Ungjävlar

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Jaha då har det hänt, ungjävlarna har klottrat på min bil!
Skulle ta bilen imorse till jobbet, glad över att det är fredag, går och funderar på vart man ska åka hoj ikväll och så gör jag denna fasansfulla upptäckt. Först blev det :skrämd sedan :4skrika :6surkart efter det :mad: och nu :( Ungjävlarna har klottrat på bagageluckan + att de är någonting längs vänster sidan på bilen, ser ut som när man har rengjort en pensel och ska skaka ur vattnet/lacknaftan ur själva borsten på penseln. Vänstersidan tror jag är ganska lätt att rengöra, det mesta sitter på rutorna men hur gör man med bagageluckan. Någon som har några bra förslag?

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Kolla med en lackverkstad innan du gör något själv!
Har du tur så går det bort med rubbing annars är det omlack som gäller.
Hade dom klottrat:
''Skratta inte, det kan vara din dotter som ligger i baksätet''

Waiden

Jag vill ha sol och värme!!!
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Hade en GSX-R 750 -98
En polare hade råkat ut för samma sak. Nån idiot hade gått med sprayflaska och sprayat alla bilar som stod på en parkering.
Det var iofs i våras då det var hyfsat kallt. Färgen hade inte satt sig så hårt då, för det behövs ju värme för att den ska sätta sig ordentligt.

Jag hjälpte honom att få bort det med polermedel, lite special som inte går att köpa i affärerna iofs. Men jag rekommenderar at göra som BMW R90s säger, att snacka med en lackverkstad i första hand. För de vet hur man tar bort sånt enklast.
Tror iofs att vanligt polermedel hjäper väldigt bra, speciellt nu när det är så "färskt".

Lycka till!

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Jag hade tänkt prova själv på en liten bit för att se om jag får bort det, annars blir det som ni säger man kontaktar en lackverkstad.
Jag undrar vad de har använt när de har skrivit på bagageluckan ser ut som tippex fast det är det inte???

Är det någon som har ett konkret förslag på vad man kan prova att använda, lösningsmedel är ju ett förslag, nackdelen är väl att det finns ungefär 1 miljard olika medel.

Kaxen

Ska bara fixa lite...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Såld!
Det brukar gå att få bort det mesta med ett vanligt polermedel + maskin. Underlättar ännu mer om du haft för vana att vaxa bilen nån gång imellanåt. Iochmed det så hoppas jag att ingen klottrar på min bil... :rodnar

outsider

hojjen skrot, jag lika så.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200 ST -05
skulle pröva lite försiktigt med thinner dock ( ha en spray flaska med tvål vatten för att spraya på direkt efter du tvättet med thinner så det inte ligger något kvar då blir det garanterat matt ) färgen kan bli matt om du tar för mycket och för hårt men det går och polera upp men skulle pröva att polera lite först skulle det inte gå bort kan du vattenslipa lite försiktigt först med 2000 sen 4000 våtslippapper använd rikligt med vatten å sen polera som fan

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...