Umpa-Umpa

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Behöver hjälp... PÅ torsdag ska det drickas öl med kollegorna. Oktoberfest. Blir Weissbier å bratwurst å Saurkraut å kringlor.. :öl

Jag fick i uppdrag att bidraga med musiken så jag behöver tips på tysk party-musik..

Kan vara allt från marchmusik á la "umpa umpa" till Günther och Tyskarna från lund. :banana
Gärna klassiska tyska schlagers eller annat "tokroligt å käckt".. (Är normalt sett allergisk mot tokroligheter å kitch å käcka saker)...

Så lista allt ni kan komma på!! Artist - låtnamn! :yoparty
:fyllisar

Klaus & Klaus - Der Eierman och Otzi - Anton aus Tirol borde vara självskrivna! :lol :lol :lol

korvgubbe skrev:
Behöver hjälp... PÅ torsdag ska det drickas öl med kollegorna. Oktoberfest. Blir Weissbier å bratwurst å Saurkraut å kringlor.. :öl

Jag fick i uppdrag att bidraga med musiken så jag behöver tips på tysk party-musik..

Kan vara allt från marchmusik á la "umpa umpa" till Günther och Tyskarna från lund. :banana
Gärna klassiska tyska schlagers eller annat "tokroligt å käckt".. (Är normalt sett allergisk mot tokroligheter å kitch å käcka saker)...

Så lista allt ni kan komma på!! Artist - låtnamn! :yoparty
:fyllisar

loser skrev:
Rammstein kan tänkas passa när alla är dyngraka. :D

Mina datanördiga medelålders kollegor skulle nog bli rädda då! :rolleyes:

Däremot ska jag jaga låtar från listan med bl.a Klaus und Klaus och Anton Aus Tirol

Användbara sökord: tiroler, polka, volksmusik, schlager, bier...

Har ett par skivor med tysk öldrickarmusik liggandes. Skulle ju kunna kolla vad låtarna på dem heter.

Last edited:
Glöm inte Ein Zwei Polizei ......som finns med på den där filmen där en galning dansar till Haiduci...

Varför inte 99 luftballons...den lyssnade vi på tyskan när vi hade boken: Alles Klar!

Jävlar vad jag inte gjorde ett skit på tüskan... sista året i gymnasiet skolkade vi istället på fredagar o drog till danmark för att handla sprit, lärde oss nog mer danska på det än tyska jag läst i 6 år...,.. :rolleyes:

Många bra tips!

Däremot har jag hittat en grupp som jag bara måste försöka få tag i:

Dschinghis Kahn!!

De var med i Eurovision Son KOntest -79 med låten som hette samma sak.. Har f.ö. gjort en rad übergrymma tyska discoschlagers...

Någon som kan hjälpa till att ordna till miG? Skulle göra mig riktigt uppåt!

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick