväll för att allt ska funka. Ger den en chans till, nästa gång det händer tar jag fram släggan :arsele

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Ja... vet inte om jag har så speciellt mycket och tillföra egentligen... Har ju blivit medlem alldeles nyss och vet ju knappt vem som är vem eller vad som är vad.. :)

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Wagge skrev:
Ja... vet inte om jag har så speciellt mycket och tillföra egentligen... Har ju blivit medlem alldeles nyss och vet ju knappt vem som är vem eller vad som är vad.. :)

Jag började göra UMCC:s hemsida vintern 2001 och då visste nog inte så många vem jag var heller (gick med hösten 2000). Jag ser iaf inte det som nåt problem att du skulle vara grön inom UMCC.

Hursomhelst så vill jag gärna ha en diskussion om vad ni vill ha på hemsidan osv. Det är svårt att bolla ideer när man är ensam. Kanske skulle försöka ordna nån sorts diskussionskväll på klubben. Fast diskussionen kan ju få fortsätta här för tillfället...

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
cbjorkman skrev:
Jag började göra UMCC:s hemsida vintern 2001 och då visste nog inte så många vem jag var heller (gick med hösten 2000). Jag ser iaf inte det som nåt problem att du skulle vara grön inom UMCC.

Hursomhelst så vill jag gärna ha en diskussion om vad ni vill ha på hemsidan osv. Det är svårt att bolla ideer när man är ensam. Kanske skulle försöka ordna nån sorts diskussionskväll på klubben. Fast diskussionen kan ju få fortsätta här för tillfället...

Mmm... Är ju alltid kul att testa lite idéer om vad sidan kan innehålla och inte...
Som det är nu så är det ju en MASSA information här på sporthoj, men man kan ju också ha lite av detta på hemsidan, typ bilder från enduroåkningar m.m... Fast det är klart... här på forumet kan ju ALLA posta bilder så det blir ju lätt så att det blir här på sporthoj all aktivitet är..

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Wagge skrev:
Mmm... Är ju alltid kul att testa lite idéer om vad sidan kan innehålla och inte...
Som det är nu så är det ju en MASSA information här på sporthoj, men man kan ju också ha lite av detta på hemsidan, typ bilder från enduroåkningar m.m... Fast det är klart... här på forumet kan ju ALLA posta bilder så det blir ju lätt så att det blir här på sporthoj all aktivitet är..

Innan "sporthojsforumtiden" så hade vi ett eget småskaligt forum på websidan men som det är idag med eget forum här funkar det mycket bättre (mer inlägg, fler som hittar klubben mm).

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lägger upp listan igen...Ni som har minsta intresse eller kan tänka sig att på nåt vis hjälpa till med sidan skriv upp er på listan (ni behöver inte vara oroliga, ni kommer inte att bli ansvariga för nåt om ni inte vill).

1.
2.
3.
.

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Ni som har minsta intresse eller kan tänka sig att på nåt vis hjälpa till med sidan skriv upp er på listan (ni behöver inte vara oroliga, ni kommer inte att bli ansvariga för nåt om ni inte vill).

1. Wagge
2.
3.

Hjälpa till vill man ju alltid :)

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Wagge skrev:
Hjälpa till vill man ju alltid :)

Rätt tänkt :tummenupp
Vågar bara några till skriva upp sig nu så kommer det här att generera ut i nåt bra tror jag.

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 1198 -09. Yamaha R1-Touch Of Evil Edition
1. Wagge
2. Ouroboros
3.

Jag kan kanske bidra med lite hjälp imellanåt också, kanske.... :confused:

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ake1100 skrev:
Inte går det lika snabbt som det brukar

Det är inte bara galleriet som går segt utan hela sidan. Det märks förståss bäst i galleriet när filerna är lite större. Har optimerat galleriet (rensat bort massa junk som skapas) men det gjorde ingen skillnad. Det är väl routerjäveln igen...

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning