Jag kör med Helly Hansen underställ, funkar super![]()
Me to.
Men jag tycker det är aningen för varmt.
Kört med Craft, men i en enkel vurpa där skinnstället höll gick ändå huden sönder, brännsår. Jag var tidigare övertygad om funktionsmaterial då de transporterar bort fukt och därför känns sköna. Enkla och tvätta också.
Men nu ska det vara bomull eller silke!
Skinnstället rörde sig lite, understället slets nog med. Polyestern eller vad det nu är skapade kraftig friktion trots att det gled max 2 cm längs armen (så mycket som stället rörde sig i förhållande till mig när vi kasade...) - men tillräckligt för att bränna hål. Blödde trots att skinnställ och funktionsställ var hela, känns inte alls bra tycker jag. Iofs. är jag ju tacksam för skinnstället höll, inga skador annars - och det vart ett rent och fint sår.Det här var nåt nytt - har aldrig hört det tidigare. Bränner man alltså sönder huden om man inte har ett bra underställ vid vurpa?
Nåt underställ att rekommendera för att inte bränna huden eller ska jag ringa Räddningstjänsten och be om att få köpa gamla kläder?![]()
Skinnstället rörde sig lite, understället slets nog med. Polyestern eller vad det nu är skapade kraftig friktion trots att det gled max 2 cm längs armen (så mycket som stället rörde sig i förhållande till mig när vi kasade...) - men tillräckligt för att bränna hål. Blödde trots att skinnställ och funktionsställ var hela, känns inte alls bra tycker jag. Iofs. är jag ju tacksam för skinnstället höll, inga skador annars - och det vart ett rent och fint sår.
Det känns absolut INTE OK att mitt skinn går sönder, trots skinnställ som håller. Därför blir det bomull eller silke för mig framöver, som inte "bränner" i samma situation.
För övrigt är det kass att vurpa, låt bli det.
Tja, det kan man kanske säga (satt som en kondom och dålde lite tyckte jag...). Hur tight sitter ditt ställ? Per definition måste det kunna röra sig lite annars skulle du inte kunna få på dig det. Jämför "våldet" att dra på sig ärmarna med "våldet" av att åka i gata. Kan du ärligen säga att det inte går att vrida ditt skinnställ runt armen ens ett par cm? Benen?Okej, ditt skinnställ var kanske för stort då?
Läs BorisJRs utmärkta inlägg.Om såna här otrevligheter kan uppstå så är det kanske bättre att köra utan underställ?![]()
Tack för det inlägget.Vad händer när man kraschar?
Jo du bromsas från 200-0 kasandes på häcken och enl Newtons lagar så kan energi inte förstöras utan endast omvandlas, så all energi blir friktionsvärme i din häck. Inom RR är det inte ovanligt att du får mindre brännskador men med rätt foder i stället är det inget att bekymra sig över. Har du däremot underställ med funktionsmaterial kommer plasten att smälta och orsaka riktigt trista brännskador. Aldrig ett underställ i plast/funktionsmaterial under skinstället. Det finns en anledning till att RR reglementet föreskriver att man inte får ha nylon och liknande material närmast kroppen när man tävlar.
Det känns absolut INTE OK att mitt skinn går sönder, trots skinnställ som håller. Därför blir det bomull eller silke för mig framöver, som inte "bränner" i samma situation.
För övrigt är det kass att vurpa, låt bli det.
Köpte ett underställ från i syndigt svart siden härifrån:
http://www.sidenselma.se/
Dyrt, men jag tycker absolut det är värt pengarna!
Jag inte haft tid, hojen är i bitarHar du fått några piller utskrivna för att bota sandlådeabstinensen?
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |