isidor 1
Sporthojsnörd
- Gick med
- 18 Nov 2010
undrar om det kan innebära någon risk att underhållsladda sitt mc batteri i lägenheten över vintern, tänkte på om det är nån fara har nån gjort det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Finns en risk att elförbrukningen ökar![]()
ja det är ju allmänt känt att elförbrukningen är lägre vid laddning i garage![]()
Ja men då står det ju betonggolv och då vet ju alla efter det är batteriet dött forever...Helt klart för där är elen gratis. =)
Spännande fråga, risken är att det blir laddat möte med sambon, ohm hon ens märker det dvs, inga sladdbarn som kan snubbla på det & slå en volt?
Har du en strid ström av besökare i lägenheten? ställ det på säkert ställe!
Det är i regel inte tillåtet att ladda ett batteri som kan avge gas och syra och därmed utgör en brandrisk i en lägenhet.
Presic det vad det jag funderade på om det kan avge gas syra ,står på ctek laddaren att man ska sörja för god ventilation när man laddar, det var då jag började fundera om det är så smart att ha den i lägenheten som jag tänkte
Spännande fråga, risken är att det blir laddat möte med sambon, ohm hon ens märker det dvs, inga sladdbarn som kan snubbla på det & slå en volt?
Har du en strid ström av besökare i lägenheten? ställ det på säkert ställe!
Glöm inte hjälmen innan du går och lägger dig. Du kan trilla ur sängen i natt. Det kan få riktigt otäcka konsekvenser.
![]()
Jag har i a f underhållsladdat batteriet i lägenheten under vintern (dock inte hela vintern) och det har aldrig varit några problem. Du har väl ett slutet batteri som de flest andra nuförtiden?
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |