mp_87 skrev:
2457874 Hojen är såld och körkort för bil är påväg. Känns som att det är viktigare för mig, 18 år och arbetslös, att först satsa på bil o bilkort innan man går in på MC-delen. (Mer praktiskt med bil).
Så.. nu till anledningen att jag starta denna tråd.
Vad för bil kan man få för runt 25-30k?
Vad hade _du_ köpt för bil?
Jag själv vill ju ha en rostfri, clean, ej kombi, bil med hyffsat bra tryck i.
Kopiera gärna länk från blocket om ni vet någon speciell.. gärna i skåne-trakterna!
Jag skulle välja en helt annan bil än dig, eftersom jag är gubbe och med krav på att den ska vara praktisk.
En fas som alla 18åringar går igenom är att det ska vara bakhjulsdrivet för att det ska sladda mycket, vissa växer ifrån det och lär sig att köra fortare med framhjulsdrivna bilar, och sladdar bara där det behövs.
Bakhjulsdrivet:
Ascona A/B
Manta
BMW
Framhjulsdrivet:
Kadett GSI / GT (85-91)
Golf GTI (83-84 eller golf2)
Saab 900 turbo ( alla årsmodeller )
(EDIT) Honda CRX givetvis, en utmärkt 18 års bil...
Fyrhulsdrivet personbil:
I princip allt, även om dom uppför sig väldigt olika
Fyrhjulsdrivet SUV:
Allt som har en riktig fungerande fyrhjulsdrift, inga jävla visco kopplingar, och gärna rejäla diffspärrar/diffbromsar.
I din ålder är försäkringarna på allt som heter GTI / GSI / Turbo skyhögt, men Kadett GT är en smygare, samma motor som GSI men annan kaross, inte sämre på något vis annars.
När jag var 18 skulle bilarna trimmas, det är ju lätt med turbobilar, sugmotorer med insprutning är lite krångligare, men oplarna går ju att utrusta med lexmaulinsug och annan kam, vilket skrämmer dom en bra bit.