Ungern läger 2008

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
flera
Hej på er!

Skulle vilja se vilka som är intresserade av att åka med på Ungernlägret 2008.

Det kommer att kosta runt 700 Euro ink boende och mat! (kan kanske bli någon euro till)

Planerad resa är några dagar in i April så runt 10:e kanske. Dock måste vi har klart med vilka som skall med i Feb.

Anmälan sker till Kenneth Bodingh på 070-2087021 ef kl17:00

Kommer bli kanon skoj, så det är bara att packa bussen och hänga med!

Last edited:

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Synd att det är så sent, ja hade gärna åkt iväg i mars/april, i början av juni är ja bokad på en körning med actionpics på gotland ring. Lelleveckan är 9 - 15 Juni oxå.

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Körning mån-fredag.
Har du snackat med Bodingh igen om det stämmer med juni ? Tidigare år har det legat mars-april ju ?

Kan ju var grymt varmt där nere i juni också om man har [o]tur - gammalt ryskt militärflygfält, StorK-n och LillK-n, galna konstflygare på flaggstångshöjd och 25-30 grader..... hej å hå.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Lite beroende på när SM premiären o när övriga tävlingar går igång känns ju april-maj ganska lagom. 3-4 veckor innan SM premiären vore optimalt.

lilltryne

Gick med
17 Jan 2005
Hoj
Ny månad!!! Vi åker i MARS :tummenupp

Låter kanon! Vet du något närmre om datumet? Måste försöka få ledigt på jobbet!

Är det bil o släp / buss som gäller eller finns det möjlighet o slänga in flera hojar i en lastbil o ta flyget ner?

Hur många åkare finns det plats för på lägret?

Massssor av frågor! E grymt sugen på o köra nu. :yoparty

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
Låter kul! :tummenupp

Vilken nivå bör/måste man ligga på för att få följa med?

Hur ser upplägget ut, hur mycket körning / dag?
Tränare?
Hur ser banan ut?

Ni som har åkt förr... vad brukar slutnotan hamna på?

Tack!

issi

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Låter kul! :tummenupp

Vilken nivå bör/måste man ligga på för att få följa med?

Hur ser upplägget ut, hur mycket körning / dag?
Tränare?
Hur ser banan ut?

Ni som har åkt förr... vad brukar slutnotan hamna på?

Tack!

issi

Lägret riktar sig åt så väl nybörjare som mer erfarna. För två år sedan gjorde dom t.o.m en grupp med lite enklare övningar för vissa gröna några dagar.

Upplägget då va övningar på förmiddagar, sen lite fri träning & avslutningsvis korta heat.
Huvud instruktör är Stor K*ken, sen brukar han väl ha hjälp av Lill k*ken eller Muller. Sen finns ju givetvis alla andra där för att svara på frågor o funderingar.

Banan som förvisso inte är samma som när jag va där, ska vara flygfält. Så det är lång bana med stor variation.

Räkna ca 450 mil från sthlm (...om du inte åker med hammer för då får du räkna på 50 mil till minnst :p)
Väl på plats kör man inte av med så mkt pengar. bara lite soppa, snacks & en kväll på resturang/stan. All annan mat & hotell ingår.

http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=139920&highlight=ungern

Här går läsa om 2007 års läger

Last edited:

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
Hmmm...

Inte helt omöjligt att man hänger på...
Nu vet man ju vad man ska önska sig av Tomten. :tuttar

/issi

Spider

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Låter kul! :tummenupp.....

Nivå:
Alla. Förra året delades vi in i en snabb och en långsam grupp. Den långsamma var tvåkönad med bra spridning på nivåerna. Var t.o.m. en snubbe där med en CCM från 90-talet - gick det med.

Det var folk från Sverige, Norge, Österrike, Tyskland, Schweiz och Ungern där.

En typisk dag:
Hemma: Väckning, gummikvinnaledd uppvärmning på hotellet, frukost, transport till banan.
På banan: Uppvärmning i form av lek i ca 20-30 min. Någon form av teknikpass därefter - hopp, gräsåka, slajd etc etc Lunch som kommer utkörd från hotellet. Lite mer teknik. Fri träning på bana. Enklare rejs - grupperna var för sig. Hemfärd, dusch och middag.

Plats:
Gammalt f.d. ryskt militärflygfält med woopisar och storplatå uppbyggda i gräset. Bandelen på asfalt utlagd m.h.a. bildäck. Dessutom lite längre bort på fältet en enklare offroad/crossbana med lite hopp och så.

Tränare
Äldre herre med rutin och son som gasar omkring + Dani Müller från Schweiz

Pengar
Har för mig det landade på runt 10-12K förra året - totalt då rå. Vi var tre i en buss som delade på kostnaderna för resan. Vi fyllde bussen så mycket vi bara orkade vid Bordershop på hemvägen och lyckades väl nästan finansiera dieseln på det viset.

Övrigt
Onsdag är halvdag med färd in till Budapest och bad i Ungerska bad (234 pooler med örter och temperaturer och.... + nästan lika många bastuar). Kvällen antingen shopingcenter med buss eller promenad in till city, käk och sen taxifärd hem.

Mer....
Kolla http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=139920&page=2 för lite bilder och så......

Last edited:

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
flera
Låter kanon! Vet du något närmre om datumet? Måste försöka få ledigt på jobbet!

Är det bil o släp / buss som gäller eller finns det möjlighet o slänga in flera hojar i en lastbil o ta flyget ner?

Hur många åkare finns det plats för på lägret?

Massssor av frågor! E grymt sugen på o köra nu. :yoparty

runt 14:e är det men inget spikat, det är inget max antal, men vi måste få in 20 stycken annars inget läger :(

Spider

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
runt 14:e är det men inget spikat, det är inget max antal, men vi måste få in 20 stycken annars inget läger :(
Kollar man på Dani Müllers hemsida så verkar dom köra två veckor - 17-21/3 resp. 24-28/3. Sen går det tydligen race i Ungerska mästerskapen 23/3 resp. 30/3 som dom som känner sig hugade kan ställa upp i.

Förra årets läger körde vi 26-30/3 så......

.

lilltryne

Gick med
17 Jan 2005
Hoj
Kollar man på Dani Müllers hemsida så verkar dom köra två veckor - 17-21/3 resp. 24-28/3. Sen går det tydligen race i Ungerska mästerskapen 23/3 resp. 30/3 som dom som känner sig hugade kan ställa upp i.

.

Gott, både 21:a och 24:e mars är röda dagar så vilken av dem veckorna det än blir så slipper man ta ut en ledig dag. 17-21a hade ju vart najs för då kunde man ju stanna o kolla/köra rejset den 23:e och sen bege sig hemmåt på måndagen som då är röd.

Så, nån från götet som e sugen på o dela släp eller har plats för mig i sin buss?

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
flera

.

Ingen aning, utan det är vad Kenneth Bodingh sa till mig att jag skulle lägga upp här på SH. Jag är bara bud bärare.

Rancid-Racing

#147 Gillisson
Gick med
1 Jul 2005
Hoj
Ducati 959 Corse, TM450 smx, TM300 en
Nivå:
Alla. Förra året delades vi in i en snabb och en långsam grupp. Den långsamma var tvåkönad med bra spridning på nivåerna. Var t.o.m. en snubbe där med en CCM från 90-talet - gick det med.

Det var folk från Sverige, Norge, Österrike, Tyskland, Schweiz och Ungern där.

En typisk dag:
Hemma: Väckning, gummikvinnaledd uppvärmning på hotellet, frukost, transport till banan.
På banan: Uppvärmning i form av lek i ca 20-30 min. Någon form av teknikpass därefter - hopp, gräsåka, slajd etc etc Lunch som kommer utkörd från hotellet. Lite mer teknik. Fri träning på bana. Enklare rejs - grupperna var för sig. Hemfärd, dusch och middag.

Plats:
Gammalt f.d. ryskt militärflygfält med woopisar och storplatå uppbyggda i gräset. Bandelen på asfalt utlagd m.h.a. bildäck. Dessutom lite längre bort på fältet en enklare offroad/crossbana med lite hopp och så.

Tränare
Äldre herre med rutin och son som gasar omkring + Dani Müller från Schweiz

Pengar
Har för mig det landade på runt 10-12K förra året - totalt då rå. Vi var tre i en buss som delade på kostnaderna för resan. Vi fyllde bussen så mycket vi bara orkade vid Bordershop på hemvägen och lyckades väl nästan finansiera dieseln på det viset.

Övrigt
Onsdag är halvdag med färd in till Budapest och bad i Ungerska bad (234 pooler med örter och temperaturer och.... + nästan lika många bastuar). Kvällen antingen shopingcenter med buss eller promenad in till city, käk och sen taxifärd hem.

Mer....
Kolla http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=139920&page=2 för lite bilder och så......

Blir det inte trångt på banan?

Spider

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Blir det inte trångt på banan?
Ehhh... varför det ? Det är ju hur gott om plats som helst - vi snackar *rejäl* gammal rysk flygbas nu alltså. Gott om asfalt, betong och gräs där.

Och om jag kommer ihåg rätt så låg förra årets varv på runt 2 minuter (om inte mer?). Kommer ärligt talat inte ihåg men det är inga som helst problem med utrymmet. Avståndet till bortesta delen av banan var större än på Linköping.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring